نوروز 97 قطار مسافری نخجوان، مشهد راه می افتد

به گزارش وبلاگ ماکارون، قطار مسافری نخجوان-مشهد نوروز راه می افتد

با توجه به این که شمارش معکوس فرارسیدن نوروز 97 شروع شده است، معاون مسافربری شرکت راه آهن از راه افتادن قطار مسافربری نخجوان مشهد نیز خبر دارد. در سال تازه قرار است برنامه سفر این قطار شروع گردد و هفته ای دو روز حرکت خواهد داشت. سفر با قطار همواره حس خوبی داشته است و مسافران زیادی هستند که مایلند سفر خود را با قطار انجام دهند. با خبرنگاران در ادامه خبر قطار مسافری نخجوان-مشهد همراه باشید.

نوروز 97 قطار مسافری نخجوان، مشهد راه می افتد

همانطور که در بالا هم اشاره نمودیم، قطار مسافربری نخجوان-مشهد در نوروز 97 راه اندازی خواهد شد و گزارشی از برنامه حرکت و ظرفیت قطارها را سید حسن موسوی در سی و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی ها خدمات سفر نیز ارائه کرد و وی یادآور شد:

فروش بلیط قطار نوروزی به صورت اینترنتی و در طریق آژانس ها انجام می گردد، که برای نوروز 4840 قطار مسافری در راستاهای ریلی قرار داده شده که نسبت به ایام عادی سال و نوروز گذشته، 15.7 درصد رشد داشته است. بعلاوه یک میلیون و 873 هزار نفر جایگاه ایجاد شده که نسبت به سال گذشته 18.3 درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه هر هفته دو سفر برای این راستا در نظر گرفته شده است، نیز اعلام کرد: این قطار دارای سه واگن و هر واگن به ظرفیت 32 نفر خواهد بود.

به منظور بهبود کیفیت خدمات ریلی در کشور، در سال های قبل حدود 350 واگن بالای 40 سال وجود دارد که همگی آنها از رده خارج شده بوند، اما سال جاری نیز 200 واگن بالای 30 سال نیز از رده خارج شدند و بعلاوه برای راه اندازی قطارهای پنج ستاره در راستا زنجان، قزوین و اهواز هم نیز اقدام شده است.

بعلاوه موسوی نیز اشاره نمود با توجه به دستوراتی که به ناوگان حمل و نقل ریلی برای بروز رسانی و تجهیز کردن خدمات مسافری داخل واگن ها در نوروز داده شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به موقع قطارها در سال 96 برنامه هایی نیز در نظر گرفته شده است، که این روش برای بهبود بیشتر شرایط ادامه داده خواهد شد. میانه تأخیر در مبدأ و مقصد قطار به زیر 20 دقیقه و حرکت از مبدأ به زیر 20 ثانیه رسیده است. فاصله ریلی نخجوان تا جلفا در مرز ایران 45 کیلومتر و از جلفا تا مشهد هزار و 700 کیلومتر است و مسافرت در این راستا حدود 31 ساعت زمان خواهد برد.

منبع: الی گشت

به "نوروز 97 قطار مسافری نخجوان، مشهد راه می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز 97 قطار مسافری نخجوان، مشهد راه می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید