خاتمه پروژه های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری در 6 سال آینده؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر اعتبارات عمرانی به صورت 100 درصد به استان تخصیص داده شود 6 سال طول می کشد تا پروژه های نیمه تمام به اتمام برسند که لازم است از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

خاتمه پروژه های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری در 6 سال آینده؟

مجید نظری 11 دی ماه در همایش ارتقای سلامت نظام اداری در شهرداری های چهارمحال و بختیاری ، اظهار کرد: یکی از باسابقه ترین نهادها در ارائه خدمات کشور شهرداری ها محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: مسئله شهر، شهفرایندان و شهرداری از مسائل مهم در مدیریت جامعه شهری بوده که در این میان وظیفه شورای شهر به عنوان مجلس معین شده است.

نظری محدود بودن منابع پایدار اقتصادی و بودجه شهرداری در اجرای خدمات و پروژه های شهری را از جمله چالش های پیش روی شهرداری ها برشمرد.

وی گفت: فعالیت های عمرانی شهرداری ها از چندین منبع تامین می شود که یکی از آن ها بودجه تملک دارایی های سرمایه ای است که مبادله موافقت نامه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می شود.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: در بودجه سال 99، بودجه لازم برای ساماندهی ناوگان شهری 7 برابر شده است که باید از این بودجه به نحو احسن استفاده شود.

وی استفاده از قانون متوازن، ماده 58 الحاق 2، ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی، اعتبارات عمرانی از منابع داخلی شهرداری ها را از دیگر منابع تامین اعتبارات شهرداری ها برای فعالیت های عمرانی دانست.

نظری با اشاره به وجود 1513 پروژه نیمه تمام در استان، شرح داد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه ها 5 هزار میلیارد تومان است، بر اساس اعتباراتی که در بودجه سال 99 در نظر گرفته شده اعتبارات مورد نیاز عمرانی به صورت اسناد خزانه است.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای پروژه های عمرانی استان 600 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد و امسال این میزان به 900 میلیارد تومان رسیده که تا به امروز حدود 32 درصد آن به استان تخصیص یافته است.

معاون استاندار ادامه داد: اگر اعتبارات عمرانی به صورت 100 درصد به استان تخصیص داده شود 6 سال طول می کشد تا پروژه های نیمه تمام به اتمام برسند که لازم است از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در خصوص بودجه سال 99 شهرداری ها، شرح داد: نظام بودجه ریزی امسال از بودجه برنامه ای به بودجه اقتصادی تغییر یافته است.

نظری گفت: سال گذشته میزان بودجه تملک دارایی های سرمایه ای به شهرداری های استان 20 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که امسال به 24 میلیارد و 100 میلیون تومان رسید.

وی اضافه کرد: اگر شهرداری ها در فرصت معین شده، اسناد خزانه را جذب نکنند این اسناد میان دیگر شهرداری ها جابجا خواهد شد.

معاون استاندار گفت: ماده 100 و 101 قانون شهرداری ها در حال اصلاح از سوی وزارت کشور است که این قانون ها می توانند مشکلاتی که در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز وجود دارد را برطرف کنند.

در ادامه حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به موضوع سلامت اداری، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین و تکریم ارباب رجوع و شهفرایندان، آموزش و پیشگیری از اشتباهات احتاقتصادی در فرایند اجرایی کار، اتحاد، همدلی، همراهی، فرهنگ سازی، آموزش قانون و ارتقای سلامت اداری در مبارزه با مفاسد آگاهانه یا ناآگاهانه از اهداف برگزاری این همایش است.

وی اضافه کرد: علت بروز تخلف در بیشتر موارد ممکن است ناشی از آگاهی و یا نبود آگاهی کارکنان نسبت به دستورالعمل باشد.

علیپور گفت: آگاهی بخشی به شهرداری ها به عنوان اصلی ترین بخش پیشگیری از وقوع تخلف و جرم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خاتمه پروژه های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری در 6 سال آینده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه پروژه های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری در 6 سال آینده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید