فناوری پیشرفته در مرسدس بنز

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران : مرسدس بنز به فناوری کنترل خودرو مجهز شد.

فناوری پیشرفته در مرسدس بنز

هدبند الکترونیکی برای کنترل خودرو به وسیله مرسدس بنز طراحی شد.

به گزارش وبلاگ ماکارون، خودروی خیره کننده مرسدس بنز که Vision Avtr نام دارد مجهز به فناوری است که به شما امکان می دهد وظایف خاصی را فقط با فکر کردن به آن ها انجام دهید. در واقع تنها کاری که راننده باید انجام دهد این است که یک دستگاه کنترل فکر بپوشد؛ هدبندی که فکر راننده را می خواند.

فناوری کنترل در آن خودرو بر اساس درک بصری است، زیرا شامل یک صفحه ابزار دیجیتال است و در این مورد فرانک وایمر، تکنسین مرسدس بنز AG می گوید: دستگاهی برای اتصال مغز راننده و ماشین استفاده خواهد شد. این دستگاه مانند یک هدبند است که روی سر راننده ماشین قرار می گیرد. با ضبط شبیه سازی مغزی، دستگاه می تواند فعالیت مغز را ضبط و میزان گیری کند. هنگامی که کاربر روی نور خاصی در داشبورد تمرکز می نماید، دستگاه می تواند آن را تشخیص داده و کار خاصی را انجام دهد و به جای فرمان، یک پنل کنترل مرکزی بین جایگاه های جلو وجود دارد که به حرکت خودرو یاری می نماید.

وایمر گفت: این دستگاه قلب ماشین برای کار کردن با آن است. دستگاه چرخان و قابل حرکت است، به همین ترتیب برای ترمز و توقف، دستگاه به عقب راهنمایی می گردد.

وی اضافه کرد: این تجهیزات از فیلم آواتار الهام گرفته شده و عملکرد های کاربردی زیادی دارد، اما کافی است به این نکته بسنده کنم که عامل جاذبه خودرو را به سطح متفاوتی می رساند. وی بعلاوه تاکید نمود که این خودرو هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر عملکرد، سازگار با محیط زیست است، زیرا جایگاه ها از مواد بازیافتی استخراج شده از اقیانوس ها ساخته شده اند و شرح داد که این خودرو کاملاً با برق کار می نماید. کسانی که می خواهند این ماشین را بخرند وقتی می دانند به این زودی وارد بازار نمی گردد، ناامید می شوند به همین منظور وایمر می گوید که این ماشین به زودی در بازار نخواهد بود، اما مطمئناً به ما نشان داد که آینده حمل و نقل چگونه خواهد بود.

منبع: رکنا

به "فناوری پیشرفته در مرسدس بنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری پیشرفته در مرسدس بنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید