ماجراجویی در جزایر گنج سلیمان

به گزارش وبلاگ ماکارون، ماجراجویی در جزایر سلیمان

جزایر سلیمان، از آن دسته کشورهایی است که حتی شنیدن نامش هم باعث می گردد تا شما وسوسه شوید که به این کشور سفر کنید. می گویند که آلواردو دی مندانا، کاشف جزایر سلیمان روزی در جزیره قدم می زده و در دهانه رودخانه ای به نام ماتانیکو، میزان زیادی طلا پیدا نموده است. او که به باور خود گنج بزرگی پیدا نموده بوده، اعتقاد داشت که به گنج های حضرت سلیمان رسیده است و به همین دلیل نام این جزیره را، جزایر سلیمان گذاشت. از الان ما به شما این نوید را می دهیم که قرار است که در این مطلب به ماجراجویی در جزایر سلیمان برویم. با خبرنگاران همراه باشید.

ماجراجویی در جزایر گنج سلیمان

جزایر سلیمان

از نام این کشور، پر واضح است که باید در منطقه ای ساحلی و خوش آب و هوا مستقر شده باشد و مملو از جاذبه های طبیعی و هیجان انگیزی باشد که هر ماجراجویی را مشتاق خود کند. از فضای آثار موجود از جنگ بین کشور های بزرگ دمنیا بر سر ایتثمار این کشور که بسیار هم بر جاذبه هیاا این کشور تاثیر گذاشته است که بگذریم می رسیم به این که در بالاتر گفتیم؛ جزایر سلیمان اولین بار از طریق دریانورد اسپانیایی که در دهانه یکی از رودها آن گنج پیدا کرد و آلوارو دی مندانا دی نیرا، نام داشت در سال 1568 کشف شد. ساکنان جزایر سلیمان پیش از سال 1893 به صورت نیروی کار در مزرعه های جزایر اقیانوس آرام کار می کردند و رفتاری استثمار گونه نسبت به آن ها روا می شد. در سال 1942، این جزیره از طریق نیروهای ژاپنی اشغال شد و جنگ های سخت و شدیدی در این جزیره به وجود آمد. یکی از این نبردهای بزرگ، جنگی بود که بر سر جزیره و گودال کانال رخ داد و دقیقا بعد از این جنگ بود که این کشور استقلال خودش را به مجامع جهانی خاطرنشان کرد.

اما به نظرتان دلیل این جنگ ها چه بود؟ ما به شما می گوییم. جزایر سلیمان به مرور زمان تبدیل به منبع گنجی برای انگلیس و ژاپن شده بود و به همین دلیل یا آن را استثمار می کردند و یا به آن حمله می کردند و همین باعث می شد که نیروهای دوکشور پیاپی در این جزیره به هم نیز حمله نمایند. تاریخ اعلام استقلال جزایر سلیمان، سال 1976 بود. مردم جزیار سلیمان اکثرا کشاورزند و اقتصادشان بر پایه صادرات چوب و الوار است. اما نباید از نارگیل و کاکائوی آن گذشت. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از وبلاگ ماکارون می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و ماجراجویی خود را در جزیره ای که می گویند گنج حضرت سلیمان در ان قرار گرفته است را شروع کنید.

1- بونگی (Bonegi)

در 12 کیلیومتری به سمت غرب هونیارا، می توانید موسیقی طبیعی مخصوص به جزایر سلیمان، نوای غواصان را بشنوید. همچنی به جای مانده دو کشتی بزرگ ژاپنی که در سال 1942 غرق شدند را در بونگی می توانید مشاهده کنید.

2- بازار مرکزی

شاید رفتن به بازار بزرگ کمی با مفاهیم ثابت ماجراجویی برای شما مغایر باشد اما باور کنید که حضور در بزرگ ترین بازر اصلی تامین نماینده مواد غذایی مخصوصا از نوع آبی، می تواند یک ماجراجویی خوشمزه و متفاوت برای شما محسوب گردد.

3- موزه جنگ ویولا(Vilu)

این موزه، یکی از موزه های طبیعی در محیطی سرباز است که در 25 کیلومتری هونیارا قرار گرفته است. در این موزه آثار و یادبودهای جنگی ژاپن، استرالیا ،فیجی و نیوزیلند را می توانید بازدید کنید.

4- جزیره جمجمه

با یک قایق سواری 30 دقیقه ای از موندا می توانید به این جزیره کوچک در ووناوونا لانگون بروید و جمجمه های جنگجویان و غارت گرانی که دراین جزیره دفن شده اند را ببینید. شبیه فیلم های ایندیانا جونز شد، نه؟ این را هم باید اضافه کنیم در ادامه که در حال حاضر هستند کسانی که این جمجمه ها را به غارت ببرند.

5- موزه جنگ جهانی دوم

قبل از ساحل تتر، موزه ای وجود دارد که بی شک با تمامی موزه هایی که در عمرتان دیده اید فرق دارد. این موزه بیش از 30 وسیله جنگی رها شده را در خود دارد که حتی بیشترشان هم دچار زنگ زدگی شده اند. این موزه از طریق سیم های خاردار محافظت می گردد.

6- موزه پیتر جوزف

دوستداران تاریخ جنگ این موزه را مجموعه ای خصوصی و عالی از آثار جنگ جهانی دوم می نامند. در سالن آلفای بارنی پالسون، بسیاری از ظروف، مهمات، ماشین آلات، پوسته های اسلحه و خشاب، ظروف، کلاه، چاقو، که همه از طریق ژاپنی ها و آمریکایی ها به این جزیره آورده شده است و برای این مردم به یاد گذار گزارده اند. این موزه پشت یک زمین فوتبال قرار گرفته است و 20 الی 30 دقیقه با سرعت پیاده روی از آن تا بازار بزرگ راه است.

7- روستای باتیکما

در روستای کوچک و زیبای باتیکما ماجراجویی شما در جزایر سلیمان رنگ تازه ای به خود می گیرد در این جزیره فروشگاه های صنایع دستی مردم محلی وجود دارد که می توانید از آن ها خرید کنید، با مردم محلی معاشرت کنید و در کنارشان بازمانده های هواپیماهای امریکایی را ببینید.

8- موزه ملی

تنها موزه معتبر و ملی کشور جزایر سلیمان، شامل یک اتاق است که در آن نمایشنامه های قدیمی و نمایشنامه های جالب و وسایل پایکوبی سنتی و تعدادی وسیله تاریخی از جزایر سلیمان قرار گرفته است.

9- آبشار ماتانیکو

و اما اگر از فضای بازماندگان جنگی بین ژاپن و آمریکا و انگلیس در جزایر سلیمان فاصله بگیریم به آبشاری زیبا در منطقه ها دور افتاده هانیارا می رسیم. این آبشار استثنائی در یک صخره به سمت یک دره عمیق است. پیاده روی ماجراجویان به سمت این آبشار از روستای للئی(Lelei) با یک صعود از منطقه ای شیب دار شروع می گردد و کمی جلوتر اولین نفوذ های آبی ناشی از این آبشار بر شما هویدا می گردد. هنگامی که به محیط سر سبز و زیبای این آبشار رسیدید کمی بالاتر از آن می توانید در فضایی که کمتر گل آلود است ،استراحت کنید. برای برگشت به روستا باید 2 ساعت پیاده روی کنید.

10- کولومبانگارا

آتشفشانی مخروطی شکل به ارتفاع 1770 متر در شرق جزیره غزو که در حلقه اصلی اطراف آ ن خانه هایی برای زندگی به وجود آمده است. این منطقه فوق العاده زیبا و مهم است و قبل تر ها یکی از محل های فعالیت نیروهای جنگی بوده است.

منبع:lonelyplanet.com

منبع: الی گشت

به "ماجراجویی در جزایر گنج سلیمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در جزایر گنج سلیمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید