الزام پلیس به غیرحضوری کردن سامانه تعویض پلاک از سال 1401

به گزارش وبلاگ ماکارون، پلیس در لایحه بودجه 1404 مکلف است که از ابتدای سال 1401، سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمام مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام گردد.

الزام پلیس به غیرحضوری کردن سامانه تعویض پلاک از سال 1401

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ماکارون، متن کامل لایحه بودجه 1401 کل کشور با جمع منابع 3600 هزار میلیارد تومانی و بودجه عمومی 1500 هزار میلیارد تومانی منتشر شد.

در بند ط تبصره 10 این لایحه آمده که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال 1401، سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمام مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام گردد و مراجعه حضوری اشخاص صرفاً برای فک و نصب پلاک باشد.

در این راستا نیروی انتظامی موظف به انجام اقدامات زیر است:

1. پلاک را صرفاً به وسیله مؤسسات مجاز و صاحب صلاحیت غیردولتی تعویض و تعرفه مندرج در جدول شماره (16) این قانون را از متقاضی دریافت و سهم مؤسسه ذی ربط را به طور مستقیم پرداخت و مابقی را به ردیف درآمدی 140114 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه داری کل واریز کند. نیروی انتظامی موظف به اعلام جزئیات دریافتی به متقاضیان است.

2. به استناد تبصره یک ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال 1400، مالیات نقل و انتقال خودرو و موتورسیکلت را در هنگام فک و نصب پلاک به ترتیب مقرر شده به وسیله سازمان امور مالیاتی کشور دریافت و به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الزام پلیس به غیرحضوری کردن سامانه تعویض پلاک از سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام پلیس به غیرحضوری کردن سامانه تعویض پلاک از سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید