برای نوشیدن وسواس داشته باشید!

به گزارش وبلاگ ماکارون، بیشتر افراد به آنچه که می خورند توجه دارند، اما کمتر وسواسی برای آن چه که می نوشند دارند! این یک اشتباه عظیم باورنکردنی است. اما بدنیست بدانید که ،یک پنجم کالری روزانه به وسیله همین نوشیدنی ها به بدن می رسد! انتخاب نوشیدنی مناسب نه تنها در تنظیم و کنترل متابولیسم بدن یاری می نماید، بلکه اشتهای ولع ناپذیر شما را هم از بین می برد و مقدار کالری بدن را کاهش می دهد.

برای نوشیدن وسواس داشته باشید!

برای نوشیدن وسواس داشته باشید!

خیلی از افراد باور دارند که نوشیدنی ها،نقش مهمی در افزایش و کاهش وزن دارند. شما چه فکر می کنید ؟

بیشتر افراد به آنچه که می خورند توجه دارند، اما کمتر وسواسی برای آن چه که می نوشند دارند! این یک اشتباه عظیم باورنکردنی است. اما بدنیست بدانید که ،یک پنجم کالری روزانه به وسیله همین نوشیدنی ها به بدن می رسد! انتخاب نوشیدنی مناسب نه تنها در تنظیم و کنترل متابولیسم بدن یاری می نماید، بلکه اشتهای ولع ناپذیر شما را هم از بین می برد و مقدار کالری بدن را کاهش می دهد.

آبمیوه

آبمیوه ها و نوشیدنی ها حاوی سودا، کالری بسیاری دارند . زیرا حاوی قند بسیاری اند اما سرشار از انواع ویتامین و مواد غذایی مفید برای حفظ سلامت بدن هم هستند . ویتامین ها و آنتی اکسدان ها را بدون قند و کالری می خواهید ؟!برترین راهکار و نکته قابل توجه و مهم این است که باید حتما ابتدا سراغ آبمیوه هایی بروید که 100درصد طبیعی باشد .از مصرف نوشیدنی های حاوی انواع افزودنی ها ،جداً بپرهیزید . شما می توانید کمی آبمیوه طبیعی را به یک لیوان آب اضافه و سپس نوش جان کنید تا کالری آن را به حداقل برسانید

انواع شیک ها

شاید در نگاه اول، شیک ها بمب کالری و انرژی محسوب شوند اما با کمی دقت و وسواس، می توانید یک شیک رژیمی تهیه کنید. کافی است از میوه های کم کالری و شیر کم چرب بهره ببرید. شیک های خانگی برترین نوع آن است ؛زیرا شیک های آماده حاوی بستنی ،عسل و...است که کالری زیادی دارد.

آب

جایگزین کردن آب به جای نوشیدنی های حاوی کربنات ،روزانه می تواند به طرز چشم گیری در کاهش مقدار کالری موثر باشد. جالب است بدانید که فواید مصرف آب به اینجا ختم نمی گردد . نوشیدن 2لیوان آب قبل از هر وعده غذا، باعث می گردد شما خیلی احساس گرسنگی نکنید و اشتهایتان کم گردد. بعلاوه، تحقیقات اخیر در این زمینه نشان می دهد که نوشیدن آب به مقدار کافی تاثیر مثبتی در متابولیسم بدن دارد.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا همچون انواع گاز دار و حاوی سودا، اغلب حاوی افزودنی های قوی هستند.

بعضی باور دارند که مقدار ویتامین و املاح معدنی موجود در این نوشیدنی ها بسیار چشم گیر است و مصرف آنها باعث تامین مواد لازم بدن می گردد، اما این مواد را می توان به راحتی در انواع میوه ها و سبزیجات تازه ،فراوان یافت!

افرادی که تصمیم جدی بر کاهش وزن گرفته اند بهتر است از مصرف این نوشیدنی ها خودداری نمایند.

آب سبزیجات

آب سبزیجات هم به مقدار آبمیوه و حتی کمتر، در حفظ سلامت بدن و بعلاوه ،کاهش وزن یاری می نماید. تفاوت اساسی آب سبزیجات و آب میوه در این است که آب سبزیجات ،نسبت به آبمیوه کالری خیلی کمتری دارد. به بیان دیگر،کالری موجود در یک لیوان آب گوجه فرنگی نصف آب پرتقال است. گفتنی است که آب سبزیجات حاوی پالپ میوه، به خاطر داشتن فیبر بالا ،اشتهای فرد را کاهش می دهد.

نوشیدنی های حاوی سودا

هر بار که بطری حاوی سودا را باز می کنید ،با مصرف صدها کالری، بدن خود را تهدید می کنید! طبق تحقیقی که در یکی از مراکز علمی انگلستان صورت گرفت، آمار نشان می دهد:گروه نوشیدنی های حاوی کربنات ،یکی از عظیم ترین منابع کالری است.

مصرف نوشیدنی های رژیمی به جای این دسته از رایج ترین روش ها ،برای کاهش مقدار کالری بدن است.

شیر کم چرب

مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم ،قطعا در حفظ سلامت بدن بی نظیر عمل می نماید، اما کلسیم باعث کاهش وزن نمی گردد! بعضی تحقیقات ،حاکی از آن بوده که ممکن است مصرف کلسیم باعث بیشتر سوختن چربی گردد. اما شواهد ضعیفی برای اثبات این مسأله وجود دارد. از طرف دیگر ،محروم کردن بدن از کلسیم ،باعث افزایش رشد و فراوری سلول ها ی چربی می گردد . برترین راهکار دراین زمینه ،استفاده از محصولات لبنی کم چرب به خصوص شیر کم چرباست.

قهوه غلیظ

هنگامی که احساس می کنید بدنتان به کافئین احتیاج دارد قهوه در مقایسه با نوشیدنی های حاوی سودا و انرژی زا ،برترین پیشنهاد است . قهوه غلیظ و سنگین هم فاقد کالری و سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست . تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه حدود 3تا 4فنجان قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بعلاوه انواع سرطان ها را به مقدار زیادی می کاهد.

چای سبز

چای سبز از دیگر انتخاب های ایده آل و بهینه ،برای تامین کافئین بدن است . چای سبز نه تنها فاقد کالری است بلکه تحقیقات نشان می دهد که عصاره آن به وسیله عمل فیتوکمیکال ،باعث کاهش وزن و ترکیبات موجود در این نوشیدنی گیاهی،باعث سوختن کالری و آب شدن چربی ها می گردد

از آن جایی که تاثیر این نوشیدنی خیلی چشمگیر نیست ،بهتر است برای دستیابی به نتیجه ایده آل تر،روزانه 2بار این نوشیدنی را مصرف کنید.

نسکافه

هنگامی که قهوه با افزودنی هایی مانند شکر، شیر و در بسیاری از موارد ،اندکی خامه مصرف می گردد ،از یک دوست دلسوز که به کاهش وزن یاری می نماید به دشمنی سرسخت تبدیل می گردد! باورکردنی است ،اما یک فنجان نسکافه یا کاپوچینوتا 570واحد کالری دارد. اگر دوست ندارید قهوه را غلیظ و تلخ مصرف کنید ،بهتر است شیر کم چرب و شیرین نماینده های مصنوعی به آن اضافه کنید.

منبع:نشریه زندگی ایده آل شماره 47

منبع: راسخون

به "برای نوشیدن وسواس داشته باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای نوشیدن وسواس داشته باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید