ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی تازه راه اندازی کرد!

به گزارش وبلاگ ماکارون، دیجیاتو نوشت: شرکت هوش مصنوعی تازه xAI به وسیله خود ایلان ماسک راهنمایی می گردد و در آن افراد مطرح دنیای هوش مصنوعی فعالیت می نمایند.

ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی تازه راه اندازی کرد!

چند ماه پیش گزارشی از تأسیس شرکت هوش مصنوعی تازه ایلان ماسک منتشر شد و حالا ثروتمندترین فرد دنیا به طور رسمی از راه اندازی این شرکت به نام xAI خبر داده است. این شرکت می خواهد واقعیت دنیا را درک کند.

ایلان ماسک در توییتی که درباره راه اندازی این شرکت منتشر نموده، تنها به درک واقعیت اشاره نموده است. بااین حال در وب سایت رسمی این شرکت با آدرس https://x.ai، اطلاعات بیشتری درباره آن وجود دارد.

شرکت هوش مصنوعی تازه ایلان ماسک می خواهد ماهیت دنیا را درک کند

طبق اطلاعات وب سایت رسمی xAI، هدف از تشکیل این شرکت، درک ماهیت واقعی دنیا است. تیم حاضر در این شرکت به وسیله ایلان ماسک رهبری می گردد و اعضای آن را افرادی تشکیل می دهند که در گذشته در شرکت های هوش مصنوعی مطرحی مانند گوگل ریسرچ، مایکروسافت ریسرچ، دیپ مایند و OpenAI فعالیت داشته اند.

تیم xAI فردا یک جلسه توییتر اسپیس را میزبانی خواهد نمود. در این رویداد کاربران می توانند با اعضای شرکت هوش مصنوعی تازه ایلان ماسک آشنا شوند و از آن ها سؤال بپرسند. درحال حاضر ساعت دقیقی برای برگزاری این جلسه اعلام نشده است.

طبق وب سایت xAI، این شرکت متعلق به x Corp، کمپانی بزرگ ایلان ماسک، نیست، بااین حال همکاری نزدیکی با سایر شرکت های x Corp ازجمله توییتر و تسلا خواهد داشت.

برای اولین بار در فروردین ماه گزارشی درباره تأسیس X.AI منتشر شد. در آن موقع اطلاعات چندانی درباره این شرکت وجود نداشت، بااین حال گفته شده بود که ایلان ماسک در پی جذب سرمایه از سهام داران اسپیس ایکس و تسلا برای راه اندازی X.AI است.

ماسک پیش از راه اندازی شرکت هوش مصنوعی xAI، در این حوزه فعالیت داشته است. ماسک یکی از بنیان گذاران شرکت OpenAI محسوب می گردد که البته سال 2018 به خاطر تسلا، از آن جدا شد. با محبوبیت ChatGPT، چت بات OpenAI، ماسک به طور علنی آغاز به انتقاد از این شرکت کرد و حالا به نظر می رسد که xAI می خواهد به رقیبی برای OpenAI تبدیل گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی تازه راه اندازی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی تازه راه اندازی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید