روستای تخریب شده در زلزله نامزد دریافت جایزه شد ، اصفهک به فینال TO DO رسید

به گزارش وبلاگ ماکارون، طرح گردشگری بافت قدیمی روستای اصفهک شهرستان طبس به فینال جایزه فستیوال TO DO راه یافت.

روستای تخریب شده در زلزله نامزد دریافت جایزه شد ، اصفهک به فینال TO DO رسید

وبلاگ ماکارون - علی شریعتی منش، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: روستای اصفهک به لحاظ شاخص مشارکت های مردمی به مرحله نهایی فستیوال TO DO راه یافته و یکی از گزینه های دریافت این جایزه است.

او با اشاره به اینکه روستای اصفهک طبس در زلزله سال 57 به طور کامل تخریب شده بود، گفت: بعد از آن روستای جدیدی در کنار محل قدیم با مشارکت مردم ساخته شد که اکنون تعمیر و تبدیل به خانه های بوم گردی و گردشگری شدهاست.

وی وجود حمام قدیمی خزینه دار و صنایع دستی متعدد را از شاخصه های این روستا مطرح نمود و اضافه نمود: میراث فرهنگی نیز در بحث مردم به مردم این روستا یاری نموده تا اصفهک اولین روستای ثبت ملی در شاخص معماری شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی مطرح نمود: ارزش جایزه TO DO این است که روستای منتخب در آن به لحاظ جهانی، الگوی مشارکت مردمی می گردد که افزایش تعداد گردشگران را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز ارزیاب آلمانی این فستیوال بازدیدی از روستای اصفهک داشت و این روستا یکی از هفت فینالیست جایزه TO DO است.

منبع: چمدان

به "روستای تخریب شده در زلزله نامزد دریافت جایزه شد ، اصفهک به فینال TO DO رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای تخریب شده در زلزله نامزد دریافت جایزه شد ، اصفهک به فینال TO DO رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید