بلیط هواپیما به هائیتی

به گزارش وبلاگ ماکارون، هائیتی کشوری در آب های دریای کارائیب است که نخستین کشور از مجموعه کشورهای دریای کارائیب محسوب می گردد که استقلال یافت. این کشور کوهستانی است و آب و هوای گرم استوایی دارد. در نتیجه کوه های آن پوشیده از درختان گرمسیری است.

بلیط هواپیما به هائیتی

هائیتی، زیبای کارائیبی

کشوری در دل طبیعت بی نظیر، میان آب های آبی و درختان سرسبز. کنار این بهشت زیبا، مردمانی فقیر و بیکار زندگی می نمایند. بله، از کشوری صحبت می کنیم که در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب واقع شده است.

هائیتی نخستین جمهوری در دنیا و نخستین کشور آمریکای لاتین و حوزه کارائیب است که رهبران سیاه پوست داشتند. همچنین، تنها کشور مستقل آمریکا است.

پایتخت این کشور پورتو پرنس است.

از زمان کشف کریستوفر کلمبوس در سال 1492، خاک هائیتی تاریخی خونین داشته است. به دنبال مرگ مردمان این سرزمین، با به کار دریافت برده های آفریقایی، تولیدات قهوه و شکر اروپا مهیا شد.

در قرن های 17 و 18، هم زمان با انقلاب فرانسه، کشور به دست دزدان دریایی فرانسوی افتاد ولی توانست فرانسه را شکست دهد. انتها سال 1804 به عنوان اولین کشور لاتین به استقلال رسید. دو رهبر در هائیتی سلطنت کردند و در 1820 جمهوری متحدی تشکیل شد.

بهشتی با مناظر زیبا و جهنمی با شرایط سخت زندگی مردمانش، یک تجربه عالی برای گردشگران از بودن در کنار مردم مهمان نواز و ساده نگر هائیتی. پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هائیتی را دارید، چمدانتان را همین حالا آماده کنید!

بازدید از پورتو پرنس

اگر قصد دارید به هائیتی بروید، دلیل خرد بلیط هواپیما توسط شما گشت وگذار تاریخی نمی تواند باشد. چون پورتو پرنس مناسب افرادی است که می خواهند تعطیلات را در سواحل سپری نمایند. پلاژهای پورتو پرنس بی نظیر است.

جاذبه های گردشگری پورتو پرنس

قبل از اینکه خود را در آغوش شن های داغ ساحل رها کنید، بهتر است اول جاذبه های زیبای پورتو پرنس را بازدید کنید.

ازجمله این جاذبه ها موزه ملی پانتئون، راه آهن، مسافرت نور، کلیسای کاتولیک Notre Dame، شهر پیتون، موزه هنری هائیتی و کلیسای مقدس Trinit می باشند.

لذت بردن از غذاهای متنوع

غذاهای هائیتی متأثر از غذاهای کارائیب، فرانسه و آفریقا است. برای همین منوی بسیار قوی و خوشمزه ای به شما ارائه می دهد. درکل، به راحتی می توانید غذاهای خوشمزه را امتحان کنید. از غذاهای دریایی خرچنگ صندلی ویژه ای در این سرزمین دارد.

از غذاها می توانید برنج Jonjon، مرغ Creole، Kabrit و Grait را نیز امتحان کنید. اگر می خواهید طعم غذاهای محلی را بچشید، می توانید به رستوران های De La Table de Caius، KokoYe Restaurant و La Souvenance سر بزنید.

همچنین چون کشور ازنظر تولیدات قهوه بسیار غنی است، بدون نوشیدن یک فنجان قهوه به ساحل نروید.

تفریح در پورتو پرنس

پورتو پرنس عظیم ترین شهر هائیتی، تفریحات زیبا و پرانرژی شبانه همراه با موسیقی دارد. بهتر است همه انرژی تان را در طول روز تمام نکنید.

همچنین ورزش های آبی، تورهای کشتی و طبیعت گردی نیز برای داشتن سفری دل نشین خیلی خوب هستند.

اقامت در هتل

اگر بلیط هواپیما به هائیتی را خریدید، از بابت اقامت و هتل اصلاً نگران نباشید. در پرتو پرنس هتل ها باقیمت های مناسب وجود دارند. اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید پانسیون هم رزرو کنید. فقط باید دقت کنید که پانسیون دور از مرکز شهر نباشد و ازلحاظ امنیتی جای مطمئنی باشد. هتل هایی که می توانیم پیشنهاد کنیم The Inn at Villa Bambou، Kaliko Beach Club و Marriott Port- Au- Prince Hotel هستند.

خرید سوغاتی

اگر دوست دارید از هائیتی برای عزیزانتان سوغاتی دست ساز محلی بخرید حتماً به Papillion Enterprise سر بزنید. مطمئناً خیلی خوشتان خواهد آمد.

رعایت چند نکته در سفر به هائیتی

سالانه افراد بسیار زیادی بلیط هواپیما به هائیتی را تهیه و به این کشور سفر می نمایند تا هم از این بهشت گردشگری استفاده نمایند و هم در فستیوال های مختلف شرکت نمایند. اگر این نکات را رعایت کنید سفر خوب و راحتی خواهید داشت.

  1. در این کشور بیماری همه گیر وبا شایع است. قبل از سفر اقدامات پزشکی لازم را انجام دهید.
  2. از آنجائی که هائیتی کشوری فقیر است، میزان جرم نیز در این کشور می تواند بالا باشد. به همین دلیل تا می توانید پول نقد اضافی و اشیاء گران قیمت نزد خود حمل نکنید.
  3. اگر همراهتان آب آشامیدنی ندارید و یا آب معدنی بسته بندی شده در دسترس نیست، از آب آبیاری ننوشید. زیرا امکان آلودگی آب و بیماری در آب غیر آشامیدنی وجود دارد. در این صورت آب نارگیل بخورید بهتر است.
  4. در ماه های ژوئن و اکتبر شاید با باد شدید روبرو شوید. ولی ماه فوریه به دلیل فستیوال ها و رنگارنگ شدن هائیتی برای مسافرت مناسب است.
  5. اگر می خواهید این سفر تماماً برای شما خاطره خوب به جا بگذارد، سعی کنید هرگز تنها بیرون نروید و تا دیروقت بیرون نمانید.

منابع:

vizesizgeziyorum.com

wikitravel.org

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به هائیتی به وبسایت وبلاگ ماکارون مراجعه کنید.

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به هائیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به هائیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید