آکادمی برق ساختمان در کرج

به گزارش وبلاگ ماکارون، از ملزومات سازه ها و بناهای امروزی، به کارگیری انرژی برق در قسمت های مختلف یک ساختمان است. صنعت برق ساختمان در عصر تازه دامنه گسترده ای پیدا نموده است و افراد در بخش های مختلف آن در حال تحصیل و کار هستند.

آکادمی برق ساختمان در کرج

اهمیت موضوع برق و ضرورت آن در زندگی های امروزی، جامعه را به سمت تربیت افرادی با مهارت در این حوزه، سوق داده است. در این نوشته بر آن شدیم تا به شما یکی از مراکز معتبر و متخصص در زمینه رشته برق را معرفی کنیم. آکادمی فنی البرز، برگزار نماینده انواع دوره های فنی، برای علاقه مندان و افراد جویای دانش، دوره آموزش برق ساختمان در کرج ، را در دو بخش درجه 2 و درجه1 برگزار می نماید. ابتدا مقدمه ای مختصر در خصوص بازار کار و عایدی برقکاری ساختمان می خوانیم.

عایدی و بازار کار برق ساختمان

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، در عصر ارتباطات و اطلاعات، تصور زندگی بدون برق غیر ممکن است. شاید در گذشته تنها تصور ما از داشتن برق، تماشا تعدادی پریز برق در یک خانه و کلیدهایی برای روشن و خاموش کردن لامپ ها بود.

اما امروزه، برق ساختمان بسیار پیشرفته تر از زمان قدیم شده است. به طوری که با پیدایش انواع سیستم های هوشمند امنیتی مانند سیستم های اعلام حریق، دزدگیرهای اماکن، دوربین های مداربسته و ...، فرصت های شغلی در این حوزه بسیار بیشتر شده است.

فردی که دوره های برق ساختمان را به صورت کامل بگذراند، قادر خواهد بود در زمینه های نصب و تعمیر دوربین های مدار بسته، نصب و تعمیر دزدگیر منازل، نصب و تعمیر انواع سیستم های روشنایی ، نصب انواع کلید و پریز و ... فعالیت مفید داشته باشد.

بیشتر مواردی که نام برده شد، برای رفاه و امنیت نسبی ضروری هستند. پس فردی که مهارت های کافی داشته باشد، به عنوان یک برقکار، بازار کار بسیار خوبی در ایران و حتی کشورهای خارجی خواهد داشت.

دستمزدهایی که برقکارها می گیرند نیز نسبتا خوب هستند. به این معنی که یک فرد می تواند به راحتی و با داشتن یک برنامه ریزی رقیق، عایدی خوبی در یک ماه برای خود داشته باشد؛ چه به صورت مستقل و سیار کار کند، چه به صورت قراردادی و مشارکت در پروژه های ساختمانی بزرگ!

سرفصل های دوره برق ساختمان در کرج

دوره برق ساختمان فنی البرز در دو پارت درجه 2 و درجه 1 برگزار می گردد. در هر پارت سرفصل های مشخصی وجود دارد که کارآموزان بر اساس برنامه ریزی جلسات، تمام موارد را آموزش می بینند.

به صورت اجمالی، در برق ساختمان درجه2 افراد با موضوعات زیر آشنا می شوند:

  • مفاهیم پایه برق
  • یادگیری مفاهیم نقشه کشی و نقشه خوانی و اجرای عملی آن
  • یادگیری انواع روش های سیم کشی
  • شناخت ابزار برق ساختمان و یادگیری کار با آن ها
  • انواع مدار تایمر راه پله و روش های مختلف نصب آن
  • شناخت تجهیزات برق و نصب، عیب یابی و تعمیر کلیدها، پریزها و لامپ ها
  • و ...

در برق درجه 1 نیز سرفصل های زیر تدریس می شوند:

  • نصب و تعمیر دوربین های مدار بسته
  • نصب و تعمیر دزدگیر اماکن
  • نصب و تعمیر جک برقی
  • نصب و تعمیر کرکره برقی
  • نصب و تعمیر سیستم های اعلام حریق

چگونه برقکار ساختمان شویم؟

برای تبدیل شدن به یک برقکار حرفه ای، باید آموزش دید. اما این آموزش باید در سطح بالایی باشد. بعلاوه باید بسته به هزینه مالی و زمانی که از شخص می گیرد، حدبیشتر خروجی را داشته باشد.

یکی از روش های سنتی برای آموزش، شاگردی کردن پیش یک فرد باتجربه و به اصطلاح استاد است. اما این روش احتیاج به چند سال زمان برای آموزش و یادگیری مهارت دارد. دوره های آموزشی مدرن، به خاطر فکر و برنامه ریزی که برای آن ها صورت گرفته، در مدت زمان محدود و به صورت کاملا دسته بندی شده بر اساس درک کارآموزان، می توانند تکنیک ها و مهارت های مورد احتیاج برقکار ساختمان را آموزش دهند.

ویژگی های آکادمی برق ساختمان خوب

پیش از انتخاب و ثبت نام یک دوره آموزشی، خوب است اطلاعات زیر را در خصوص ملاک های یک آکادمی برق ساختمان خوب و استاندارد بدانید:

اساتید و کادر آموزشی

مدرس، نقش مهمی در انتقال مباحث به شرکت نمایندگان در کلاس دارد. هر چه فرد در حوزه ای که تدریس می نماید علم و تجربه عملی بیشتری داشته باشد، طبیعتا می تواند مهارت جویان خود را بهتر آموزش دهد.

کارگاه عملی برق ساختمان

دوره برق ساختمان یکی از دوره های فنی است که به هیچ عنوان نمیتوان تنها به توضیحات تئوری و شفاهی برای آموزش بسنده کرد. فرد حتما باید در حضور استاد و هم دوره ای های خود کارهای عملی از جمله نصب و بستن پریزها و کلیدها، لامپ ها، سیم کشی های برق، نصب دوربین های مدار بسته، درهای اتومات و ... را انجام دهد. با انجام این کارهاست که می تواند این حرفه را یاد بگیرد و با اعتماد به نفسی که به دست آورده است، وارد بازار کار گردد.

مدرک فنی حرفه ای برق ساختمان

یکی از ویژگی هایی که می تواند یک آکادمی را در بین رقبای خود مطرح کند، اعطای مدرک معتبر در انتها دوره است. اگر در پی این هستید که به وسیله شرکت در دوره، برق ساختمان را یاد بگیرید، در نظر داشته باشید که بتوانید با آموزش هایی که می بینید، مدرک بین المللی فنی حرفه ای را نیز دریافت کنید.

پشتیبانی کارآموزان

شخصی که در یک دوره آموزشی ثبت نام می نماید، درواقع یک فرد تازه وارد در آن حوزه است. در نتیجه ارائه خدمات پشتیبانی از سوی آکادمی بسیار اهمیت دارد. برای انتخاب یک آکادمی خوب باید خدمات پشتیبانی آن آنالیز گردد.

فرد باید بتواند با مشاوران و کارشناسان، اساتید و کادر اداری ارتباط خوبی بگیرد و تمام سوال ها مربوط به دوره و بازار کار را از آن ها بپرسد تا مسیر برایش روشن و شفاف گردد.

آکادمی فنی البرز با فعالیت چند ساله خود تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور، کلاس های برق درجه 2 و درجه 1 خود را به صورت عملی برگزار می نماید. کارآموزان در کارگاه هایی که مجهز به انواع تجهیزات و لوازم کار مورد احتیاج یک برقکار است، این دوره را سپری می نمایند.

تمامی سرفصل های دوره برق ساختمان در کرج به نحوی هستند که در کنار آموزش تمام مهارت ها و فوت و فن های حرفه برق کاری، فرد می تواند پس از اتمام دوره، مدرک فنی حرفه ای دریافت کند؛ به این صورت که مهارت جو از سمت آکادمی به سازمان فنی حرفه ای معرفی می گردد و فرد می تواند بدون شرکت مجدد در کلاس ها، در آزمون شرکت نموده و به شرط کسب نمره قبولی، مدرک فنی بگیرد.

بعلاوه افراد می توانند با استفاده از خدمات پشتیبانی نامحدودی که آکادمی ارائه می دهد، حتی بعد از اتمام دوره و تا رسیدن به شغل و عایدی، از نظرات و مشاوره های کارشناسان و اساتید این مجموعه استفاده نمایند.

قابل ذکر است که آموزش هوشمند سازی ساختمان در کرج نیز دوره ای ست که فنی البرز برگزار می نماید و کارآموزان برق ساختمان برای توسعه مهارت های خود میتوانند در آن ثبت نام نموده و بهره ببرند.

منبع: همشهری آنلاین

به "آکادمی برق ساختمان در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکادمی برق ساختمان در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید