علت بیماری و مرگ بیت الله عباس پور

به گزارش وبلاگ ماکارون، بیت الله عباس پور چند ماه پیش به علت بیماری واسکولیت در بیمارستان بستری شد. بیت الله عباس پور ساعت 23:15 شامگاه سه شنبه در بیمارستان آتیه تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

علت بیماری و مرگ بیت الله عباس پور

بیماری بیت الله عباس پور

بیت الله عباسپور، قهرمان نامداربدن سازی و پرورش اندام ایران که در رقابت های حرفه ای هم توانست صاحب موفقیت گردد حدودچند ماه پیش به دلیل بیماری راهی بیمارستان شد و بعد از بستری شدن این قهرمان نامدارایران شایعات بسیاری در خصوص ارتباط بستری شدن او در بخش سی سی یو و مصرف مکمل ها مطرحشد، اما وی بعد از بهتر شدن شرایطش در صفحه شخصی اش به این شایعات سرانجام داد. عباس پورحدود یک هفته در بیمارستان پیامبر و نزدیک 11 روز هم در بیمارستان شریعتی بستری بود. این قهرمان سرشناس بدن سازی و پرورشاندام ایران و دنیا بعد از مرخص شدن از بیمارستان در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از گذراندندوره بیماری نسبتا طولانی در بیمارستان به لطف خداوند در منزل استراحت می کنم. خیلی هادر خصوص بیماری من سوال کردند که اسم بیماری ام چه بود؟ واسکولیت تشخیصی بود که دادهشد. تا چند وقت نیاز به استراحت دارم و بعد از چند روز به محل کارم بر می گردم. لطفابه شایعات نپردازید و اگر سوالی بود از خودم بپرسید.

دومین سالگرد مرحوم بیت الله عباسپور

بیماری واسکولیت چه بیماری است؟

بیماری واسکولیت از بیماری هاینادر است که از ویژگی های آن التهاب عروق خونی است. هر سال 10 - 15 مورد در هر یک میلیوننفر گرفتار می شوند و بیش تر در افراد بالای 50 سال دیده می گردد ولی بچه ها و جوانانرا نیز می تواند درگیر کند. می تواند هر یک از رگ های خونی بدن را تحت تاثیر قرار دهدو باعث انواع علائم و عوارض بالقوه گردد. التهاب باعث تورم دیواره رگ های خونی، کاهشو یا حتی مسدود کردن جریان خون به بافت ها و اندام می گردد.

درمان با هدف کاهش التهاب عروقخونی و بهبود عملکرد موثر اندام های بدن است. میزان آسیب واسکولیت بستگی دارد که چهبخشی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد دیواره های رگ های خونی آسیب دیده می تواند سببتورم و برآمدگی آنوریسم گردد و حتی ممکن است پاره گردد و ایجاد خونریزی در داخل بدنکند، علاوه بر آسیب به عروق خونی می تواند به بافت ها یا اندام های بدن که توسط رگ هایخونی تغذیه می شوند آسیب برساند.

علت واسکولیت چیست؟

اصطلاح واسکولیت شامل طیف وسیعیاز بیماری های مختلف و کاملاً متفاوت است واسکولیت به معنای واقعی کلمه التهاب در رگ هایخونی است و ممکن است همه چیز از یک واکنش نوع آلرژی خفیف تا شاید قرار دریافت در معرضدارو، یک ماده شیمیایی و یا عاملی در طبیعت مانند گزیدگی حشرات تا یک بیماری خود ایمنیچند ارگانی سیستمیک جدی که می تواند تهدید نماینده زندگی باشد به همین دلیل، تمام انواعواسکولیت باید بسیار جدی در نظر گرفته گردد زیرا یک بیماری بالقوه کشنده است تا زمانیکه خلاف آن ثابت گردد.

اگر چه واسکولیت سیستمیک در حالحاضر غیر قابل درمان است، ولی قابل کنترل است و می توان آن را با دارو های مدرن کنترلکرد. اگر در مراحل اولیه به درستی تشخیص داده گردد و پس از آن به درستی و به طور موثردرمان گردد بیش تر بیماران به خوبی بهبود، و با مراقبت مناسب مستمر، هم چنان به یک زندگیخوب و عادی ادامه می دهند. واسکولیت اگر به موقع تشخیص داده نگردد و مورد درمان قرارنگیرد می تواند منجر به عوارض غیر قابل برگشت و کشنده گردد.

کمپین دنیای برای نجات بیت اللهعباس پور

همچنین در این راستا در رسانه هاعنوان شده است که دنیس جیمز مربی بیت الله عباس پور که از قهرمانان و مربیان عظیم دنیامی باشد در این کمپین از همه بدن سازان ، قهرمانان و دوست داران پرورش اندام خواستهاست تا از این ورزشکار حمایت نمایند. وی در صفحه ای از همه خواست تا به بهبود بیماریبیت الله عباس پور یاری نمایند. او گفت: خانوادهبیت الله تحت فشار هستند و هر چه پس انداز داشتند را برای این ورزشکار خرج کردند. اوبعد از توضیح بیماری بیت الله و توصیف شرایط معیشت از همگان خواسته است تا به بیت اللهیاری نمایند و او را تنها نگذارند. او خودش به عنوان نخستین نفر هزار دلار برای یاری بهبیت الله کنار گذاشت تا فرزندان و همسر او شرایط شان از شرایط موجود بد تر نگردد. تایک روز بعد از درخواست دنیس جیمز، 114 نفر، مبلغ 5 هزار و 940 دلار برای یاری به بیت اللهیاری کردند.

کوه عضله ایران پس از چند ماه مبارزهبا بیماری درگذشت.

بیت الله عباس پور قهرمان پرورشاندام ایران شامگاه سه شنبه سوم شهریور ماه در بیمارستان آتیه تهران درگذشت. عباسپورکه در بیمارستان بستری بود به کما رفت و پزشکاناعلام کردند کلیه های وی از کار افتاده و تنفساو هم با دستگاه انجام می گردد. با این که مقدمات اعزام بیت الله عباسپور به خارج ازکشور فراهم شده بود اما با وخامت حال وی، پزشکان اجازه این انتقال را نداده بودند.بیت الله عباس پور به بیماری نادر واسکولیت مبتلا شده بود. این قهرمان پرورش اندامایران و دنیا ساعت 23:15 شامگاه سه شنبه پس از تحمل مدت ها درد و رنج بیماری در بیمارستانآتیه تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد. بیت الله عباس پور که متولد 1358 در بیجارو پرورش یافته در کرج است، به اخلاق نیک شناخته می شد و تنها ایرانی بود که به مسابقاتفینال مستر المپیا - معتبر ترین تورنمنت بین المللی پرورش اندام راه یافته و بار ها در سطوح ملی و بین المللی افتخارکسب نموده است.

منبع: تابناک، خبر گزاری مهر، ویکی پدیامنبع: setare.com

به "علت بیماری و مرگ بیت الله عباس پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت بیماری و مرگ بیت الله عباس پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید