10 کار ساده که می تواند خانه تکانی را برای شما لذت بخش کند

به گزارش وبلاگ ماکارون، قبول داریم که نظافت منزل و خانه تکانی، خیلی وقت ها به کاری خسته نماینده و پرزحمت تبدیل می گردد؛ اما اگر خانه خود را تمیز نکنیم، آلودگی و گردوغبار تمام خانه را می گیرد و این موضوع آزاردهنده است. پس بهتر است این نوشته را بخوانید تا با 10 راه چاره عالی برای انگیزه گرفتن در نظافت منزل آشنا شوید. این ترفندها در زمان دعوت از مهمانان یا نزدیک شدن به سال نو بسیار کاربردی و عالی هستند و به شما یاری می نمایند تا با میل و علاقه خود، آغاز به نظافت منزل کنید.

10 کار ساده که می تواند خانه تکانی را برای شما لذت بخش کند

ترفندهایی برای انگیزه گرفتن در نظافت منزل

برای انگیزه گرفتن در نظافت منزل می توانید از ایده های زیر یاری بگیرید.

1. به موسیقی گوش دهید

شاید به تمیز کردن خانه و شستن ظرف ها علاقه نداشته باشید؛ اما گوش دادن به موسیقی های پرانرژی قطعا به شما انگیزه می دهد تا بلند شوید و آغاز به تمیزکاری کنید. فرقی ندارد که در رادیو به موزیک گوش می دهید یا موسیقی های داخل گوشی موبایلتان را دوست دارید، در هنگام تمیزکاری و نظافت منزل به آهنگ گوش دهید تا هم سرحال شوید و هم کمی ورزش نموده باشید!

2. لباس یا اکسسوری موردعلاقه خود را بپوشید

منظورمان از این ترفند این نیست که برترین شلوار و پیراهن خود را بپوشید و سپس تمیزکاری کف آشپزخانه را آغاز کنید؛ بلکه منظور این است که با پوشیدن یک لباس خاص، جدی و مصمم آغاز به کار نظافت منزل کنید تا همه چیز سریع و طبق برنامه پیش برود. حتی می توانید از پیش بند یا دمپایی موردعلاقه خود برای انگیزه گرفتن در زمان نظافت منزل یاری بگیرید!

3. برای تمیزکاری منزل، بازه زمانی در نظر بگیرید

اگر فکر کنید که کل روز را برای نظافت خانه وقت دارید، احتمالا تنبلی می کنید و با خیال راحت به استراحت و اینستاگردی می پردازید. به همین علت می توانید برای تمیزکاری منزل خود، بازه زمانی و موعد مقرر در نظر بگیرید تا کارهای شما در زمان مشخص تمام شوند. می توانید از تایمر یاری بگیرید. این ترفند برای تمیزکاری منزل به همراه بچه ها واقعا جواب می دهد؛ زیرا بچه ها تمام کوشش خود را می نمایند تا کارها تا قبل از به صدا درآمدن تایمر تمام شوند!

4. از مطالب و کتاب های آموزنده یاری بگیرید

اگر نمی دانید تمیزکاری منزل و خانه تکانی را از کجا آغاز کنید، می توانید از کتاب ها و مقالات موجود در اینترنت یاری بگیرید تا روش جابه جا کردن وسایل و نظم دادن به منزل را یاد بگیرید و کارهای منزل را سریع تر انجام دهید.

5. تصویر خانه های شیک و مجذوب کننده را ببینید

تماشا تصاویر خانه های شیک و مجذوب کننده، یکی از برترین راه ها برای افزایش انگیزه قبل از نظافت منزل است. با مشاهده تصاویر خانه های شیک و مجذوب کننده، شما هم دوست دارید که خانه خود را زیبا و تمیز کنید. البته حواستان باشد که درگیر کمال گرایی، حسرت خوردن و مقایسه کردن نشوید؛ زیرا در بیشتر موارد این خانه ها به صورت تزیینی هستند و کسی در آن ها زندگی نمی کند. هیچ اشکالی ندارد که هم اکنون خانه شما کثیف و نامرتب است؛ به هر حال شما می توانید خانه خود را به برترین شکل ممکن تمیز کنید.

6. از شوینده های تازه در نظافت منزل بهره ببرید

خیلی از خانم ها، اصلا به خاطر مواد شوینده است که آغاز به نظافت منزل می نمایند، وگرنه دستمال کشیدن و ظرف شستن و جاروبرقی کشیدن که هیچ لذتی ندارد! به همین دلیل شما می توانید از محصولات شوینده تازه برای تمیزکاری بهره ببرید تا انگیزه بیشتری برای کار داشته باشید. مثلا به جای اسپری های معمولی می توانید از اسپری چند منظوره بهره ببرید. بعلاوه می توانید رایحه مواد شوینده خود را عوض کنید تا تنوع به خرج داده باشید.

7. اوقات تمیزکاری منزل را به همراه یک دوست بگذرانید

این راه حل فقط برای دوستان صمیمی کاربرد دارد و به این صورت است که شما از دوست صمیمی خود دعوت می کنید تا به خانه شما بیاید و تمیزکاری منزل را به همراه او انجام دهید. مطمئنا تمیزکاری منزل به همراه دوست، بیشتر از نظافت منزل به تنهایی لذت بخش است. پس اگر در پی انگیزه در نظافت منزل خود هستید، از دوست خود بخواهید که به شما ملحق گردد تا این مرحله سخت را راحت تر پشت سر بگذارید! البته یادتان باشد که این لطف دوست خود را در زمان مناسب جبران کنید!

8. نظافت منزل را به کار گروهی تبدیل کنید

یکی دیگر از ایده های فوق العاده برای نظافت منزل این است که آن را به یک کار گروهی تبدیل کنید تا دیگر اعضای خانواده نیز در این موضوع به شما یاری نمایند. یک روز خاص را برای نظافت منزل مشخص کنید و برای تمام افراد خانواده خود وظایفی را مشخص کنید تا در روز نظافت، آن کارها را انجام دهند. به اعضای خانواده خود قول بدهید که در صورت تمیز کردن کامل خانه، آن ها را به شام در رستوران یا تماشای فیلم در سینما دعوت می کنید. با این کار شما کمتر خسته می شوید و می توانید تمیزکاری منزل را به یاری دیگر افراد خانواده انجام دهید و اوقات خوشی در روز تمیزکاری داشته باشید.

9. وسایل دست دوم خود را بفروشید

یکی دیگر از ایده های خوب در نظافت منزل این است که وسایل دست دوم خود را مشخص کنید و آن ها را بفروشید. حتی می توانید برخی از آن ها را به خیریه اهدا کنید. مطمئنا هم بچه ها و هم بزرگترها از این ایده استقبال می نمایند و آغاز به نظافت داخل کمد و کتابخانه می نمایند تا وسایل غیرکاربردی را بیرون بیاورند و آن ها را به پول تبدیل نمایند و پول ها را در قلکشان بریزند.

10. برای خودتان یک جایزه مشخص کنید

جایزه دادن در انتهای کار، یکی از لذت بخش ترین امور در زندگی ماست که نباید از آن غافل شد. برای خودتان یک جایزه مشخص کنید و بگویید که در انتهای کار نظافت منزل، برای خودتان کتاب یا لباس می خرید یا بیشتر از هر روز در اینستاگرام می چرخید! در واقع هدف این است که در انتهای کار سخت نظافت منزل برای خودتان جایزه مشخص کنید تا با انگیزه بیشتر کارها را به اتمام برسانید.

جمع بندی

در این نوشته با 10 ایده و راه حل برای افزایش انگیزه برای نظافت منزل آشنا شدید. برای ما بنویسید که شما بیشتر از همه، به کدام ایده علاقه دارید و دوست دارید چه کاری را انجام دهید تا انگیزه بیشتری برای نظافت منزل داشته باشید؟

منبع: thespruce

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 کار ساده که می تواند خانه تکانی را برای شما لذت بخش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کار ساده که می تواند خانه تکانی را برای شما لذت بخش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید