وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سایت اسپیدتست سایتی است که هرماه سرعت اینترنت موبایل و ثابت همه کشور ها را اعلام می نماید و از ابتدای دولت تا به امروز سرعت اینترنت موبایل تقریبا دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ در جمع وبلاگ ماکارون درباره سرعت اینترنت و اطلاعات سایت اسپیدتست اظهار کرد: این سایت، سایتی است که هر ماه سرعت اینترنت ثابت و موبایل همه کشور ها را اعلام می نماید، اول دولت بر اساس همین سایت اسپیدتست سرعت میانه اینترنت موبایل 18 مگابیت بر ثانیه بود که الان 35.6 است و این نسبت به اول دولت تقریبا دو برابر شد.

وی اضافه نمود: اینترنت ثابت البته رشد کمی داشته، چون 10 سال است که بر روی آن سرمایه گذاری نشده است. پروژه توسعه فیبر نوری منازل کسب و کار ها را که آغاز کردیم، هدف همین است و سرعتی که ما آرزو داریم، سرعت های 1000 مگابیت بر ثانیه است. در حال حاضر پروژه فیبر نوری در 100 شهر آغاز شده و ان شاالله تا سرانجام دولت امکان ارایه چنین سرویسی را برای 20 میلیون خانوار فراهم می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات لازم در حوزه تجارت الکترونیک اعلام کرد: یکی از بستر های اصلی که در بحث توسعه تجارت الکترونیک وجود دارد، توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور است. درحال حاضر ما در وزارت ارتباطات در پی این هستیم که زیر ساخت های پرسرعت و با کیفیت و امن را تا دور افتاده ترین نقاط روستایی برای مردم عزیز فراهم کنیم که بستر کسب و کار های اینترنتی، اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی فراهم گردد.

زارع پور توضیح داد: در حال حاضر نزدیک 92 درصد روستا های بالای 20 خانوار به شبکه متصل شده اند و حدود 4300 روستا در مدت 21 ماه گذشته متصل شده اند که می توان گفت معادل چهار سال گذشته است. ان شاءالله تا سرانجام سال جاری تمام روستا های بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد تا این ظرفیت ایجاد گردد که هر کسی در دور افتاده ترین روستا قرار گرفته است، امکان استفاده از سکو های داخلی جهت خرید و فروش برایش فراهم باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شعار سال جاری نمایشگاه آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال است، ادامه داد: دولت برای بهتر شدن آینده اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه یک بسته خوبی در نظر گرفته است. هدف گذاری انجام شده که سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کشور که حدود 7.8 است، به 15 درصد برسد.

برای اینکه به این افق برسیم، دولت برنامه منسجمی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی نموده و یکی از سر فصل های اصلی برنامه هفتم توسعه اقتصاد دیجیتال است. در فصل 13 در قالب چند ماده مهم دولت توسعه اقتصاد دیجیتال در پنج سال آینده را معماری نموده است.

زارع پور تاکید نمود: در آنجا معین شده است که وزارت ارتباطات در مدت شش ماه سند توسعه اقتصاد دیجیتال کشور را در قالب مصوباتی که شورای عالی فضای مجازی داشته تهیه نمایند و به تصویب هیات وزیران برسد. تمام دستگاه های کشور مکلف شده اند که ظرف سال اول برنامه یعنی از شهریور سال جاری تا شهریور سال آینده، برنامه هوشمندسازی، تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال را تهیه نمایند و به تصویب هیات وزیران برسد.

به گفته او در این برنامه گفته شده که باید فناوری های تازه مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء توجه نمایند. در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و پزشکی مکلف شدند از فناوری های نوین استفاده نمایند؛ وزارت ارتباطات هم مکلف شده زیر ساخت های لازم را برای این کار فراهم کند. بعلاوه سایر وزارت خانه ها مانند آموزش و پرورش، علوم و کار مکلف شده اند برنامه ملی توسعه حمایت های مورد احتیاج اقتصاد دیجیتال را ظرف شش ماه به تصویب هیات وزیران برساند.

وی توضیح داد: به صورت کلی بسته خوبی در نظر گرفته شده است و بعلاوه قرار است در دستگاه های اجرایی مرکز تحول دیجیتال و نو آوری تاسیس گردد.

زارع پور درباره همکاری های بین المللی شرح داد: یکی از راهبرد های ما برای توسعه اقتصاد دیجیتال بازار سازی برای محصولات پر حوزه سخت افزار، نرم افزار و حتی پلتفرم است. جوانان ایرانی اقدامات بسیاری انجام داده اند و ما این ظرفیت را داریم که بتوانیم محصولات و خدمات فنی- مهندسی را صادر کنیم. در شش ماه گذشته بیش از 200 میلیون دلار قرارداد بین شرکت های ایرانی و خارجی منعقد شده است و ما این مسیر را دنبال می کنیم تا بتوانیم زمینه صادرات محصولات فنی- مهندسی را بر بستری که دولت فراهم می نماید، فراهم کند. بعلاوه ما در تیرماه اجلاس وزاری عضو سازمان اکو را در تهران خواهیم داشت و از وزرای ارتباطات بعضی کشور ها دعوت شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر چقدر احتیاج به پهنای باند بین الملل باشد، ما فراهم می کنیم. روز آدینه 2.5 ترابیت بر ثانیه ظرفیت کشور قطع شد، اما بلافاصله جایگزین شد، چون ما سه برابر ظرفیت کشور اینترنت فراهم نموده ایم؛ بنابراین هر چقدر احتیاج کشور باشد از پهنای باند داخلی گرفته تا خارجی ما قطعا فراهم می کنیم و وظیفه ما هست.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: ما در وزارت ارتباطات کوشش می کنیم که زیرساخت ارتباطی کشور را توسعه دهیم و برترین ها را برای شرکت های استارتاپ فراهم کنیم و با هرگونه اختلالی مخالفیم و کوچک ترین اختلالی را در شبکه ارتباطی کشور بر نمی تابیم و شب و روز کوشش در این زمینه کوشش می کنیم.

زارع پور در سرانجام گفت: نظر فنی ما در وزارت ارتباطات این است که بعضی از پلتفرم ها باید برطرف فیلتر شوند.

منبع: فرارو

به "وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید