فواید معجزه آسای مصرف کلم قرمز از کاهش وزن تا تقویت چشم ها

به گزارش وبلاگ ماکارون، سبزیجات یکی از منابع مهم تامین کننده ویتامین در بدن افراد است که گنجاندن آن ها در یک رژیم غذایی کامل لازم است. در این میان، اما مصرف بعضی از سبزیجات تاثیرات مثبت بیشتری بر سلامت افراد دارد که کلم قرمز یکی از آن ها است.

فواید معجزه آسای مصرف کلم قرمز از کاهش وزن تا تقویت چشم ها

به گزارش ایسنا، کلم قرمز یکی از منابع خوب آنتی اکسیدانی محسوب می گردد که علاوه بر سلامت قلب، فواید بیشمار دیگری در مصرف نماینده دارد.

تقویت چشم ها

این کلم خوش رنگ به علت دارا بودن ترکیب لوتئین برای بهبود سلامت چشم ها مفید است. این دو ماده به طور طبیعی از شبکیه چشم در برابر اشعه های ماورای بنفش محافظت می نمایند.

بهبود سلامت قلب

این ماده غذایی به ساخت گلبول های قرمز و دفع سموم بدن یاری می نماید. در نتیجه باعث بهبود عملکرد کلی سیستم جریان خون می گردد. با مصرف یک استکان کلم قرمز 216 میلی گرم پتاسیم وارد بدن می گردد که حدود شش درصد احتیاج روزانه بدن است. مصرف منظم کلم قرمز یکی از روش های ساده برای حفظ سلامت عضلات قلب و کنترل حرکات آن است.

لاغری

کلم قرمز سرشار از فیبر است و به همین علت به بدن در جهت جذب کلسترول موجود در مواد غذایی مصرفی یاری می نماید. آنتی اکسیدان های موجود در کلم قرمز به تجزیه بافت چربی یاری نموده و انرژی زیادی برای بدن فراوری می نماید. در نتیجه برای لاغر شدن از این کلم خوش رنگ غافل نباشید. از سویی دیگر پروبیوتیک های موجود در ترشی کلم قرمز، یاری زیادی در تسریع روند لاغری می نماید.

کاهش کلسترول خون

مصرف کلم قرمز به کاهش کلسترول و اسیداوریک بدن یاری می نماید؛ چون حاوی اندازه زیادی گوگرد است.

پیشگیری از ابتلا به سرطان

کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به بدن در جهت مقابله با اثرات مضر رادیکال های آزاد یاری می نماید. حتما می دانید که اثرات این مولکول های موذی در بدن زمینه را برای ابتلا به بیماری های خطرناکی مانند سرطان آماده می نماید. علاوه بر این، کلم قرمز برای پیشگیری از رشد و تکثیر سلول های سرطانی نیز مفید است.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

کلم قرمز منبع ویتامین C است و در افزایش قدرت طبیعی بدن و تقویت دستگاه ایمنی مؤثر عمل می نماید. از طرف دیگر آنتی اکسیدان های موجود در این کلم به بهبود روند سم زدایی از بدن و بعلاوه التیام زخم ها و جراحات یاری می نماید.

کاهش علائم پیری

پیری دیر یا زود فرا می رسد. مهمترین کاری که ما می توانیم بکنیم به تأخیر انداختن آن است. آب کلم قرمز حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های C، E و A است که به رطوبت بخشی پوست یاری نموده و باعث تقویت و حفظ شفافیت طبیعی آن می گردد. این ماده غذایی بعلاوه در فراوری کلاژن نقش دارد که خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برد. کلاژن سازی باعث افزایش سلامت پوست و عضلات می گردد.

کنترل دیابت

مصرف کلم قرمز برای کنترل اندازه قند خون موثر است.

داشتن استخوان های سالم و محکم

اندازه بالای ویتامین K موجود در کلم قرمز برای سلامت استخوان ها مفید است.

منبع: فرارو

به "فواید معجزه آسای مصرف کلم قرمز از کاهش وزن تا تقویت چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید معجزه آسای مصرف کلم قرمز از کاهش وزن تا تقویت چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید