برای موفقیت در اقتصاد باید جهت فعالیت بخش خصوصی واقعی باز گردد

به گزارش وبلاگ ماکارون، عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به مهم ترین چالش های پیش روی بخش خصوصی و خواسته های این بخش، گفت: طی 30 سال گذشته فراز و نشیب های متعددی پیش روی بخش خصوصی کشور بوده است و فشارهای خارجی از یک سو و سیاست ها، سخت گیری ها و قوانین سنگین داخلی از سوی دیگر باعث شده بخش خصوصی کشور ضعیف گردد.

برای موفقیت در اقتصاد باید جهت فعالیت بخش خصوصی واقعی باز گردد

کیوان کاشفی در نشست فعالان مالی با استاندار نو کرمانشاه با بیان اینکه در این مدت خصولتی ها بزرگ و بخش خصوصی و خودجوش کشور کوچک شدند توضیح داد: سهم بخش خصوصی واقعی از اقتصاد کشور طی 20 سال اخیر از 85 درصد به 50 درصد رسیده؛ درحالی که بخش خصوصی و خودجوش اقتصاد، بخش مولد و اشتغال زا است.

او با تأکید بر لزوم اتکا به بخش خصوصی واقعی در کشور، اظهار کرد: اکنون اقتدار دولت ها در اقتصاد به خاتمه رسیده و اگر می خواهیم پیروز شویم باید جهت برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی باز گردد.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، در این شرایط هر مدیری که بتواند بدون اتکا به اعتبارات دولتی سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کند پیروز است.

کاشفی سپس به ویژگی های کرمانشاه و امکان فرصت سازی از آنها اشاره نمود و یادآور شد: این ویژگی ها اگر مورد توجه قرار گیرد ظرفیت است در غیر این صورت باعث از دست رفتن سرمایه اجتماعی خواهد شد.

او از صنایع استان کرمانشاه را یکی از مهم ترین ویژگی های استان دانست و گفت: در صورت بهبود فضای کسب وکار امکان توسعه فعالیت و افزایش ظرفیت این صنایع وجود دارد و قطعاً از یک واحد تازه ساز پویاتر خواهند بود.

کاشفی بعلاوه از حوزه نفت و پتروشیمی هم به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های کرمانشاه یاد کرد که می تواند استان را به سمت صنعتی شدن سوق دهد.

رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به ویژگی های کرمانشاه در بخش کشاورزی و خصوصاً سامانه گرجهتی، مطرح نمود: استفاده بهینه از این سامانه می تواند کرمانشاه را به یکی از بزرگ ترین قطب های گردشگری کشور تبدیل کند.

منطقه ها ویژه مالی، منطقه آزاد تجاری، معادن و گردشگری از دیگر ویژگی های کرمانشاه بود که کاشفی از آنها یاد و اعلام نمود: تجارت هم یکی از حوزه های مهم و باسابقه کرمانشاه است.

او کرمانشاه را از استان های سرآمد در حوزه تجارت کشور دانست که همیشه جز هشت استان برتر هستیم و اظهار کرد: صادرات 2.5 تا سه میلیارد دلاری استان در سال ماحصل عملکرد فعالان مالی است.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران، سابقه صدساله اتاق کرمانشاه که مشابه آن در کمتر استانی از کشور یافت می گردد را بیانگر ریشه دار بودن تجارت در استان دانست و اضافه نمود: کرمانشاه تشکل های توانمند و قوی در زمینه های مختلف دارد که همدل، همراه و البته بسیاری از آنها در سطح ملی مطرح هستند و وجود چنین چهره های ملی ظرفیتی برای استان محسوب می گردد.

کاشفی از اتاق کرمانشاه به عنوان اتاق فکر مالی استان یاد کرد و با اشاره به بنیه علمی و کارشناسی که با حضور بیش از 30 نفر از اساتید دانشگاه در این تشکل فراهم است، اظهار کرد: تیم فنی و حرفه ای در اتاق گرد هم جمع شدند تا هر خروجی که از این تشکل داریم علمی و کارشناسی باشد.

کاشفی تدوین دو سند مالی مهم به وسیله اتاق طی سال های اخیر را خروجی همین ظرفیت های کارشناسی با استفاده ازنظر فعالان مالی بیان کرد.

او از آمادگی اتاق کرمانشاه برای بهبود فضای کسب وکار استان با استفاده از ظرفیت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی یاد کرد و ادامه داد: کمیته ای ذیل همین تشکل در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برای موفقیت در اقتصاد باید جهت فعالیت بخش خصوصی واقعی باز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای موفقیت در اقتصاد باید جهت فعالیت بخش خصوصی واقعی باز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید