مشاهده یک یوزپلنگ ماده و 4 توله اش در منطقه توران ، رانندگان در راستا عباس آباد ، میامی مراقب جان یوزها باشند

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مشاهده یک یوزپلنگ ماده به همراه 4 قلاده توله یوز در منطقه حفاظت شده توران خبر داد.

مشاهده یک یوزپلنگ ماده و 4 توله اش در منطقه توران ، رانندگان در راستا عباس آباد ، میامی مراقب جان یوزها باشند

به گزارش وبلاگ ماکارون، حسن اکبری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: در پایش های مستمر در حوزه استحفاظی عباس آباد در منطقه حفاظت شده توران (واقع در استان سمنان) برای جلوگیری از تصادفات جاده ای یوز و متعاقب دوربین گذاری های تله ای برای بررسی جهت تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس آباد، یک یوز ماده جوان به نام تِلما با 4 توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

وی گفت: این ماده یوز جوان از مادری به نام تلخاب متولد شده و هم اکنون 4 توله یوز را به طبیعت توران هدیه کرده است.

اکبری عنوان کرد: روز 20 مرداد امسال هم محیطبانان و کارشناسان انجمن یوز ایرانی پیروز شده بودند یوز ماده جوان به نام هِلیا با 4 توله از مادر هَرب بوده را شناسایی و پیروز به ثبت تصویر از این گونه شوند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاطت محیط زیست در پایان گفت: نگرانی های ما برای تردد خودروی زائران حرم رضوی در ایام تعطیلات 28 صفر در هفته جاری در جهت جاده ترانزیتی تهران به مشهد است که تعداد خودروها چند برابر می شود و از رانندگان محترم تقاضا داریم که با سرعت مطمئن در جهت به خصوص حدفاصل عباس آباد تا میامی تردد کنند.

گفتنی است پارک ملی توران در منتهی الیه شرقی استان سمنان و در جنوب شرقی شهرستان شاهرود قرار گرفته است و قسمت کوچکی از بخش شرقی آن در سبزوار استان خراسان رضوی قرار گرفته است. این مجموعه در ضلع جنوبی جاده تهران- مشهد، شرق دهستان طرود، غرب دهستان زمان ها و شمال شرقی کویر مرکزی ایران واقع شده است. منطقه ای که از 3 دشت بسیار وسیع تشکیل شده است؛ درواقع، 3 رشته کوهی که شامل قله 2,281 متری شترکوه در غرب، 2,265 متری قلعه بالا در شمال غرب و 2,411 متری پیغمبر می شود

منبع: همشهری آنلاین

به "مشاهده یک یوزپلنگ ماده و 4 توله اش در منطقه توران ، رانندگان در راستا عباس آباد ، میامی مراقب جان یوزها باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده یک یوزپلنگ ماده و 4 توله اش در منطقه توران ، رانندگان در راستا عباس آباد ، میامی مراقب جان یوزها باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید