مستند جنجالی زالو؛ تقابل عباس کیارستمی و فرزندش

به گزارش وبلاگ ماکارون، بهمن کیارستمی فرزند عباس کیارستمی کارگردان برجسته سینما و برنده نخل طلای کن روز گذشته مستندی 17 دقیقه ای با نام زالو منتشر کرد که بسیار مورد اهالی سینما و فرهنگ قرار گرفته است.

مستند جنجالی زالو؛ تقابل عباس کیارستمی و فرزندش

این مستند بحث برانگیز در سه بخش کوتاه به رابطه میان عباس کیارستمی و فرزندش بهمن کیارستمی می پردازد. مستند ابتدا با بخش هایی از فیلم درخشان مشق شب ساخته عباس کیارستمی در سال 67 شروع می گردد. در این فیلم درخشان که به مسئله مشق شب دانش آموزان می پردازد، بهمن کیارستمی هم حضور دارد.

مستند زالو با این بخش از فیلم مشق شب که بهمن در آن حضور داد، شروع می گردد.

پس آن بخش بحث برانگیز ماجرا در مستند نمایش داده شده، سال72 دوره ای که بهمن دانش آموزی دبیرستانی است. این بخش مستند حاوی گفت وگوی عباس کیارستمی با بهمن برسر شرایط درسی او و تجدیدهایش است.

این بخش گفت وگو واکنش های زیادی در پی داشته است و از دید مخاطبان عجیب و غیر منتظره بوده است. به ویژه ادبیات تحکمی عباس کیارستمی در برابر پسرش. کیارستمی زندگی پسرش را زالو وار توصیف می نماید و از این که او درس نمی خواند به شدت شاکی است.

بخش سوم مستند ده سال بعد را نشان می دهد گفت وگویی مشابه میان بهمن و عباس، در این گفت وگو عباس کیارستمی فرزندش را باز هم سرزنش می نماید و می گوید به خاطر او رنج بسیار برده است.

این مستند در شرایطی منتشر شده است که اخیرا تکلیف میراث فرهنگی عباس کیارستمی به وسیله دادگاه معین شده است. به این ترتیب حمیده شریف راد مالک قطعی آثار و آرشیو عباس کیارستمی شد. پیش از این احمد کیارستمی پسر ارشد فیلسماز نامی به دادگاه در این رابطه شکایت نموده بود، این شکایت باعث تقابل احمد و بهمن بر سر میراث پدر شد. ظاهرا عباس کیارستمی پیش از مرگ مالکیت آثارش را به حمیده شریف راد واگذار نموده بود.

بخش کوتاهی از مستند زالو را می بینید

منبع: فرارو

به "مستند جنجالی زالو؛ تقابل عباس کیارستمی و فرزندش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند جنجالی زالو؛ تقابل عباس کیارستمی و فرزندش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید