بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در امسال

به گزارش وبلاگ ماکارون، در جریان معاملات امروز بازار سهام که با افت حدود یک درصدی شاخص کل همراه بود، صندوق های دولتی هم عملکردی منفی از خود به ثبت رساندند.

بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در امسال

در حالی که از حدود سه ماه پیش زمان معاملات صندوق های سرمایه گذاری تا ساعت 14 و 30 دقیقه افزایش یافته است اما این تدبیر هم تغییر خاصی در فرایند معاملات صندوق های دولتی ایجاد نکرد.

از ابتدای امسال تا به امروز پالایشی یکم افت قیمتی 17 درصدی را به ثبت رسانده و حالا در محدوده قیمتی 7100 تومانی معامله می گردد. این در حالی است که در همین مدت شاخص کل بورس تهران رشدی 10 درصدی را به ثبت رسانده است. نکته جالب در خصوص پالایشی یکم این است که اگر چه این صندوق به طور روزانه فرایندی مشابه با شاخص کل دارد، اما در نهایت بازدهی آن بر خلاف شاخص کل بورس از ابتدای سال منفی بوده است.

بعلاوه خالص ارزش دارایی های این صندوق امروز 9373 تومان به ثبت رسیده است. این یعنی هر واحد از صندوق پالایشی یکم 24 درصد کمتر NAV خود در حال معامله است. این در حالی است که هر واحد پالایشی یکم در هنگام عرضه 10 هزار تومان به فروش رسید و حالا با گذشت بیش از یکسال از عرضه این صندوق، سهامداران این ETF دولتی دچار زیان شده اند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس وبلاگ ماکارون بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدهی منفی 17 درصدی پالایشی در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید