استقبال از هوش مصنوعی کماکان پایین است!
به گزارش وبلاگ ماکارون، دیجیاتو نوشت: نظرسنجی شرکت مورگان استنلی نشان می دهد که نرخ پذیرش و استفاده از چت بات هایی مثل ChatGPT هنوز خیلی کم است.
نظرسنجی تازهی که به وسیله شرکت مورگان استنلی اجرا شده، می گوید علی رغم سروصدای زیادی که پیرامون چت بات های هوش مصنوعی به پا شده است، نرخ پذیرش و استفاده از این ابزارها ازجمله ChatGPT و بارد به طرز غافل گیرنماینده ای پایین است.
به گزارش یورونیوز، مطالعه ای که اخیراً به وسیله مورگان استنلی انجام شده است، نشان می دهد که افراد کمی واقعاً از چت بات های هوش مصنوعی استفاده می نمایند. این نظرسنجی در ماه آوریل 2023 انجام گرفته و 2000 نفر در آن شرکت نموده اند. این مطالعه بر ارزیابی اندازه تمایل افراد در استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تمرکز داشته است.
در خاتمه معین شد که تنها 19 درصد از شرکت نمایندگان از ChatGPT و صرفاً 9 درصد از افراد از بارد گوگل استفاده نموده بودند. افزون براین، بیشتر افرادی که در حال حاضر از این چت بات ها استفاده نمی نمایند، اعلام کردند که قصد ندارند در 6 ماه آینده هم از این ابزارها بهره بگیرند.
ChatGPT و بارد هنوز کاربران زیادی ندارند
این یافته ها با توجه به رشد تعداد کاربران ChatGPT بسیار غافل گیرنماینده است. بااین حال، شرکت نمایندگان ChatGPT را به بارد ترجیح می دهند. حدود 4 درصد از افراد می گویند به صورت روزانه از هوش مصنوعی شرکت OpenAI استفاده می نمایند، در حالی که فقط 1 درصد از افراد کاربر روزانه بارد هستند.
تحلیل گران مورگان استنلی باور دارند که آمار پایین استفاده از این چت بات ها احتمالاً متأثر از این مسئله است که ابزارهای مذکور هنوز در مراحل آغازین کار خود قرار دارند. از طرف دیگر، به نظر می رسد که کاربران این چت بات ها عمدتاً از این ابزارها برای کسب اطلاعات و یادگیری موضوعات مختلف استفاده می نمایند.
اگرچه استفاده از چت بات ها برای تحقیق درباره محصولات تازه، مقایسه قیمت ها و خرید آنلاین هم رایج است، اما بیشتر کاربران همچنان ترجیج می دهند که این کارها را به وسیله موتورهای جستجوی سنتی نظیر گوگل انجام دهند و صرفاً سؤالات ساده تر خود را از چت بات هایی مثل ChatGPT و بارد بپرسند. بنابراین احتمالاً مدت بیشتری طول خواهد کشید تا این چت بات ها بتوانند جایگزین موتورهای جستجو شوند.
227227
منبع: خبرآنلاین