ایلان ماسک می گوید برای تصاحب توییتر باید تکلیف اکانت های جعلی معین گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، ایلان ماسک بار دیگر ادعای خود مبنی بر اینکه اکانت های جعلی و بات ها بیش از 20 درصد کاربران توییتر را تشکیل می دهند، تکرار نموده است. او در ادامه گفته که تا زمانی که تکلیف این موضوع روشن نشود، فرایند تصاحب توییتر پیشرفت نخواهد کرد. مدیرعامل توییتر می گوید که کل این اکانت های جعلی کمتر از 5 درصد کل شمار کاربران این شبکه اجتماعی را تشکیل می دهند اما آقای ماسک این تخمین را قبول ندارد. طبق اعلام رسمی توییتر، این پلتفرم حدود 226 میلیون کاربر فعال روزانه دارد و آقای ماسک هم با پرداخت 44 میلیارد دلار می خواهد کل این شرکت را تصاحب کند.

ایلان ماسک می گوید برای تصاحب توییتر باید تکلیف اکانت های جعلی معین گردد

یکی از سایت ها گزارش داده که ممکن است تعداد کاربران جعلی این شبکه اجتماعی حدود 20 درصد باشد. از سوی دیگر ایلان ماسک هم در واکنش به این عدد نوشته اگرچه همین 20 درصد هم رقم بسیار بالایی محسوب می گردد، اما ممکن است رقم واقعی بسیار بالاتر باشد. او در ادامه توییت خود نوشته:دیروز مدیرعامل توییتر از نشان دادن مدارک مربوط به اینکه شمار کاربران جعلی کمتر از 5 درصد هستند، خودداری کرد. تا زمانی که او چنین کاری انجام ندهد، این معامله نمی تواند پیش برود.

روز گذشته آقای ماسک در جریان یک کنفرانس تکنولوژی در میامی گفته که ممکن است شمار کاربران غیرواقعی و بات ها بیش از 20 درصد باشد. ظاهرا به آقای ماسک گفته شده که در حال حاضر هیچ راه قطعی برای شناسایی تعداد بات ها وجود ندارد. کارشناسان بر این باور هستند که این حواشی ایجاد شده به منظور پایین آوردن قیمت توییتر صورت می گیرد. ایلان ماسک دیروز هم احتمال اجرایی شدن این معامله با قیمت پایین تر را رد ننموده است.

ایلان ماسک طی روزهای آینده با ایجاد سروصدا بر سر این موضوع، حواشی زیادی را ایجاد نموده ولی او گفته که همچنان نسبت به تصاحب این شرکت متعهد است. مدیرعامل توییتر روز گذشته نوشت که چنین تقریبی نمی تواند از طرف یک شرکت خارجی صورت بگیرد زیرا در این فرایند اطلاعات خصوصی و مهمی دخیل است. ایلان ماسک هم با یک ایموجی به این گفته ها واکنش نشان داد.

آقای ماسک می گوید زمانی که حتی خود مدیران توییتر از تعداد کاربران غیرواقعی اطلاع دقیقی ندارند، پس چطور به تبلیغ دهندگان در خصوص تاثیر نمایش تبلیغات اطمینان می دهند؟ ایلان ماسک بارها گفته که بعد از تصاحب توییتر، به طور جدی تر روی حذف کاربران غیرواقعی تمرکز خواهد نمود. او بعلاوه در خصوص اولویت دادن به آزادی بیان و متن باز کردن الگوریتم های استفاده شده در توییتر هم وعده داده است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک می گوید برای تصاحب توییتر باید تکلیف اکانت های جعلی معین گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک می گوید برای تصاحب توییتر باید تکلیف اکانت های جعلی معین گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید