عکس ، کشف یک نقاشی عجیب از ونگوگ که پشت تابلوی دیگری پنهان بود ، پرده برداری اشعه ایکس از یک نقاشی 135 ساله

به گزارش وبلاگ ماکارون، پژوهشگران با استفاده از اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی، یکی از آثار از دست رفته وَنسان وَن گوگ نقاش مشهور هلندی را 135 سال پس از ایجاد آن بازآفرینی کردند.

عکس ، کشف یک نقاشی عجیب از ونگوگ که پشت تابلوی دیگری پنهان بود ، پرده برداری اشعه ایکس از یک نقاشی 135 ساله

به گزارش وبلاگ ماکارون به نقل از تِک اِکسپلور (Tech Xplore)، آنتونی بوراچِد (Anthony Bourached) و جُرج کَن (George Cann) از پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن با همکاری جاسپر اریکسون (Jesper Eriksson) هنرمند از فناوری پیشرفته برای بازآفرینی یکی از نقاشی های ون گوگ که مدت ها مخفی بود، سود بردند.

آنها کار روی طرح بازآفرینی مجموعه ای از آثار هنری را از سال 2019 میلادی (1397) شروع کردند. این طرح نئومَسترز (NeoMasters) نام دارد و نقاشی ون گوگ آخرین اثر بازآفرینی شده در این مجموعه به شمار می رود.

تابلوی دو کشتی گیر ونگوگ که پشت تابلوی دیگری پنهان بود

این پژوهشگران برای بازآفرینی آثار ازدست رفته، روشی را طراحی کردند که در آن از طریق تصویربرداری با اشعه ایکس می توانند همه لایه های نقاشی را ببینند، با هوش مصنوعی سبک هنرمند را از روی قرائن پیش بینی می نمایند و از طریق چاپ سه بعدی اثر هنری نهایی را می سازند.

  • عکس | کشف عجیب یک خودنگاره مخفی پشت یکی از نقاشی های مشهورونگوگ | این نقاشی با چشم غیر مسلح قابل تماشا نیست
  • حقایقی مجذوب کننده درباره آثار معروف هنری که احتمالا نشنیده اید | شرط عجیب سارقان نقاشی پیکاسو
  • تصاویر | شاهکارهایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند
  • تصاویر | کشف مجموعه ای دیده نشده از پیکاسو | لحظات پدر و دختری هنرمند برجسته قرن بیستم

اثر بازآفرینی شده ون گوگ دو کُشتی گیر نام دارد که 2 نفر کشتی گیر را نشان می دهد که در مقابل یک پس زمینه انتزاعی با یکدیگر دست و پنجه نرم می نمایند. ون گوگ، در ابتدا این نقاشی را کشید و سپس از همین بوم دوباره استفاده کرد و روی تصویر دو کشتی گیر، تصویر تعدادی گل را کشید.

بوراچِد که مشغول پژوهش در زمینه یادگیری ماشین و علوم اعصاب رفتاری در کالج دانشگاهی لندن است، در این زمینه اظهار کرد: در این مرحله، ممکن نیست بگوییم که این نقاشی تا چه حد به نقاشی اصلی شباهت دارد زیرا اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد، اما با فناوری کنونی، این برترین حدسی است که می توانیم درباره این اثر بزنیم.

مراحل پدیدار شدن تابلو دو کشتی گیر

تصویر مبهم اولین بار در سال 2012 میلادی (1390) کشف شد. در آن موقع متخصصان هنر دانشگاه آنتوِرپ در بلژیک مشغول آنالیز اعتبار اثر طبیعت بی جان با گل های علفزار و رز (Still Life with Meadow Flowers and Rose) بودند.

آنها از اشعه ایکس برای آزمایش این اثر هنری استفاده کردند تا لایه های نقاشی را با دقت آنالیز نمایند. در آن موقع بود که کشف کردند شبح دو چهره، زیر این نقاشی وجود دارد.

تصویر دو کشتی گیر که با یک نقاشی دیگر پوشانده شده بود، ضربات قلم مو و رنگدانه هایی را به نمایش می گذاشت که با سبک ون گوگ سازگار بود و موضوع نقاشی نیز در آموزشگاه هنر آنتورپ، جایی که ون گوگ در سال 1886 میلادی (1264) در آن تحصیل می کرد، موضوعی رایج بود و همه این ها اعتبار این اثر هنری را تایید می کرد.

ون گوگ در سال 1886 میلادی در نامه ای به برادرش تئو از کشیدن تصویر دو کشتی گیر سخن گفته بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، کشف یک نقاشی عجیب از ونگوگ که پشت تابلوی دیگری پنهان بود ، پرده برداری اشعه ایکس از یک نقاشی 135 ساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کشف یک نقاشی عجیب از ونگوگ که پشت تابلوی دیگری پنهان بود ، پرده برداری اشعه ایکس از یک نقاشی 135 ساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید