رونق تولیدات داخلی، بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد

به گزارش وبلاگ ماکارون، یکی از عرصه های فناورانه نانو به حوزه خدمات مربوط می گردد. این بخش طی یک سال، رشد 130 درصدی را تجربه نموده است.

رونق تولیدات داخلی، بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ماکارون، محصولات فناوری نانو ایران به طور کلی در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. فناوری که شاخص موج چهارم انقلاب صنعتی می خوانندش و همه عرصه های علمی را تحت تاثیر قرار داده است. این فناوری همه فن حریف فرایند رو به رشدی را طی نموده است و هر روز شاهد افزایش کاربرد های آن در صنایع مختلف هستیم.

بازار این فناوری در جهان داغ و پرمشتری است. در ایران هم این محصولات در سه گروه کالا، خدمات و تجهیزات دسته بندی می شوند. گزارش ها نشان می دهد که بیشترین حجم بازار نانو، معادل 96درصد، متعلق به کالا ها است. بخش خدمات هم طی یک سال اخیر نزدیک به 130 درصد رشد داشته و از 443 میلیارد ریال به 1 هزار و 15 میلیارد ریال رسیده است.

در این گزارش آمده است که فروش تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی فناوری نانو هم با وجود تحریم ها و کمبود منابع اقتصادی و حمایتی با افزایش 48 درصدی همراه بوده است. بیش از 55 درصد از حجم بازار کالا های فناوری نانو به حوزه ساخت و ساز تعلق دارد. محصولاتی، چون شیرآلات، شیشه های کم گسیل، بتن سبک، انواع کف پوش و انواع کاشی و گرانیت آنتی با کتریال.

صنایع اپتوالکترونیک هم در رتبه بعدی ایستاده و حدود 12 درصد از بازار کالا های نانو ایران ساخت را به خود اختصاص داده است. محصولات حوزه خودرو، نفت و گاز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت با سهم بین 9/2 تا 5/2 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

شیرآلات بهداشتی و خانگی به علت گستردگی بازار مصرف، حجم بالای فراوری و بعلاوه کاربرد خوب تجهیزات لایه نشانی PVD در این صنعت، حجم بالایی از محصولات نانوی حوزه ساختمان (عددی بیش از 70 درصد) را به خود اختصاص داده ند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رونق تولیدات داخلی، بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق تولیدات داخلی، بازار خدمات نانویی 130 درصد رشد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید