ارگ: حملات طالبان فرایند صلح را با چالش روبرو می نماید، جنگ هلمند متوقف گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان پس از یک هفته با تاکید بر توقف جنگ در هلمند اظهار داشت که حملات طالبان فرایند صلح را با چالش روبرو می نماید.

ارگ: حملات طالبان فرایند صلح را با چالش روبرو می نماید، جنگ هلمند متوقف گردد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ماکارون، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در هفتمین روز از حمله طالبان به شهر لشکرگاه و بعضی دیگر از مناطق هلمند، خواهان قطع فوری حملات طالبان به این ولایت شد.

وی با ارسال ویدئویی به رسانه ها گفت که این حملات جنگ ناروای طالبان علیه مردم افغانستان است و باید فوری متوقف گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ ماکارون بخوانید. (کلیک کنید)

صدیقی تاکید نمود که ادامه این حملات علاوه بر تضعیف صلح، این فرایند را با چالش های جدی روبه رو می نماید و امید مردم افغانستان را برای صلح نابود می سازد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ماکارون بخوانید. (کلیک کنید)

جنگ در هلمند حدود یک هفته پیش در پی حمله طالبان شروع شد. اعضای طالبان به مواضع دولتی در ناحیه های سوم و چهارم شهر لشکرگاه، شهرستان های نادعلی، ناوه، نهرسراج و گرشک این ولایت حمله کردند که بخش هایی از این مناطق نیز سقوط کرد.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به روزنامه 8 صبح گفته است که نیروهای امنیتی افغانستان در چهار روز گذشته بسیاری از مناطق از دست رفته را، تصرف نموده اند و عملیات برای تصفیه این مناطق ادامه دارد.

از تلفات جنگ هلمند تا به امروز آمار دقیقی در دست نیست اما شمار آوارگان داخلی از مناطق جنگ زده تا به امروز 10 هزار خانواده برآورد شده است.

این درگیری ها در حالی ادامه دارد که مذاکرات گروه های تماس دولت افغانستان و طالبان در دوحه با بن بست روبرو شده است و دستورکار مذاکرات بین الافغانی هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

نادر نادری سخنگوی تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان در قطر، اواخر هفته گذشته اظهارداشت که اگر درگیری ها ادامه یابد ممکن است که افغانستان مجبور به تجدید نظر درباره مذاکرات بین الافغانی گردد.

وی به بی.بی.سی گفت که اگر خشونت بیشتر گردد و برای مدت زمان طولانی ادامه یابد، سطح فشار بر مردم و تیم مذاکره کننده افغانستان افزایش می یابد و سپس ما باید مشاوره ای با مردم در خصوص کارساز بودن مذاکره حین جنگ انجام دهیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ارگ: حملات طالبان فرایند صلح را با چالش روبرو می نماید، جنگ هلمند متوقف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارگ: حملات طالبان فرایند صلح را با چالش روبرو می نماید، جنگ هلمند متوقف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید