تیم ملی والیبال ایران در چه صورت به المپیک ریو 2016 صعود می نماید؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، مسابقات انتخابی والیبال المپیک ریو، با شرکت هشت تیم قدرمتند والیبال ایران، استرالیا، لهستان، چین، فرانسه، ژاپن، ونزوئلا و کانادا در ژاپن در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال کشورمان که در اولین مسابقه خود در سه ست پیاپی با اقتدار از سد استرالیا گذشته بود، امروز نیز در بازی نفس گیر کانادا را با نتیجه سه بر دو شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در چه صورت به المپیک ریو 2016 صعود می نماید؟

اما این سوال برای بسیاری وجود دارد، که 12 سهمیه المپیک والیبال چگونه توزیع شده و چند تیم از این رقابت ها راهی ریودوژانیرو برزیل خواهند شد. در ادامه با به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

مسابقات جام جهانی 2015 والیبال برای انتخاب دو تیم برتر صعودکننده به المپیک 2016 برگزار گردید و آمریکا و ایتالیا با قهرمانی و نایب قهرمانی در این مسابقات به المپیک راه یافتند. تیم ملی ایران در این رقابت ها با قرار گرفتن در مکان هشتم نتوانست جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

مسابقات والیبال المپیک 2016 با حضور 12 تیم برگزار می گردد و برزیل به عنوان میزبان یکی از تیم های حاضر در این مسابقات خواهد بود. فرمول و نحوه انتخاب و صعود 11 تیم به جای مانده به صورت زیر است:

2 تیم اول و دوم جام جهانی 2015 ژاپن

جام جهانی والیبال مردان از 17 شهریور تا یکم مهرماه سال 1394 به میزبانی کشور ژاپن برگزار گردید و دو تیم اول، ایتالیا و آمریکا به صورت مستقیم به المپیک صعود کردند.

4 تیم اول انتخابی قاره های اروپا، آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی و آفریقا

  • آرژانتین قهرمان مسابقات انتخابی آمریکای جنوبی
  • روسیه قهرمان مسابقات انتخابی اروپا
  • کوبا قهرمان مسابقات انتحای آمریکای شمالی و مرکزی
  • مصر قهرمان مسابقات انتخابی آفریقا

تیم برتر رقابت های انتخابی بین قاره ای والیبال

در گروه چهار تیمی نیز تیم های مکزیک (میزبان)، شیلی، الجزایر و تونس برای یک سهمیه که قهرمان این رقابت ها خواهد بود، به مصاف یکدیگر می فرایند.

4 تیم (سه تیم برتر و بهترین تیم آسیایی) در تورنمنت انتخابی ژاپن

تورنمنت جام بین قاره ای ژاپن با حضور هشت تیم هم اکنون در حال برگزاری است. تیم های حاضر در این تورنمنت عبارت اند از:

  • ژاپن (میزبان)
  • سه تیم برتر آسیا در رنکینگ جهانی (ایران، استرالیا و چین)
  • تیم های دوم و سوم انتخابی المپیک قاره اروپا
  • تیم دوم انتخابی المپیک قاره آمریکای جنوبی
  • تیم دوم انتخابی المپیک قاره آمریکای شمالی

در انتها این رقابت ها سه تیم اول و بهترین تیم آسیا مجوز حضور در بازی های المپیک را به دست می آورند. قبل از آغاز مسابقات اعلام شده بود که اگر یک تیم آسیایی در جمع سه تیم برتر قرار بگیرد، بهترین تیم آسیایی بعدی نیز جواز حضور در رقابت های المپیک را خواهد یافت. با این همه سایت رسمی فدارسیون جهانی والیبال، پیش از بازی تیم های ملی والیبال ایران و کانادا، نحوه تازه راهیابی تیم ها به وسیله مسابقات انتخابی ژاپن را چنین بیان کرد:

سه تیم برتر این مسابقات به طور مستقیم راهی المپیک ریو خواهند شد و در صورتی که یکی از این سه تیم، از قاره آسیا باشد، تیم چهارم فارغ از موقعیت جغرافیایی به این رقابت ها راه خواهد یافت.

با این تفاسیر و سابقه تیم ها و حضور نداشتن تیم های قدرتمندی چون برزیل، آمریکا و ایتالیا، و نتایجی که تیم ملی کشورمان تا به امروز به دست آورده، احتمال حضور ایران در المپیک 2016 بسیار بالاست.

منبع: کجارو / khabarsport.com / خبرگزاری مشرق / iranvolleyball.com

به "تیم ملی والیبال ایران در چه صورت به المپیک ریو 2016 صعود می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی والیبال ایران در چه صورت به المپیک ریو 2016 صعود می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید