اشتغالزایی برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:بیش از 10 هزار کیلومتر مسیر زیرساختی در دست اجرا است و برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی اشتغالزایی شده است.

اشتغالزایی برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی

خیرالله خادمی ، معاون وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راهسازی استان زنجان در گفت و گو با وبلاگ ماکارون گفت: بیش از 10 هزار کیلومتر مسیر مختلف زیرساختی شامل ریلی، آزاد راهی و بزرگراهی در دست اجرا است و مطالعه حدود 12هزار کیلومتر مسیر اجرا شده و امور واگذاری پروژه ها به پیمانکاران در حال انجام است و هم اکنون برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی کشور اشتغالزایی شده است.

وی گفت: برآورد اتمام پروژه های راهسازی کشور حدود 230 هزار میلیارد تومان است که در بخش ریلی سه هزارو 300 کیلومتر مسیر ریلی در بخش های مختلف در سطح کشور اجرا می گردد و بخشی از کریدور های ریلی در چهار سال آینده تحویل می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه در بخش آزاد راهی 1038 کیلومتر پروژه اجرا می گردد و نسبت به آزاد راه های موجود که 2 هزارو 800 کیلومتر است عدد قابل توجهی است اظهار داشت: در بخش بزرگراهی هم 6 هزارو 100 کیلومتر پروژه بزرگراهی درسطح کشور اجرا می گردد که نسبت به موجودی بزرگراه ها که حدود 20 هزار کیلومتر است عدد قابل توجهی محسوب می گردد.

خادمی با اشاره به بازدید اجرا شده از محور سلطانیه به قیدار و همدان گفت: این پروژه نیز در یک اشل بزرگراهی بین استانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل و نقل کشور توضیح داد: یکی از راه های اشتغالزایی زود هنگام در کشور، فعال سازی پروژه های عمرانی است چرا که این روند در کل جهان هم مرسوم است و باعث ارتقای سطح مهندسی و خدمات فنی کشور و زمینه برای صدور خدمات فنی هم فراهم می گردد.

خادمی اضافه کرد: خوشبختانه تمام اقداماتی که در حوزه راهسازی در کشور انجام می گردد بومی بوده و به وسیله مهندسین، متخصصین، مجریان و کارگران داخل کشور صورت می گیرد و در بخش نیروی انسانی و هم در بخش اجرا، مصالح و تجهیزات خودکفا هستیم و از خارج چیزی وارد نمی گردد.

وی با بیان اینکه در کشور طی سال 4 تا 4/5 میلیون تن قیر فراوری می گردد، اظهار داشت: مصرف داخل کشور 50 درصد برای جاده های برون شهری است که از این اندازه نزدیک 60 درصد برای پروژه های مختلف برون شهری در وزارت راه و شهرسازی مصرف می گردد و در بخش درون شهری هم در پروژه های شهر های نو و اقدامات بازآفرینی استفاده می گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی و به خصوص پیگیری کمیسیون عمران مجلس، قیر به صورت رایگان برای پروژه های عمرانی در اختیارما قرار خواهند داد که اعتبار خوبی است و باعث تسریع در بهره برداری پروژه ها می گردد.

وبلاگ ماکارون زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اشتغالزایی برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغالزایی برای بیش از 100 هزار نفر در بخش راهسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید