کمین توله پلنگ برای مادرش!

به گزارش وبلاگ ماکارون، رزا سوارت و همسرش باب، بازدیدکنندگان دائمی پارک های ملی آفریقای جنوبی، این چشم انداز زیبا را شکار کردند.

کمین توله پلنگ برای مادرش!

به گزارش وبلاگ ماکارون، رازا درباره این اتفاق می گوید: غروب عالی بود، خورشید از بالا بر ما می تابید، پرندگان غوغا می کردند، و برگ ها در نسیم خنک خش خش می کردند. یک پلنگ جوان ناگهان از جاده عبور کرد و توجه ما را به خود جلب کرد.

پلنگ جوان از جاده بیرون آمد و در علف های بلند ناپدید شد. ما سعی کردیم به آن نگاه کنیم، اما استتار او خیلی خوب بود!

سپس ناگهان، حرکتی در چمن به وجود آمد. او هنوز آنجا بود! پلنگ جوان در حالت کمین بود، اما قربانی کیست؟ خیلی زود متوجه شدیم که مادر خود توله است! خودش را در چمن های بلند پنهان کرد و منتظر لحظه مناسب بود.

او از ناکجاآباد هجوم آورد و باعث ترس شدید مادرش شد. برای چند دقیقه مادر و توله در یک بازی کشتی محبوس شدند. در حالی که دور چمن ها می چرخیدند، بسیار دوست داشتنی به نظر می رسیدند، مانند بچه گربه هایی که با خواهر و برادر خود بازی می کردند.

بازی برای توله پلنگ لازم است، زیرا به عنوان یک زمین تمرین حیاتی برای آینده آن ها به عنوان شکارچیان ماهر و بازماندگان سازگار عمل می نماید. این توله ها به وسیله تعاملات بازی با مادر و محیط اطراف خود، تکنیک های شکار مهم را یاد می گیرند، هماهنگی خود را اصلاح می نمایند و قدرت بدنی خود را توسعه می دهند.

به محض وقوع کمین، مادر و توله به علف های بلند لغزیدند. از یک طرف، ما هنوز در هیبت وحشیانه بودیم. اما از سوی دیگر، ما حتی بیشتر از این که آن ها به سرعت ناپدید شدند شگفت زده شدیم. آن ها فقط چند متر با جاده فاصله داشتند.

پلنگ ها استاد استتار هستند و با پوست متمایز خود به طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب می شوند. رنگ و بافت خز آنها، از زرد مایل به قهوه ای تا نارنجی عمیق، به آن ها اجازه می دهد تا در منظره ها مختلف، از جنگل های سرسبز گرفته تا علفزار های خشک، ناپدید شوند. این استتار باورنکردنی نه تنها به آن ها یاری می نماید تا طعمه ها را فریب دهند، بلکه آن ها را از تهدیدات احتمالی پنهان نگه می دارند.

منبع: فرارو

به "کمین توله پلنگ برای مادرش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمین توله پلنگ برای مادرش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید