چگونه کفشی مناسب برای دویدن انتخاب کنیم

به گزارش وبلاگ ماکارون، امروزه کفش های ورزشی مخصوص دویدن با بالاترین تکنولوژی روز جهان فراوری می شوند و انتخاب یک کفش مناسب از نظر کیفیت و قیمت تا حدودی مشکل است. از این رو با ذکر چند مورد شما را در انتخاب یک کفش مناسب هدایت می کنیم:

چگونه کفشی مناسب برای دویدن انتخاب کنیم

برای هر فعالیت ورزشی کفش مخصوص آن را بخرید

همیشه سعی کنید کفش متناسب با فعالیت ورزشی که قصد انجام آن را دارید بخرید. بیشتر فروشگاه های لوازم ورزشی معمولا انواع مختلف کفش های مخصوص پیاده روی، دویدن، بسکتبال، تنیس و ایروبیک را دارند. اگر شما قصد دارید که یک فعالیت فیزیکی مرکب از چند ورزش مختلف را انجام دهید، بهتر است کفش ورزشی معمولی بخرید.

بدون توجه به انواع فعالیت های ورزشی، اگر قصد دارید مسافتی طولانی را بدوید، بهتر است کفشهای معمولی را کنار گذاشته و یک جفت کفش مخصوص دویدن تهیه نمائید.

چگونگی گام برداشتن خود را مورد سنجش قرار دهید

بسیاری از فروشگاه های تخصصی فروش لوازم ورزشی، چگونگی گام برداشتن شما را به وسیله راه رفتن بر روی تردمیل مورد بررسی و بررسی قرار می دهند و سپس به شما در حین راه رفتن بر روی تردمیل کفش های مناسب مختلفی را جهت تست پیشنهاد می دهند تا بدین طریق بتوانید کفش مناسب پای خودتان را انتخاب کنید.

بر تناسبات اندام خود تمرکز کنید

همیشه سعی کنید که به خوش اندام بودن بیش از خوش لباس بودن اهمیت بدهید. در نظر داشته باشید نیاز دارید که یک کفش نرم و انعطاف پذیر داشته باشید تا شوک های وارده به کف پا را جذب نموده و در عین حال ساختاری داشته باشد که قابلیت محافظت از مچ پا را داشته باشد.

تمایل به استفاده از کفش های سبک و پای برهنه، همچنان در میان مردم محبوب است. هواداران آنها ادعا می نمایند این کفش ها به علت تنظیم شرایط بیومکانیک پاها، باعث می شود که پاهای قوی تری داشته باشید. اگر دنبال این روش هستید، اطمینان حاصل کنید که ابتدا برای آزمایش مسافت های کوتاه تری را با آنها می پیمایید.

در انتخاب و خرید کفش، بودجه را درنظر بگیرید

یک جفت کفش نباید هیچ گاه برای تمام عمر استفاده شود.مثلاً کفش های مخصوص دویدن باید معمولا پس از طی 300 تا 400 مایل و یا پس از 3 تا 6 ماه استفاده ی منظم، تعویض شوند. این بدان معنی است که گران ترین و مدرن ترین کفش هم برای شما نباید به مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

شما می توانید برای تهیه ی کفش از مار ک های نامعلوم و نامشهور با 20 دلار تا کفش های برندهای معروف تا 200 دلار هزینه کنید. خرده فروشان هم می توانند متناسب با بودجه ی شما با تخفیف ویژه کفش هایی با قیمت مناسب به شما عرضه نمایند.

کفش هایتان را بررسی کنید

پا باید در کفش به مقدار ی کافی احساس راحتی داشته باشد و پاشنه ی آن نرم و راحت باشد.

همیشه سعی کنید که در هنگام بعد از ظهر که پاهایتان در بزرگ ترین حالت هستند برای خرید کفش اقدام کنید و توجه داشته باشید که ممکن است پای شما در حین انجام یک فعالیت ورزشی تا نیم سایز افزایش ناشی از انبساط داشته باشد. از این رو توصیه می شود که هنگام خرید کفش، یک سایز بزرگتر از لباس ورزشی تان کفش خود را انتخاب کنید.

فاصله ی فضای آزاد پشت پا در کفش ورزشی در حدود یک سانتی مترباشد.

در هنگام خرید کفش، از جوراب مخصوص تمرینات ورزشی بهره ببرید.

توجه داشته باشید که اگر زانودرد مزمن یا درد در ناحیه ی مفاصل دارید، از کفی های مخصوص بهره ببرید. این کفی ها می تواند به شما یاری کند تا مفاصل پاها و لگن و غیره در موقعیت مناسبی قرار گیرد و مقدار فشار بر مفاصل کاهش یابد.

منبع: فوت و فن

به "چگونه کفشی مناسب برای دویدن انتخاب کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کفشی مناسب برای دویدن انتخاب کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید