بزرگ ترین توربین بادی دنیا در چین به رکورد جدیدی دست یافت!

به گزارش وبلاگ ماکارون، دیجیاتو نوشت: بزرگ ترین توربین بادی دنیا با قطر 252 متر، توانسته است تنها در یک روز در چین 384.1 مگاوات ساعت انرژی فراوری کند.

بزرگ ترین توربین بادی دنیا در چین به رکورد جدیدی دست یافت!

بزرگ ترین توربین بادی جهان با نام Goldwind GWH252-16MW در استان فوجیان، چین توانسته است رکورد فراوری برق در یک روز را بشکند. برق فراوریی این توربین معادل انرژی مورجهانز 170 هزار خانه یا 38 میلیون LED است.

این توربین غول پیکر با قطر 252 متر در تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریورماه) پیروز به فراوری 384.1 مگاوات ساعت برق در 24 ساعت شده است. این توربین توانسته رکورد فراوری 364 مگاوات ساعت برق به وسیله توربین دانمارک را بشکند.

برق فراوریشده به وسیله توربین چین برای تأمین انرژی 170 هزار خانه یا 38 میلیون LED یا 2.2 میلیون کیلومتر رانندگی با یک خودروی برقی کافی است.

بزرگ ترین توربین جهان در زمان طوفان هم فعالیت می نماید

بیشتر توربین ها در زمان تیفون (نوعی چرخند حاره ای) نمی توانند کار نمایند؛ مثلاً تیفون Haikui بسیاری از مزارع بادی را تعطیل کرد. بااین حال، Goldwind می تواند تیغه های خود را در لحظه تنظیم کند که این ویژگی باعث می گردد حتی در زمان افزایش سرعت باد قادر به فراوری برق باشد.

بزرگ ترین توربین جهان به یک روتر با قطر 252 متر (معادل 2.5 زمین فوتبال) مجهز شده است و هرکدام از تیغه های آن می تواند به سرعتی بیش از دوسوم سرعت صوت دست پیدا کند.

چین درزمینه فراوری انرژی از توربین های بادی در جهان پیشتاز است. در سال 2021، این کشور بیشترین اندازه را به ظرفیت فراوری انرژی بادی دریایی خود اضافه نمود. در سال گذشته میلادی، چین 49 درصد از کل 64.3 گیگاوات انرژی بادی دریایی جهان را فراوری کرد که از سهم 47 درصدی اتحادیه اروپا هم بالاتر است.

چین بعلاوه می خواهد بزرگ ترین نیروگاه بادی جهان را بسازد؛ نیروگاهی که می تواند انرژی کشوری مانند نروژ را به طور کامل تأمین کند. چین این پروژه را تا پیش از سال 2025 آغاز خواهد نمود.

اگرچه چین درزمینه انرژی های پایدار در جهان پیشتاز است، اما کارشناسان می گویند این کشور درزمینه انرژی های فسیلی هم درحال افزایش سهم خود در جهانست. البته با وجود تمام این موارد، چین می خواهد تا سال 2025 یک سوم برق مورجهانزش را به وسیله انرژی های تجدیدپذیر تأمین کند و البته اندازه کربن فراوریی اش را تا سال 2060 به کمترین حد ممکن برساند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگ ترین توربین بادی دنیا در چین به رکورد جدیدی دست یافت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین توربین بادی دنیا در چین به رکورد جدیدی دست یافت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید