عربستان از ایرانی ها خالی شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، غلامرضا رضایی ـ معاون سازمان حج و زیارت ـ از انتها عملیات انتقال حجاج ایرانی، اطلاع داد و گفت: عملیات انتقال از فرودگاه جده به ایران، یکشنبه یکم مردادماه انتها یافته و تمام زائران و عوامل حاضر در مکه نیز به کشور بازگشته اند. بامداد سوم مردادماه نیز عملا با انتقال آخرین کاروان و عوامل به ایران، عملیات حج تمتع 1402 انتها یافت.

عربستان از ایرانی ها خالی شد

دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان نیز تایید کرد که بامداد سه شنبه سوم مردادماه 1402 با انجام دو پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد گرگان و تهران، تمام زائران حج تمتع 1402 به ایران بازگشتند و پرونده حج سال جاری بسته شد.

با این حال، اعضای دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای پیگیری امور جاری در عربستان مستقر بوده و در سرانجام عملیات حسابرسی با شرکت ها و موسسات طرف قرارداد، به کشور بازخواهند گشت.

عملیات رفت زائران ایرانی در بازه زمانی سوم خرداد تا اول تیرماه انجام شد و عملیات بازگشت زائران هم از 12 تیرماه شروع شد و 3 مرداد به سرانجام رسید.

در حج سال جاری که پس از سه سال محدودیت برگزار گردید، حدود دو میلیون زائر حضور داشتند که سهمیه ایران 87 هزار و 541 زائر بود.

منبع: گردشبان

به "عربستان از ایرانی ها خالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از ایرانی ها خالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید