پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از ناراحتی ها و گلایه هایش می گوید که نابازیگرها را بیشتر به کار گرفتند و آنها آمدند و کاراکترها را نابود کردند.

پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، صفا آقاجانی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها بیشتر در رادیو کار می نماید. در سریال رادیویی به نام مسلخ عشق که موضوع آن اهدای عضو است ایفای نقش می نماید. بعلاوه در شهرک غزالی جلوی دوربین سیدجمال سیدحاتمی در سریالِ مهیار عیار با موضوع دوران صفویه، رفته است.

اما این روزها پخش دوباره بعضی از سریال ها همانند مجموعه زمانه و دردسرهای بزرگ مخاطب را به یاد سریال هایی می اندازد که هم خانواده و مسائل اجتماعی را مطرح می کردند، هم مجذوب نمایندهیت داشتند و هم خیابان ها را خلوت می کردند. نکته ای که شاید بسیاری در کوچه و خیابان ها از بازیگران این سریال ها می پرسند. علاوه بر آن به صفا آقاجانی بازیگر این سریال ها گفته اند ما هنوز منتظرِ ادامه دردسرهای بزرگ هستیم.

سریالی که به تعبیرِ مهران مهام تهیه نماینده اش خیلی سخت است دوباره فصل تازهی از آن ساخته گردد؛ چون نقش اصلی آن را جواد عزتی بازی می نماید و این روزها هم سرِ او شلوغ است و هم دستمزدهای این روزهای بعضی از بازیگران در شبکه نمایش خانگی و سینما اصلاً با تلویزیون قابل مقایسه نیست.

صفا آقاجانی و معصومه آقاجانی هر دو از بازیگران و هنرمندان خوب عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون اند. صفا فارغ از تلویزیون و سینما در رادیو بازیگری می نماید و معصومه هم علاوه بر حضور مؤثر در دنیای تصویر، صدایِ او را بارها به عنوان صداپیشه و دوبلورِ بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی شنیده ایم.

در جریان گفت وگو با صفا آقاجانی جویای احوال خواهر او که کمتر از گذشته در سریال ها و فیلم ها، شاهد بازی او هستیم؛ این بازیگر پیشکسوت به این نکته اشاره نمود که حال خواهرم خوب است؛ او بیشتر گزیده کاری می نماید و بیشتر در دوبله فعالیت دارد.

با او درباره سریال های نوستالژی ای که خودش در آن کارها حضور داشته از زمانه حسن فتحی گرفته تا دردسرهای بزرگ برزو نیک نژاد صحبت کردیم و سری هم به میدان ارگ تهران زدیم که پاتوق بزرگان رادیو است. بینندگان تلویزیون او را بیشتر با پیله های پرواز، دردسرهای بزرگ و زمانه به یاد می آورند و مخاطبین هم بارها صدایش را در نمایش های رادیویی شنیده اند.

رادیو چند گام جلوتر از تلویزیون

صفا آقاجانی اعتقاد دارد کسانی که به رادیو نمایش می آیند اگر اهل کتاب نباشند هم عاشقِ مطالعه می شوند. چون هرچه قدر بیشتر بدانید بهتر می توانید گویندگی و بازیگری کنید. حال و هوای رادیو نمایش با هر شبکه رادیویی دیگر فرق دارد، نمایش های زیادی که از دل رمان ها، نمایشنامه ها و کتاب های زیادی درمی آیند و طبیعتاً آدم های کتابخوانی نباشیم نمی توانیم حالِ مخاطب را با آن نمایش خوب کنیم.

او در این گفت وگو به این نکته اشاره نمود که رادیو چندین گام از تلویزیون جلوتر است؛ بازیگر سریال دردسرهای بزرگ علت این پیشرو بودن را در توجه بیشتر به محتوا می داند و گفت: در طول مدتی که خیلی نزدیک با رادیو و تلویزیون برخورد داشته ام رادیو را چندین گام از تلویزیون جلوتر می دانم. در تلویزیون، فراوری کار بسیار سنگین تر و زمان برتر است اما در رادیو این طور نیست. به خاطر المان های ظاهری که در تلویزیون گسترده تر است و در رادیو ما با گوش و تخیّل مخاطب کار داریم. قاعدتاً با تمرکز بیشتری، نمایش های ما را می شنوند تا اینکه تلویزیون را فقط می بینند و غرقِ ظاهرش می شوند تا محتوا. از طرفی وقتی رسانه ای دیده می گردد ممیزی هایش هم بیشتر می گردد و ما آن چیزی که در رادیو فراوری می کنیم، روی آنتن می بریم.

آقاجانی از مدیران و دست اندرکاران خواست که به کارهای مجذوب نماینده و خاص تر توجه نمایند؛ او گفت: ما می توانیم کارهای مجذوب نماینده تر و خاص تری فراوری کنیم کما اینکه در دهه های قبل این طور بوده و باید با رشد و نمو بیشتری در این راستا حرکت کنیم. تا جائی که توانسته ام در طول این همه سال فعالیت، در خدمت رادیو بوده ام و تنها دغدغه ام امنیت کاری بچه های رادیو است.

در تلویزیون دیده نشدم

بازیگر سریال زمانه با اشاره به اینکه در تلویزیون من دیده نشدم، تأکید کرد: من در چند سریال تلویزیونی بازی نموده ام اما اعتقاد دارم من در تلویزیون اصلاً دیده نشدم. چرا که روابط در تلویزیون هم همانند سینما است. هیچ ضابطه ای ندارد و اگر هم در کارنامه ام چند نقشی دارم که در میانِ اذهان ماندگار شده، خیلی تصادفی بوده است. برای اینکه من هیچ وقت جزو گزینه های اول انتخاب بازیگران تلویزیون نبوده ام و شاید آن موقع که برای این چند نقش انتخاب شده ام آن همیشگی ها یا دستشان پُر بوده و یا دستمزدهایی که پیشنهاد نموده اند سنگین بوده است که به سراغم آمده اند، وگرنه در تلویزیون کسی به من فکر نمی نماید.

او در پاسخ به این سؤال که چرا ما دیگر سریال های خیابان خلوت کنی مثل زمانه و دردسرهای بزرگ نداریم، تأکید کرد: این کارها فیلمنامه ها، کارگردانان و بازیگرانی خوبی داشتند. به خاطر همین است هنوز هم دیده می گردد و مجذوب نمایندهیت دارد. اما نکته شما این بود که چرا زمانه ها را امروز نداریم؟ من می گویم باید به عقب برگردند و ببینند در گذشته چطور سریال سازی می کردند. باید بودجه خوب و اصولی اختصاص بدهند. یعنی کسانی که کاربلدند از تهیه نماینده، نویسنده و کارگردان گرفته تا بازیگران باید درست انتخاب شوند و کنار هم قرار بگیرند تا کارهای خوبی ساخته و به پخش برسد.

آقاجانی در مورد دو سریال دردسرهای بزرگ و زمانه تأکید کرد: دو کاراکتری را بازی کردم که هیچ کدام شبیه به خودم نبودند. اما به هر حال بازیگر یک جایی هم از شخصیت خودش وام می گیرد برای اینکه بتواند به آن شخصیت و کاراکتر برسد. بسیاری در کوچه و خیابان از من این سؤال را می پرسند که شبیه به کدام کاراکتر سریال ها و فیلم ها بوده ام و من می گویم هیچ کدام اما نقش مادرِ سریال زمانه را بیش از همه دوست دارم.

صفا آقاجانی در سریال دردسرهای بزرگ

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره حضورش در رادیو و بازی در سریال مهیار عیار گفت: الان خوشبختانه در رادیو هستم و یک سریال تازه به نام مسلخ عشق را هم در دستور کار داشتم که بسیار به گویندگی و بازیگری در نمایش های رادیویی علاقه دارم. بسیاری از هنرمندان بزرگ ما در رادیو نمایش بوده اند و هستند. در سریال مهیار عیار این روزها در شهرک غزالی فیلمبرداری می گردد نقش مادری را بازی می کنم. من خیلی از کار راضی ام فیلمنامه و کارگردانی خوبی دارد و امیدوارم مردم هم لذت ببرند.

او درباره توجه به رادیو و اهالی رادیو اضافه کرد: امیدوارم نگاه بهتری به رادیو بگردد؛ ساختمان و ساختار و سازمان باید تغییر کند نه اینکه بخواهند یک مُسکن تزریق نمایند. تا این ساختار تغییر نکند اتفاقی نمی افتد. دستمزدهای تلویزیونی ها و رادیویی ها اصلاً با هم قابل قیاس نیست که درباره آن بخواهیم صحبت کنیم. چون در اصلِ ماجرا هم دو اتفاق مجزا هستند که ربطی به هم ندارند. باید تعریف و ساختار و سازمان برای اختصاص بودجه و بقیه موارد در این حوزه تغییر کند.

نابازیگرهایی که با رابطه آمدند

بازیگر سریال زمانه درباره نابازیگرهایی صحبت کرد که به واسطه بعضی روابط آمده اند و جای کاربلدها را گرفته اند، تأکید کرد: من اگر جایی گلایه می کنم منظور به سینما و تلویزیون نیست بلکه به کسانی است که کار برای تلویزیون و سینما فراوری می نمایند. من منظورم استفاده از نابازیگرانی است که به کار گرفته می شوند و کاراکترها را نابود می نمایند. اشخاصی که با رابطه رفتند کاراکتری را بازی کردند آن کاراکتر از لحاظ فیزیکی، بیان و احساس و درونیات نتوانستند دربیاورند و کاراکتر از بین رفت. هیچ وقت این کارها ماندگار نشد و تمام تقصیر آن گردن کسانی است که همه چیز را رابطه ای پیش می برند. هر موقع احتیاج داشتند سراغ ما آمدند و همیشه این اتفاقات مرا ناراحت نموده است.

عکس | سریال طنز سعید آقاخانی از امشب روی آنتن می رود

منبع: همشهری آنلاین

به "پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده حضور نابازیگرانی که با رابطه وارد می شوند ، چرا سریال های امروز خیابان خلوت کن نیستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید