وزارت ارتباطات دنبال جذب کاربران خارجی در پیغام رسان های بومی

به گزارش وبلاگ ماکارون، هنوز آماری از کابران خارجی حاضر در پیغام رسان های بومی اعلام نشده اما زارع پور در آخرین حضور خود در بین اصحاب رسانه حوزه فناوری اعلام نموده بود تعدادی کاربر خارجی نیز در این پلتفرم ها حضور دارند.

وزارت ارتباطات دنبال جذب کاربران خارجی در پیغام رسان های بومی

دیجیاتو نوشت: وزیر ارتباطات در ملاقات با نمایندگان مجلس گفت در کوشش هستند تا با حمایت از پیغام رسان های بومی، این پلتفرم ها بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی قرار بگیرند.

عیسی زارع پور در ملاقات با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه و دغدغه های نمایندگان را آنالیز کرد.

او با اشاره به فعالیت پیغام رسان های بومی و توسعه آنان گفت: در برنامه داریم که با حمایت از پیغام رسان های داخلی، بتوانند برترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند و بتوانند مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار گیرند.

هنوز آماری از کابران خارجی حاضر در پیغام رسان های بومی اعلام نشده اما زارع پور در آخرین حضور خود در بین اصحاب رسانه حوزه فناوری اعلام نموده بود تعدادی کاربر خارجی نیز در این پلتفرم ها حضور دارند.

وزیر ارتباطات درباره دغدغه نمایندگان در زمینه حفظ داده های مردم در پلتفرم های داخلی نیز مجدداً وعده داد تا لایحه حفاظت از داده های کاربران در فضای مجازی به زودی به مجلس ارسال گردد. بنابر گفته زارع پور، این لایحه در وزارت ارتباطات نهایی شده است و به زودی پس از آنالیز در دولت به مجلس فرستاده خواهد شد.

او بر این باور است که با تصویب نهایی لایحه حفاظت از داده های کاربران در فضای مجازی نگرانی مردم در این حوزه نیز برطرف می گردد.

وزیر ارتباطات توسعه شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی از اولویت های برنامه های دولت در این دوره برشمرد و گفت: 3 هزار خدمت به وسیله دستگاه های دولتی در پنجره واحد ارائه می گردد. با الکترونیکی و هوشمند شدن خدمات مردم به وسیله یک کانال می توانند با تمام دولت در ارتباط باشند.

وی بعلاوه به فعالیت های حوزه فضایی نیز اشاره ای کرد و عنوان داشت در امسال پرتاب هایی را در برنامه خود دارند: امسال ان شاءلله سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موضوعاتی را مانند تسریع در شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت، توسعه آموزش های مجازی، تأمین امنیت اطلاعات مردم در پیغام رسان های داخلی و توسعه و افزایش کیفیت ارتباطات روستایی را مطرح کردند.

منبع: عصر ایران

به "وزارت ارتباطات دنبال جذب کاربران خارجی در پیغام رسان های بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ارتباطات دنبال جذب کاربران خارجی در پیغام رسان های بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید