آشنایی با شرکت های مسافربری قطار ایران

به گزارش وبلاگ ماکارون، اولین خط راه آهن ایران در سال 1261 بین تهران و شاه عبدالعظیم احداث شد. بعد از این تاریخ، خط ریلی قطار ایران روز به روز پیشرفت کرد تا اینکه در سال 1376 تصمیم گرفتند شبکه ریلی کشور را به بخش های خصوصی بسپارند. در ادامه با 10 شرکت مسافربری آشنا شوید. بعضی از این شرکت های مسافربری خصوصی اند.

آشنایی با شرکت های مسافربری قطار ایران

شرکت های مسافربری قطار ایران

  1. رجا
  2. فدک
  3. مسافری و باری جوپار
  4. شرقی بنیاد (بن ریل)
  5. مهتاب (مهتاب سیر جم)
  6. ریل ترابر سبا
  7. قطارهای نورالرضا
  8. قطارهای مسافری رعد تبریز
  9. کوثر
  10. وانیا ریل

شرکت مسافربری ریلی رجا

نام رجا را حتما شنیده اید. رجا یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت های مسافربری ایران است. رجا با حدود 29 سال سابقه درخشان در حمل و نقل کشور، به یکی از پرطرفدارترین شرکت های مسافربری قطار تبدیل شده است. شرکت حمل و نقل رجا علاوه بر خدمات بی شمار در حوزه مسافربری، در توسعه و بهبود راه آهن کشور نقش چشمگیری داشته باشد. برای تهیه بلیت قطارهای لوکس و 5 ستاره باید به شرکت رجا مراجعه کنید. این شرکت با انواع قطارها از جمله قطار سریع السیر مشغول به فعالیت است.

برترین قطارهای شرکت رجا کدامند؟

قطار زندگی، قطار سیمرغ و پلور سبز به ترتیب از برترین و باکیفیت ترین قطارهای شرکت رجا به شمار می روند. برای تهیه بلیت می توانید از قطارها را انتخاب کنید.

انواع قطارهای شرکت رجا

همان طور که اشاره کردیم، شرکت رجا انواع مختلفی قطار دارد. قطار سریع السیر، اتوبوسی، دوطبقه و... در زیر فهرست کاملی از قطارهای شرکت رجا را مشاهده خواهید کرد.

  • قطار 5 ستاره زندگی رجا
  • قطار سیمرغ
  • قطار سبز
  • پلور سبز
  • لوکس 4 نفره
  • سیمرغ رجا
  • پردیس رجا یا ترن ست
  • خلیج فارس
  • ریل باس ارم
  • دو طبقه نو رجا (108 نفره)
  • قطار دلیجان رجا (تبدیلی)
  • قطار درجه دو رجا (66 نفره)
  • قطار اتوبوسی نو رجا
  • قطار طوس رجا (36 نفره)

شرکت فدک

شرکت مسافربری فدک نیز یکی از شرکت های محبوب و لوکس در میان گردشگران است که با واگن های آلمانی شروع به فعالیت کرد. این شرکت مسافربری لوکس سعی نموده به استانداردهای جهانی ارتقا پیدا کند و دارای گواهینامه های معتبر جهانی است. قطارهای پنج ستاره و کارشناسان متخصص در شرکت مسافربری فدک مشغول فعالیت هستند.

شرکت مسافربری جوپار

شرکت جوپار هم در زمینه مسافربری و هم باربری فعالیت دارد. این شرکت در سال 1380 به وسیله سازمان عمران کرمان شروع به کار کرد. جوپار اولین شرکت بخش خصوصی است که با سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان و صنایع خودروسازی کرمان برای توسعه حمل و نقل تهران-کرمان و کرمان-تهران تاسیس شد. در واقع این شرکت به منظور توسعه حمل و نقل بین تهران و کرمان و برعکس تاسیس شد. این شرکت در سال 1381 به طور رسمی با راه اندازی 22 واگن پارسی در یکی از پرترافیک ترین مسیرها مشغول فعالیت شد. در سال های بعد، به تعداد واگن های این شرکت افزوده و امروز با داشتن حداقل 45 واگن آلمانی به یکی از بزرگترین شرکت های مسافربری تبدیل شد.

واگن های نو قطارهای این شرکت امکان جابجایی 1200 مسافر بین تهران کرمان و بالعکس را فراهم آوردند و در جهت توسعه گردشگری کرمان نقش به سزایی داشتند.

شرکت راه آهن بن ریل (شرقی بنیاد)

بن ریل در سال 1373 شروع به کار کرد. ابتدا تعداد واگن های آن 10 و بعدها به 131 عدد رسید. این شرکت نیز تا به امروز مسافران زیادی را روی ریل های مختلف ایران جابجا نموده است. شرکت راه آهن بن ریل در بسیاری از مسیرهای ریلی مشغول فعالیت است.

شرکت مسافربری مهتاب سیر جم

زمان تاسیس شرکت مسافربری سیرجم، 1389 است. در سال های اخیر تعداد واگن های این شرکت توسعه یافتند. شرکت مسافربری مهتاب سیرجم در مسیرهای مهم و پر رفت آمد (مخصوصا جنوب ایران) فعالیت دارند. خط های مهم این مسیرها: تهران-خرمشهر، تهران-شیراز و اهواز- مشهد هستند. انواع واگن های کوپه ای (87 عدد) و واگن های اتوبوسی (23 عدد) در قطارهای این شرکت دیده می شوند.

شرکت ریل ترابر سبا

شرکت ترابر سیا نیز حدود ده سال پیش در سال 1388 تاسیس شد. ترابر سبا ابتدا 50 واگن داشت که در مسیرهای تهران-مشهد و تهران-اهواز مسافران بی شماری جابجا می کرد. اولین قطار سریع السیر ایران در این شرکت راه اندازی شد. قطار نگین ویژه و نگین اتوبوسی از دیگر قطارهای است که در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

شرکت نور الرضا

یکی از برترین قطارهای ایران در شرکت نور الرضا مشغول فعالیت است. قطار نور VIP از برترین قطعات آلمانی، ایتالیایی و اروپایی تشکیل شده و امکانات و خدمات بی شماری دارد.

شرکت مسافربری رعد تبریز

این شرکت در سال 1382 در تبریز تاسیس شد. قطار سهند یکی از محبوب ترین قطار هایی است که در این شرکت مشغول فعالیت است.

شرکت قطار مسافربری کوثر

دیگر شرکت معروف ریلی ایران شرکت مسافربری کوثر است. این شرکت در سال 1384 شروع به فعالیت کرد. غزال و کوثر از جمله قطارهای مشهور این شرکت مسافربری هستند.

شرکت مسافربری وانیا ریل

وانیا ریل نیز زیر مجموعه هولدینگ سفیر قرار می گیرد. امکانات و خدمات متنوع و فعالیت در مسیرهای مختلف از جمله ویژگی های این شرکت مسافربری است.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ ماکارون

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "آشنایی با شرکت های مسافربری قطار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت های مسافربری قطار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید