کفگیرک و درمان آن

به گزارش وبلاگ ماکارون، کفگیرک یک نوع بیماری بسیار پر درد و پر سوزش و خیلی ناراحت کننده و آزار دهنده است که حد و حصر ندارد و با تب و بی خوابی و تغییر رنگ رخسار و سرخ شدن گونه ها همراه است. بیماری کفگیرک در اثر کثافت

کفگیرک و درمان آن

نویسنده: احمد حاجی شریفی

کفگیرک یک نوع بیماری بسیار پر درد و پر سوزش و خیلی ناراحت نماینده و آزار دهنده است که حد و حصر ندارد و با تب و بی خوابی و تغییر رنگ رخسار و سرخ شدن گونه ها همراه است. بیماری کفگیرک در اثر کثافت خون و خوردن گوشت زیاد و تخم مرغ فراوان و خوردن کشمش، خرما، حلویات و امثال این ها ایجاد می گردد که در صورت مبتلا شدن به خاطر واگیر داشتن باید بقیه احتیاط نمایند و به او نزدیک نشوند، مرکز تجمع این میکروب در پشت انسان بین دو کتف که مرکز خون های کثیف است می باشد لذا برای مبارزه با این بیماری اول حجامت کنید و هم آبدوغ همراه با گل سرخ و یا آش آب غوره بخورید که داخل معده دباغی و شستشو گردد سپس باید به مبردات اضافه کرد: یعنی باید آب، لعاب اسپرزه، قدومه، خاکشیر، کاهو، گشهم، خیار، هندوانه، ازگیل، کاسنی، آلبالو، گیلاس، عناب، آب عناب، زرشک، آب زرشک، آب غوره، آش تمرهندی، آب انار و هندوانه زیاد بخورید.

به اسم درمان میزانی تمر کجرات را بجوشانید، بعد آبش را صاف کنید و هم وزن آب آن آب گشهم تازه را گرفته و مخلوط کنید، سپس میزانی شکر سرخ در آن ها حل نموده و میل فرمایید.

* با دستور و زیر نظر پزشک می توانید پنسیلین تزریق کنید.

* تخم کاهو، تخم کاسنی، تخم خرفه، تخم خیار و تخم گشهم را به نسبت مساوی مخلوط نموده و نرم بسایید، بعد با میزانی آب خرفه تازه و آب گشهم تازه خمیر کنید و روی محل کفگیرک ضماد اندازید.

* میزانی اسپرزه را با شیر مادری که نوزاد دختر شیر می دهد، خمیر کنید، بعد روی پارچه ای تمیز پهن نموده و روی آن ها هم پارچه دیگری پهن کنید، به طوری که هر دو طرف اسپرزه ها پارچه قرار داشته باشد یا در کیسه پارچه ای بریزید و روی محل کفگیرک بیاندازید.

* برگ درخت تازه هلو، برگ تازه درخت عناب، برگ تازه کاسنی، برگ خرفه تازه و برگ گشهم تازه را به میزان مساوی بکوبید و بر محل کفگیرک بگذارید.

* گل خطمی را در آب بجوشانید و با آب آن محل کفگیرک را شستشو دهید و سفل آن را هم روی محل کفگیرک ضماد کنید.

* گل خطمی را بجوشانید، بعد کمی اسیدبوریک و میزان کمتری کافور را با آب صاف نموده آن مخلوط کنید و موضع را با آن شستشو دهید و سفلش را هم بر موضع ضماد کنید.

* اسید بوریک 20 سانتی گرم، کافور 10 سانتی گرم، پودر پنسیلین 5 سانتی گرم، اکسید دوزنگ 5 سانتی گرم و مغز قلم گاو 60 گرم، همه را مخلوط کنید و بر موضع بمالید.

* بوته پنیرک را با ریشه از زمین بیرون بکشید و تمیز بشویید، بعد ریشه و ساقه و برگ و گل آن را کوبیده و به شکل خمیر در آورید و روی موضع قرار دهید.

* روی آن ها سرکه بمالید.

منبع مقاله :

حاجی شریفی، احمد، (1395)، دائرة المعارف گیاه درمانی ایران، تهران: انتشارات حافظ نوین، چاپ پازدهم.

منبع: راسخون

به "کفگیرک و درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفگیرک و درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید