جهانگیری: مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی ثبت و مستندسازی گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، تهران (پانا)-معاون اول رییس جمهوری گفت مدیریت دانش و تجار مدیریتی در دستگاه های اجرایی ثبت و مستندسازی گردد.

جهانگیری: مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی ثبت و مستندسازی گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در جلسه شورای عالی اداری با اشاره به اهمیت ثبت و مستندسازی دانش و تجارب مدیریتی در دستگاه های اجرایی، گفت: بسیاری از موضوعات و چالش های پیش روی مدیران کشور در سال های گذشته یکسان بوده و باید به منظور افزایش توان مدیریتی در مواجهه با مسایل تکراری مانند مقابله با حوادث غیرمترقبه، تورم و ارز، خصوصی سازی و اصلاح نظام اداری، راهکارهای مناسبی با تکیه بر دانش مدیریت اعمال و در هر مسئله توجه گردد که در دوره های قبل چه تصمیماتی در چه شرایطی اتخاذ شده و آثار آن چه بوده است.

معاون اول رییس جمهوری مدیریت و رسیدگی به بعضی از موضوعات مانند وقوع زلزله در کشور را مساله ای بین دستگاهی توصیف کرد و خواهان الگوسازی در ثبت و ضبط مدیریت دانش در مواجهه با چنین رخدادهای دارای سابقه در کشور شد تا به عنوان سرمایه در اختیار کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به طرح ساده سازی مراحل آغاز کسب و کار، گفت: ایجاد تسهیلات لازم و برطرف موانع فعالیت های تولیدی برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک که هم موجب اشتغال زایی است و هم می تواند اقتصاد خانوارها را متحول کند، اقدام موثری است و دولت همه همت خود را در این زمینه به کار بسته است.

جهانگیری یکی از روش های پیشنهادی برای تسهیل در راه اندازی کسب و کار برا تقویت نظارت های پسین به جای نظارت های پیشین عنوان و توضیح داد: البته باید دستورالعمل ها و چارچوب های اصلی قبل از هر سرمایه گذاری بطور تعیین و روشن در اختیار متقاضیان فعالیت های مالی قرار گیرد تا فعالان مالی با آسودگی بیشتر و در چارچوب دستورالعمل ها کسب و کار راه اندازی نمایند.

معاون اول رییس جمهور یبا اشاره به موضوع اصلاح در فرایند خدمت رسانی به مردم گفت: جلب رضایتمندی مردم مهمترین اولویت همه دولت ها در بحث خدمت رسانی است. ایجاد دولت الکترونیک با هدف کاهش هزینه ها و افزایش رضایتمندی مردم انجام شد و خوشبختانه گام های موثری در بسیاری از بخش های اجرایی برداشته شده که موجب کاهش هزینه ها و افزایش رضایت مردم هم بوده است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور و انجام بسیاری از فعالیت ها از راه دور، گفت: در این برهه فرصتی ایجاد شد تا دستگاه ها بتوانند به وسیله دولت الکترونیک خدمات خود را به مردم ارائه دهند. نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر نحوه خدمت رسانی دستگاه ها و پایش فعالیت ها می تواند به بهتر شدن این فرایند و جلب رضایتمندی مردم یاری کند.

براساس این گزارش، در این جلسه که وزرای اقتصاد و دارایی، آموزش و پرورش و دادگستری نیز حضور داشتند، انصاری رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گزارشی پیرامون طرح های ارایه شده در جلسه ارایه کرد.

شورای عالی اداری کشور ضمن موافقت با دستورالعمل مدیریت دانش در دستگاه های اجرایی، طرح ساده سازی مراحل آغاز کسب و کار و طرح اصلاحات فرایندی در نظام اداری، مقرر کرد تا سازمان امور اداری و استخدامی کشور هماهنگی های لازم را با هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد و دارایی و دبیرخانه شورای فناوری اطلاعات در جهت هم افزایی و برطرف بعضی موازی کاری ها انجام دهد. همچنین در این جلسه طرح اصلاح بعضی مفاد مصوبه شماره 579095 مورخ 1/4/1395 شورای عالی اداری (موضوع دستور اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه ای) به تایید اعضا رسید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جهانگیری: مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی ثبت و مستندسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: مدیریت دانش در دستگاههای اجرایی ثبت و مستندسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید