از تصویب تا اجرا؛ کارایی پروتکل های بهداشتی برای شروع تمرینات تیم های لیگ رجحان

به گزارش وبلاگ ماکارون، کارشناسان به پروتکل های بهداشتی برای آغاز تمرینات گروهی تیم های فوتبال لیگ رجحان ایراداتی را وارد نموده اند.

از تصویب تا اجرا؛ کارایی پروتکل های بهداشتی برای شروع تمرینات تیم های لیگ رجحان

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ ماکارون، پس از لغو بازی ها و تمرینات چند ماهه تیم های لیگ فزونی، خاتمه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با ابلاغ پروتکلی 35 بندی، مجوز تمرینات گروهی تیم ها را صادر کرد.

ایراداتی به پروتکل ابلاغی به تیم های لیگ فزونی از لحاظ محتوا و حتی میزان اجرایی بودن، وارد است. مهم ترین دلیل این امر، احتمالا شرایط اقتصادی حاکم بر فوتبال کشورمان است که شاید تنها برخی از تیم ها که از حمایت کارخانه های صنعتی و بخش خصوصی برخوردار هستند امکان عمل به این بند ها را به طور کامل داشته باشند.

برخی از تیم های لیگ فزونی به دلیل شرایط اقتصادی ضعیف، امکان انجام تست های دقیق و استاندارد که قیمت بالایی دارند را برای یک بار هم ندارند؛ در حالی که در پروتکل اعلامی، از تیم ها خواسته شده است هر 5 روز یک بار، تست کرونا بدهند. تیم هایی هم که تست می دهند، از تست های ارزان که دقت بالایی ندارند و احتمال خطا در آن ها بالا است، استفاده می نمایند.

از دیگر مفاد پروتکل ابلاغی، اسکان هر بازیکن در یک اتاق به شکل جداگانه و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در پرواز ها یا رفت و آمد با اتوبوس تیم است که در حقیقت و در شرایط واقعی برای بسیاری از تیم ها مقدور نیست.

برخی از تیم ها بدون انجام یک تست، تمرینات گروهی را شروع نموده اند. آن ها مدعی شدند که با رعایت فاصله و به شکل انفرادی تمرین می نمایند. در این شرایط، سرمربی یکی از تیم ها هم از شرایط بد اقصادی گله و اعلام نموده است که این باشگاه حتی توان خرید آب معدنی را هم ندارند.

این موضوع نیازمند بازنگری و ایجاد ساز و کار جدید است. موارد بهداشتی باید به صورتی تدوین گردد که تمامی تیم ها بتوانند تست های معتبر و استاندارد را انجام دهند؛ این مسئله مستلزم معرفی یک مرجع مطمئن برای انجام تست و تخصیص منابع اقتصادی است تا سلامت جامعه فوتبال به خطر نیافتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "از تصویب تا اجرا؛ کارایی پروتکل های بهداشتی برای شروع تمرینات تیم های لیگ رجحان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تصویب تا اجرا؛ کارایی پروتکل های بهداشتی برای شروع تمرینات تیم های لیگ رجحان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید