ترامپ و بولسونارو عامل انتشار اخبار دروغین درباره ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ ماکارون، تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس، رئیس جمهور آمریکا و همتای برزیلی او را منابع اخبار دروغین در فضای مجازی در پی شیوع کرونا خواندند و از دولت جانسون خواستند مقرراتی را برای جلوگیری از این اخبار اعمال کند.

ترامپ و بولسونارو عامل انتشار اخبار دروغین درباره ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون، بعد از اقدام شبکه اجتماعی توییتر در سانسور توییت های رئیس جمهور آمریکا، کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس انگلیس هم در گزارشی در مورد اطلاعات نادرست و سایر آسیب های اینترنتی، توصیه های فوری را برای قانونمند کردن شبکه های اجتماعی به دنبال اخبار دروغین منتشر شده بخصوص از سوی دونالد ترامپ و همچنین ژائیر بولسونارو همتای برزیلی وی، ارائه کردند.

در گزارش مذکور نمایندگان انگلیسی نوشتند: سران کشورها بخصوص دونالد ترامپ و ژائیر بولسونارو عمداً روایت های دروغین در ارتباط با کووید-19 مطرح نموده اند ... در نتیجۀ این روایت های نادرست و توسل افراد به درمان های فریب آمیزِ خطرناک یا ترک درمانهای پزشکی به طور کامل، مردم به خود آسیب زده اند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ و بولسونارو از شروع همه گیری جهانی کرونا و تبدیل شدن کشورهایشان به کانون این بحران، همیشه آن را کوچک شمرده و ادعاهای بی اساسی را در مورد نحوه درمان این بیماری مطرح نموده اند.

11 عضو مجلس انگلیس هدایت را از توصیه های غیرالزام آور برای بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به منظور مقابله با اطلاعات گمراه کننده ارائه کردند.

در این راهنما به دولت جانسون پیشنهاد شده یک ناظر بر اشاعه اطلاعات مضر را مثل آفکام سازمان تنظیم کننده مقررات رسانه ای بریتانیا، مشخص کند که بتواند در صورت نقض مقررات، جریمه و زندان و حتی منحل کردن تجارت عامل انتشار را تضمین کند. آن ها همچنین خواسته اند که دولت انگلیس این مقررات را به سرعت برای عموم منتشر کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترامپ و بولسونارو عامل انتشار اخبار دروغین درباره ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ و بولسونارو عامل انتشار اخبار دروغین درباره ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید