تصاویر ، نگاهی به مازراتی تازه که چشم ها را خیره نموده است

به گزارش وبلاگ ماکارون، مازراتی گران توریسمو تروفئو (GranTurismo) نو و خیره کننده با موتور بنزینی، فرم سنتی خودروهای سرعتی و اسپورت را به روز می نماید.

تصاویر ، نگاهی به مازراتی تازه که چشم ها را خیره نموده است

به گزارش وبلاگ ماکارون و به نقل از اتو اکسپرس، دیوید ویوین در گزارشی درباره نو ترین مازراتی می نویسد: 13 فوریه 2023با تماشا گران توریسموی (GranTurismo) نو، به راحتی می توان به این باور رسید که مازراتی در ساخت خودروهای با سرعت بالا که مختص به طی کردن مسافت های طولانی ساخته شده اند (grand tourer) دارای سابقه ای بسیار طولانی است. سبک، راحتی، عملکرد سوپراسپرت و هندلینگ قدرتمند، فرمولی کلی در خصوص خودروها است که هنوز مجذوب کنندهیت های زیادی دارد. انتظار می رود مازراتی نو با قیمتی در حدود 160 هزار پوند (حدود 193 هزار دلار) به بازار عرضه گردد.

مازراتی گران توریسمو فولگلوره تمام برقی قبلا طعم نو این برند ایتالیایی چهار چرخ متحرک را به ما داده است. اکنون مدل های بنزینی که طرح های اولیه موتور خود را با ابرخودروی مازراتی ام سی 20 به اشتراک می گذارند، اینجا هستند تا داستان را تکمیل نمایند.

از مدل مازراتی نو دو نسخه برای انتخاب وجود دارد، و خودروی نرم تر و کم سرعت تر این نسخه که به نام زادگاه مازراتی مودنا نام گرفته است این خودرو دارای قدرت 483 اسب بخار است و ظرف 3.9 ثانیه سرعت آن از صفر به 100 کیلومتر می رسد. حداکثر سرعت آن نیز 300 کیلومتر است. اما ما به ایتالیا آمده ایم تا این نسخه سریع تر را با قدرت 542 اسب بخار را رانندگی کنیم که ظرف 3.5 ثانیه سرعت آن از صفر به 100 کیلومتر می رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز نزدیک به 322 کیلومتر در ساعت است.

اولین مازراتی اسپرت با نام ای 61500

طبق اعلام کمپانی مازراتی، اولین خودروی پر سرعت این کمپانی با نام ای 61500 در سال 1947 حدود 75 سال پیش ساخته شده و طرح اولیه این خودروهای پر سرعت و اسپرت از آن موقع به سختی تغییر نموده است، البته روش ها و مواد به کار رفته در ساخت این خودرو تغییر نموده است.

فضای داخل مازراتی گران توریسمو تروفئو در مقایسه با خودروی 4 نفره معموی بسیار جادار است

از نظر طراحی موتور، ساختار پیشرفته و سبک هیبریدی گران توریسمو نو با بدنه ای از آلومینیوم و فولاد، خودرویی بسیار پیشرو است، از این نظر حتی گران توریسمویی که در سال جایگزین مدل های قبلی شده بود نیز در مقایسه با گران توریسموی تروفئو کاملا قدیمی و سنگین وزن تر به نظر می رسد.

زیر کاپوت بلند و منحنی مازراتی گران توریسمو تروفئو که به وسیله کلاوس بوسه، رئیس طراحی مازراتی به عنوان یک شاهکار توصیف شده است، موتور 3.0 لیتری توئین توربوی نتونو وی 6(twin-turbo Nettuno V6) و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF قرار گرفته است.

هیچ شکی در این نیست که فرم دماغه پایین جلوی گران توریسمو تروفئو و کاپوت این خودرو که به طرز فوق العاده ای طراحی شده اند، برای زیبایی ظاهری این خودرو عواملی کلیدی هستند، اما این طراحی مؤثر بدنه خودرو است که اتاق را جادارتر از آنچه انتظار دارید می سازد. گران توریسموینو یک خودروی چهار نفره راحت است. این خودرو فضای دید عقب به طرز شگفت انگیزی مناسبی را ارائه می دهد.

فضای لوکس داخل مازراتی

جدای از اینکه، اتاق مازراتی نو که سطوح آن بسار ویژه و لوکس برای رقابت با بنتلی کانتیننتال جی تی طراحی شده و خود مکانی فوق العاده است. سه صفحه نمایش برای داشبورد دیجیتال، سیستم اطلاعات تفریح و کنترل های تهویه مطبوع نیز برای فضای داخلی خودرو در نظر گرفته شده ست.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویری مجذوب کننده از وانت BMW | آنچه که طراحان می خواهند
منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، نگاهی به مازراتی تازه که چشم ها را خیره نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، نگاهی به مازراتی تازه که چشم ها را خیره نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید