با اسفناج برای خود ماسک موی ارزان بسازید

به گزارش وبلاگ ماکارون، اسفناج به درمان مسائل التهابی کمک و از سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد. علاوه بر فواید نام برده شده، سرشار از ویتامین های A و C است که هر دو برای تقویت رشد مو بی نظیر هستند.

با اسفناج برای خود ماسک موی ارزان بسازید

اسفناج حاوی میزان بالایی از آنتی اکسیدان ها بوده که از آسیب های مو جلوگیری کرده و سلامت پوست سر را افزایش می دهد. ویتامین های B و C موجود در اسفناج، با افزایش سطح کلاژن و کراتین باعث افزایش سرعت رشد مو می شوند. در این مطلب از وبلاگ ماکارون به موضوع ساختن ماسک مو با اسفناج می پردازیم.

ماسک های خانگی اسفناج

ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند. ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

مواد لازم:

  • 3 فنجان اسفناج خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رزماری

طرز تهیه طریقه استفاده:

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یک دست حاصل شود. ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شست وشو دهید. این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم:

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود. ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شست وشو دهید. این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.

ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم:

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده:

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود.

ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شست وشو دهید. این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید.

پیشنهاد مطالعه: همچنین می توانید مطلب رازهای آرایش که هیچ آرایشگری به شما نمی گوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با اسفناج برای خود ماسک موی ارزان بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با اسفناج برای خود ماسک موی ارزان بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید