با جاهای دیدنی آستارا و منطقه ها گردشگی آن آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ماکارون، وقتی درباره شهرهای شمالی ایران حرف می زنیم، ممکن است گزینه های زیادی را به شما معرفی کنند که تلفیقی از کوه، دریا و جنگل است. یعنی منطقه ای که با سفر به آن می توانید همه جاذبه های طبیعی مورد انتظارتان را یکجا ببینید. اما اگر لیستی از این شهرها با چنین ویژگی هایی تشکیل دهیم، بی شک آستارا در صدر آن لیست قرار خواهد گرفت. جاهای دیدنی آستارا ترکیبی عالی از این موارد هستند که در این مطلب آن ها را معرفی می کنیم.

با جاهای دیدنی آستارا و منطقه ها گردشگی آن آشنا شوید

شهری بزرگ در گوشه شاقتصادی استان گیلان که همه چیز تمام است. وقتی از جاهای دیدنی آستارا حرف می زنیم باید بدانیم که از طیف گسترده ای از دیدنی ها صحبت می کنیم. سواحل زیبا، جنگل های انبوه، کوه های دیدنی و جاده های جنگلی فوق العاده بخشی از جاهای دیدنی آستارا به شمار می فرایند.

نام آستارا چند موضوع شاخص را به فکر مسافران می آورد. بندری اقتصادی، راستاهای زمینی و ریلی به جمهوری آذربایجان و مهم تر از همه این ها گردنه حیران. یکی از جاده های دیدنی ایران که هر طبیعت دوستی یک بار باید از آن عبور کند. در مجموع این شهر برای مسافران زیادی که به آن سفر می کنند، دیدنی های فراوانی در دل خود جای داده است. جاذبه های فراوان شهری، سواحل زیبا، پارک های جنگلی فوق العاده و دریاچه و آبشارهایی دیدنی که نباید از دست بدهید.

برای اجاره ویلا در آستارا کلیک کنید

آستارا کجاست و چگونه باید به آن سفر کرد؟

آخرین نقطه غربی دریای خزر با ایران، در آستارا وصل شده است. بندری در ساحل غربی دریای خزر که مرز ایران و جمهوری آذربایجان است. در واقع یک رودخانه به نام آستاراچای، ایران و آذربایجان را از هم جدا می کند و خط مرزی این شهر است. در شرق آستارا ساحل زیبای خزر قرار گرفته است و در غرب آن استان اردبیل. جنوب این شهر به تالش می خورد و در شمال آن، هم شهر هم نامش در جمهوری آذربایجان قرار گرفته است.

آستارا از طریق دو راه زمینی، یک راه ریلی و یک راه دریایی به جمهوری آذربایجان می رسد. همین تنوع دسترسی به این کشور موجب شده تا هم تاجران زیادی به آن سفر کنند و هم مسافرانی که می خواهند سفر ارزان تر یا پر هیجان تری به جمهوری آذربایجان داشته باشند به این شهر سفر کنند.

اگرچه یکی از راه های دسترسی به آستارا از اردبیل و گردنه حیران است؛ اما بیشتر مسافران این شهر از رشت به سمت این شهر حرکت می کنند. برای همین اگر با قطار یا خودرو قصد سفر به آستارا را دارید، باید از همان راستا کلاسیک رشت به این شهر برسید. اگرچه همین راستا هم موجب شده تا بسیاری برای دیدن جاهای دیدنی راستا آستارا به رشت دل به جاده بزنند و خودشان را به این شهر زیبا برسانند.

جاهای دیدنی آستارا

اینکه چطور آستارا را بگردید و آن را ببنید کاملا به این بستگی دارد که شما برای چه هدفی به این شهر سفر کرده اید. این شهر یکی از مسافرپذیرترین شهرهای ایران است و در گیلان هم معمولا در بالای جدول شهرهای پر مسافر و گردشگر قرار گرفته است.

از آنجایی که جاذبه های اقتصادی این شهر بسیاری از این مسافران را به خود جذب کرده، شاید خیلی از آنها فرصت نکنند به خوبی زیبایی آستارا را ببینید و بگردند. در فکر خیلی ها آستارا یک شهر ساحلی زیبا است؛ اما آن ها از آن زیبایی، تنها هتل های فراوان لب ساحل را می بینند. برای همین در اینجا سعی می کنیم در چند دسته بندی کلی دیدنی های آستارا را برای شما دسته بندی کنیم. چه برای آنهایی که فرصت کوتاهی در این شهر دارند و فقط به دیدنی های شهری می رسند و چه آنهایی که برای دیدن آستارا آمده اند و می خواهند سری به لایه های زیرین این شهر هم بزنند.

سواحل آستارا

  • ساحل صدف
  • ساحل شریعتی (مخیری)

دیدنی های شهری

  • باغ ملی آستارا
  • بقعه سید محمد دوست
  • بازار بزرگ ساحلی آستارا
  • باغ پرندگان آستارا
  • امامزاده ابراهیم و قنام

جاهای دیدنی آستارا برای علاقه مندان به تاریخ

  • دبیرستان حکیم نظامی آستارا
  • مدرسه شهید مدنی آستارا
  • طرق مظفری
  • قلعه تک آغاج
  • قلعه شیندان
  • بقعه شیخ تاج الدین محمود خیوی

جاذبه های طبیعی

  • گردنه حیران
  • تله کابین حیران
  • سورتمه حیران
  • تالاب استیل
  • چشمه آبگرم علی داشی
  • آبشار لاتون
  • پارک جنگلی بی بی یانلو
  • پایگاه حیات وحش لوندویل

زیباترین سواحل شمال در آستارا

برای دانستن ادرس جاهای دیدنی استارا باید از دیدنی های ساحلی این شهر شروع کنیم. سفر به آستارا سفر به یکی از زیباترین سواحل شاقتصادی ایران است. شهرسازی در آستارا به گونه ای است که از بسیاری از خیابان های مهم اصل شهر ساحل زیبای خزر دیده می شود. همچنین چندین و چند منطقه ساحلی معروف در کنار سواحل کوچک و بزرگ دیگر در این شهر فرصت یک تفریح دریایی مناسب را به شما می دهد.

یکی از بهترین و معروف ترین ساحل های آستارا ساحل زیبای صدف است. یکی از اولین پروژه های طرح سالم سازی ساحل خزر در این منطقه اجرا شده و به دلیل همین تاریخچه هم یکی از پاکیزه ترین و کم وبیش دست نخورده ترین منطقه های ساحلی شمال ایران است. ساحل صدف در 10 کیلومتری آستارا به سمت رشت قرار گرفته است و سالانه مسافران زیادی به آن سر می زنند. امکانات رفاهی در نظر گرفته شده در این ساحل هم مسافران را بیشتر به خود می خواند. مهم ترینش همان سالم سازی است که ساحال این منطقه را به جای مناسبی برای شنا کردن تبدیل کرده است. علاوه بر آن امکانات تفریحی برای بچه ها، آلاچیق های مناسب برای نصب چادر و همچنین اتاق های مناسب برای اقامت موقت از جمله امکاناتی است که این ساحل را در میان مسافران محبوب کرده است. این ها البته غیر از امکانات تفریحی آبی است که در این ساحل برای مسافران در نظر گفته شده است.

اگر در داخل شهر آستارا باشید، بهترین ساحل برای تفریح ساحل شریعتی است که ساکنان آن را به نام قدیم اش یعنی مخیری می شناسند. پارک ساحلی شریعتی در راستا جاده ترانزیتی منتهی به گمرک آستارا قرار گرفته و یکی از بهترین جاهای استارا برای مسافران است. امکانات تفریحی در این ساحل بیشتر است و فضای بیشتری هم برای بازی بچه ها دارد.

آگهی های اجاره ویلا در آستارا را اینجا ببینید

آستارا شهری برای همه سلیقه ها

توسعه آستارا در سه دهه اخیر و هجوم مسافران و به ویژه تاجران موجب شده تا این شهر امکانات فوق العاده ای را در دل خود جای داده باشد. چنانکه بیرون نرفتن از شهر و ماندن در آن هم به مقدار کافی می تواند شما را سرگرم کند.

یکی از بهترین جاهای استارا در داخل شهر بازار بزرگ ساحلی این شهر است. جایی که از آن می توانید سوغات آستارا را که زیلو، نمد، کوزه و گلیم است تهیه کنید. به جز سوغات آستارا در این بازار که مردم محلی به آن بساط می گویند مانند بازار بسیاری از شهرهای ایران می توانید محصولاتی که که تجار وارد کشور کرده اند، بخرید و برای همین بین مسافران بسیار محبوب است.

یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا باغ ملی این شهر است. باغی به جا مانده از دوره قاجار که اکنون یکی از نقاط دیدنی شهر است. مثل خیلی دیگر از دیدنی های شهر این باغ هم در راستا گمرک آستارا که پرترددترین جای شهر است واقع شده و حالا قرار گرفتن دفتر کانون پرورش فکری بچه ها در آن، ایتجا را به نقطه محبوبی برای بچه ها تبدیل کرده است.

ورود به باغ ملی آستارا برای عموم رایگان است. علاوه بر این دو نقطه، می توان از بقعه سید محمد دوست، باغ پرندگان آستارا و امامزاده ابراهیم و قنام به عنوان دیگر منطقه ها دیدنی شهری آستارا یاد کرد که در میان گردشگران محبوب هستند.

جاهای دیدنی آستارا برای تاریخ دوستان

یکی از جذابیت های سفر به آستارا نگاهی به آثار تاریخی این شهر است. بندر آستارا به تنهایی راوی بخش بزرگی از تاریخ معاصر ایران است و بسیاری از تحولات مهم جنگ جهانی دوم در آن رخ داده است. به جز آن اما در آستارا آثار تاریخی فراوانی وجود دارد. یکی از قدیمی ترین هایش که هنوز سالم و سر پا مانده، یک بنای دوران ایلخانی است. بقعه ای متعلق به شیخ تاج الدین محمود خیوی از اهالی خیاو در مشکین شهر که در روستایی زیبا قرار گرفته است.

اگر به روستای زیبای سنت عنبران در آستارا بروید، باید راستای را در دل جنگل بپیمایید تا به یک بنای آجری و زیبا برسید که محل آرمیدن یکی از بزرگان اهل سنت و مشایخ طریقت قرن هفتم هجری است. قلعه شیندان از دیگر دیدنی های زیبای آستاراست که در مرز جمهوری آذربایجان و ایران واقع شده و برخی قدمت آن را حتی تا دو هزار سال پیش تخمین می زنند. این قلعه چون عقابی که بال هایش را باز کرده بر فراز کوهی در مرز ایران و آذربایجان قدبرافراشته و دیدن آن احتیاج به یک برنامه کوه نوردی و زمان مناسب دارد. با این حال زیبایی های آن، چنان است که دل هر بیننده ای را می برد.

طرق مظفری یکی دیگر از دیدنی های آستارا است و به جاده ای گفته می شود که در زمان مظفرالدین شاه برای اتصال آستارا به اردبیل بنا شده بود. این جاده چند پیچ و منطقه فوق العاده دیدنی دارد. به جز این ها چند دبیرستان در داخل شهر وجود دارد که با قدمتی حدود یکصد سال و روایت داستان هایی تاریخی در دل خودشان، از دیگر منطقه ها تاریخی این شهر هستند.

حیران طبیعت حیران آستارا شوید

بی برو برگرد وقتی از طبیعت آستارا حرف می زنیم، باید از حیران سخن بگوییم. یکی از زیباترین روستاها و جاده های ایران که شهرتی بین المللی دارند و زیبایی اش چنان بوده که لوکیشن فیلمبرداری چندین و چند فیلم بوده است.

حیران راه ارتباطی آستارا و اردبیل است و اقبال عمومی به آن موجب شده که حالا امکانات رفاهی فراوانی چون تله کابین و سورتمه در آن برای مسافران تدارک دیده شده است. اگرچه یکی از محبوب ترین اماکن تفریحی در این جاده، قهوه خانه های جاده ای و املت های خوشمزه آن ها است.

بیراه نیست اگر بگوییم بخش زیادی از مسافران آستارا برای دیدن حیران به این شهر سفر می کنند. اما این تنها منطقه طبیعی و دیدنی این شهرستان نیست. پایگاه حیات وحش لوندویل یکی از جاهای دیدنی لوندویل است. لوندویل دومین شهر شهرستان آستارا و چسبیده به این شهر است. شهری جنگلی با طبیعتی دیدنی که در دل خود یک پایگاه حیات وحش با طبیعتی تالابی و جنگلی و مساحتی حدود 1074 هکتار را جای داده است. جایی با تنوع زیستی فوق العاده و یکی از دیدنی ترین نقاط هیرکانی که به احتمال زیاد در آن آهو و گوزن می بنید.

برای علاقه مندان به این ماجراجویی تالاب استیل در هفت کیلومتری آستارا و در حاشیه جاده آستارا رشت هم یک گزینه بسیار مناسب است. این تالاب یکی از بهترین منطقه ها برای پرنده نگرها هم هست. چرا که اولین توقف گاه پرندگان مهاجری است که وارد ایران می شوند. به جز این ها موارد زیر هم از دیگر منطقه ها دیدنی طبیعی این شهر هستند:

  • چشمه آبگرم علی داشی
  • آبشار لاتون
  • پارک جنگلی بی بی یانلو

هزینه بازدید از جاهای دیدنی آستارا

باغ ملی آستارارایگان
بقعه شیخ تاج الدین محمود خیویرایگان
قلعه شیندانرایگان
تله کابین حیران30 هزار تومان برای هر نفر
سورتمه حیران25 هزار تومان برای هر نفر
تالاب استیلرایگان
پارک جنگلی بی بی یانلوهر خودرو 10 هزار تومان
منبع: بلاگ دیوار

به "با جاهای دیدنی آستارا و منطقه ها گردشگی آن آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاهای دیدنی آستارا و منطقه ها گردشگی آن آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید