افزایش قیمت تایر استارت خورد ، موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر

به گزارش وبلاگ ماکارون، با توجه به بحث های اخیر پیرامون موافقت وزارت صمت با افزایش قیمت تایر خودروهای سواری، رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک، در این زمینه روشنگری کرد. او خاطرنشان کرد که در جلسه روز گذشته (شنبه 22 مهرماه)، ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایرها موافقت کرد و قابلیت اجرایی پیدا نموده است.

افزایش قیمت تایر استارت خورد ، موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر

بیت ران - روز گذشته انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه ای خطاب به مدیران عامل شرکت های عضو انجمن مذکور از موافقت با افزایش قیمت تایر اطلاع داد و اینگونه اظهار داشت: عطف به جلسه روز شنبه 22 مهر ماه در حضور وزیر صمت و سایر مسئولان وزارتخانه مذکور و سایر نهادهای ذیربط (سازمان حمایت و سازمان تظنیم بازار)، با توجه به موافقت اجرا شده،مقرر شد به اندازه 20 درصد افزایش قیمت به گروه تایرهای رادیال از تاریخ مذکور اعمال و اجرایی گردد.

در این رابطه بحث هایی پیرامون موافقت نهاد مربوطه و مخالفت سازمان حمایت مطرح بود. جمال میرزایی-رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران- این موضوع را روشنگری کرد.

وی اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته برگزار گردید، ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی نرخ تایرها موافقت کرد. تا بتوانیم اختلاف بین منافع فراوری و منافع توزیع را نزدیک نموده و تعادل برقرار گردد.

میرزایی توضیح داد: طی این مرحله با اخذ مجوز افزایش 20 درصدی، با هدف ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و افزایش توزیع در سطح کشور، امیدوار هستیم که التهاب بازار و بحث انبار شدن تایرها از بین برود.

مجوز افزایش قیمت تایر صادر شد

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در رابطه با مخالفت یا موافقت سازمان حمایت با این افزایش نرخ تایرها، گفت: مجوز افزایش قیمت صادر و از همان روز (22 مهر ماه) اعمال شده است. سازمان حمایت نیز به عنوان دبیر جلسات ستاد تنظیم بازار حضور دارد. بنابراین زمانی که تصمیمی اخذ می گردد، قطعا تصمیمی جمعی است. بنابراین با توجه به اینکه مصوب شده،اتفاق نظر کسب شده است. در نتی قاعدتا نباید مخالف این به روز رسانی قیمت تایر باشند.

وی مجدد تاکید نمود: امیدوار هستیم با این به روز رسانی قیمت، التهاب بازار کم گردد. متقاضیان واقعی که مصرف کننده هستند، بتوانند به بازار ورود نموده و دلالان برای ذخیره سازی و استفاده در آینده ورود نکنند. حجم فراوری هم خوشبختانه بالاست که احتیاج واقعی کشور را پاسخ می دهد.

این مقام صنفی- صنعتی در رابطه با کمبود تایر در بازار توضیح داد: تایر برای مصرف (واقعی) کمبودی وجود ندارد. اما برای تقاضای در بازار (که بخش قابل توجهی دلالان هستند) کمبود هست!.

شایان ذکر است که پیش از این بارها تاکید شده است که ثابت نگه داشتن طولانی مدت قیمت های تایرها علیرغم روند فزآینده قیمت نهاده های فراوری، فراوریکنندگان را برای افزایش فراوری دچار چالش نموده بود.

قیمت علی الحساب 6 خودروی وارداتی مصداق تخلف محرز وزارت صمت است

گران ترین موتورسیکلت های دنیا را بشناسید

حذف خودروهای وارداتی از سامانه یکپارچه / وارداتی ها پریدند!

منبع: بیت ران

به "افزایش قیمت تایر استارت خورد ، موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت تایر استارت خورد ، موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش 20 درصدی قیمت تایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید