رسوایی بی سابقه شاهزاده والیبال ژاپن

به گزارش وبلاگ ماکارون، رئیس اتحادیه والیبال ژاپن و همکارانش به علت جعل مدرک و ارسال به فدراسیون جهانی از کار برکنار شدند.

رسوایی بی سابقه شاهزاده والیبال ژاپن

به گزارش وبلاگ ماکارون، جلسه هیئت مدیره اتحادیه والیبال ژاپن، JVA در توکیو برگزار و به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که رئیس JVA، کنجی شیمائوکا را به علت رسوایی بی سابقه برکنار نمایند. البته قبل از این تصمیم JVA، چهره اسطوره ای والیبال ژاپن از تمایل خود برای استعفا خبر داده بود.

رسوایی شیمائوکا، که اکنون یک مقام 72 ساله است، مربوط به پنهان کردن جعل گواهی پزشکی چند بازیکن در سال 2019 بوده است تا آنها در مسابقات بین المللی والیبال ساحلی سال 2020 شرکت نمایند. این دو بازیکن والیبال ساحلی ژاپن (که نام آنها هنوز معین نیست) قرار بود در تور جهانی FIVB در ژانویه 2020 شرکت نمایند، اما اعلام کردند که قصد کنار کشیدن دارند زیرا JVA نتوانست آنها را برای این رویداد در مهلت مقرر، ثبت نام کند. با این حال، مسئولان اتحادیه والیبال ژاپن برای جلوگیری از جریمه فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) یک گواهی پزشکی جعلی صادر کردند.

طبق تحقیقات، شیمائوکا و همکارانش از جعل گواهی پزشکی آگاه بودند اما آن را فاش نکردند. رئیس JVA تنها کسی نیست که از عواقب جعل گواهی ضرر کرد زیرا 4 مقام دیگر نیز مجازات شدند. شیمائوکا یکی از اعضای پیشین تیم ملی ژاپن بود که در 3 المپیک حضور داشته و در کسب مدال طلا در بازی های المپیک 1972 مونیخ نقش داشت.

شیمائوکا به علت بازی های درخشان خود، لقب شاهزاده را داده است. او از سال 2017 ریاست JVA را برعهده داشت و بعلاوه رئیس سازمان لیگ والیبال ژاپن (V.League) بود که در آوریل سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رسوایی بی سابقه شاهزاده والیبال ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی بی سابقه شاهزاده والیبال ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید