اولین حدس درباره یارانه تازه دولت، یارانه هر نفر چقدر است؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، رئیس کمیته مالی کمیسیون برنامه وبودجه درباره حذف ارز ترجیحی می گوید: دولت ناچار است ارز 4200 تومانی برای گندم و دارو راحفظ کند، اما شاید بتواند این ارز را برای نهاده های دامی، دانه های روغنی و… را حذف کند. در مقابل با با پرداخت یارانه بیشتر بخشی از فشارهای معیشتی مردم را جبران کند.

اولین حدس درباره یارانه تازه دولت، یارانه هر نفر چقدر است؟

جعفر قادری در تبادل نظر با وبلاگ ماکارون درباره لایحه دولت برای پرداخت یارانه نو دولت شرح می دهد: دولت برای پرداخت یارانه لایحه ای را به مجلس آورده که قرار است در کمیسیون برنامه وبودجه آنالیز گردد.

طبق گفته او دولت در پی این است که 27 هزار میلیارد تومان یارانه نو پرداخت کند. بعلاوه قرار است چهار دهک اول درآمدی یارانه بیشتری بگیرند و سه دهک بعدی مبلغ کمتری دریافت نمایند.

مشمولان چه کسانی هستند؟

همانطور که این نماینده مجلس می گوید قرار است به هفت دهک اول جامعه یارانه پرداخت گردد. این هفت دهک شامل 60 میلیون نفر می گردد.

این هفت دهک خانوارهایی هستند که یارانه معیشتی بنزین می گیرند اما قرار 34 میلیون نفر یعنی چهار دهک اول مبلغ بیشتری بگیرند.

این 34 میلیون نفر همان خانوارهایی هستند که در نیمه دوم پارسال در چهار ماه پایانی یارانه دریافت کردند.

مبلغ یارانه چقدر است؟

اگر کل بودجه 27 هزار میلیارد تومانی که دولت برای پرداخت یارانه نو در نظر گرفته به چهار دهک اول پرداخت گردد، به هر نفر 66 هزار تومان می رسد که این فرد حتما جزء مشمولان یارانه نقدی و معیشتی بنزین نیز هست.

با پرداخت یارانه نو، یک خانواده چهار نفره 264 هزار تومان یارانه نو، 182 هزار تومان یارانه نقدی، 172 هزار تومان یارانه معیشتی بنزین دریافت می نماید که در مجموع برای یک ماه 618 هزار تومان می گردد.

اما اگر قرار باشد بودجه مبلغ 127 هزار میلیارد تومان ثابت باشد و مشمولان نیز هفت دهک باشند، مبلغ یارانه نو کمتر می گردد.

البته دولت قبلا از طرحی برای حمایت از معیشت خانوارها گفته بود که براساس آن به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول 200 هزار تومان و دو دهک بعدی 150 هزار تومان اعتبار ماهانه قرض الحسنه با کارمزد دو درصد پرداخت می گردد.

درباره زمان پرداخت یارانه نو جزئیاتی منتشر نشده اما از آنجایی که موضوع حذف دلار 4200 تومانی برای بودجه سال آینده مطرح است، احتمالا یارانه نو از فروردین سال آینده پرداخت می گردد.

منبع: تجارت نیوز

به "اولین حدس درباره یارانه تازه دولت، یارانه هر نفر چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین حدس درباره یارانه تازه دولت، یارانه هر نفر چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید