برترین مسیرهای قایقرانی در دنیا

به گزارش وبلاگ ماکارون، شناور باشید تا از زیبایی این شهر ها لذت ببرید

بعضی از شهرهای زیبا؛ دیدنی و عموما مشهور دنیا، دارای بخش هایی هستند که در ساحل یا یک تالاب واقع شده است. به سیدنی و بندرگاه زیبا و دیدنی آن فکر کنید، بخش مرکزی ونکوور، شاخابه واقع در کنار معدن زغال سنگ نیویورک، کیپ تاون، سانفرانسیسکو، هنگ کنگ و ده ها شهر دیگری که می توان آن ها در این لیست گنجاند.

برترین مسیرهای قایقرانی در دنیا

برترین راه برای بهره بردن از زیبایی این شهرها، عموما منظره ها آن در کنار آب است. بیشتر این شهرها دارای قایق های گردشگری هستند و گردشگران می توانند با قایق های ویژه، تجربه ای تکرار نشدنی از حضور در شهر داشته باشند. عموم این شهرها دارای شبکه ای از حمل و نقل آبی بوده و این سیستم حمل و نقل عمومی خود از دیگر جاذبه های این شهرها محسوب می گردد. من در بسیاری از این شهرها در گوشه و کنار جهان بوده ام و بدون اغراق تمامی آن ها شگفت انگیز و زیبا هستند. البته من این لیست را به هفت شهر محدود نموده و در آن زیباترین بندرها و شهرهایی که در کنار آب قرار دارند را معرفی می کنم. اگر به یکی از این شهرها سفر می کنید؛ حتما برنامه قایق سواری را در سفر خود گنجانده و از منظره ها زیبای اطراف، لذت ببرید. در ادامه با وبلاگ ماکارون همراه باشید.

  • کیپ تاون: از اسکله ویکتوریا و آلبرت (V&A) سوار قایق هایی که به مقصد جزیره روبن (Robben) می فرایند شده و نمایی زیبا از منظره و افق کیپ تاون را به همراه کوهستان مشهور تیبل (Table Mountain) در پس زمینه شهر، مشاهده کنید و تنها چیزی که از مشاهده این منظره ها زیبا گیرتان می آید، لذت باشد و بس.
  • نیویورک: یکی از برترین روش هایی که می توان از آن طریق نمایی زیبا از شهر نیویورک، منطقه منهتن، جزیره الیس (Ellis)، مجسمه آزادی و پل زیبا و تاثیر گذار (Verrazano-Narrows) را تماشا کرد، سوار شدن به قایق هایی است که به سمت جزیره استاتن (Staten Island) حرکت می نمایند است، این قایق ها رایگان بوده و نیازی به پرداخته هزینه برای سوار شدن به آن ها وجود ندارد.
  • ریودو ژانیرو: این شهر زیبا از یک سو در کنار کوهستانی زیبا با قله هایی خمیده قرار داشته و از سمت دیگر با سواحل ماسه و آب های اقیانوس همسایه است. سواحل ریو خود به تنهایی یک عامل شگفت انگیز برای هر بازتماشاماینده ای محسوب شده و برترین راه برای تماشا منظرهی زیبا از شهر و پس زمینه کوهستانی آن، سوار شدن به قایق هایی است که از آبراهه های مرکز شهر حرکت نموده و تا خلیج کوچک نیتروی (Niteroi) به جهت خود ادامه می دهند.
  • استانبول: قایق سواری در تنگه بسفر یکی از مهم ترین کارهایی است که گردشگران باید در حین بازدید از این شهر شگفت انگیز انجام دهند. در این منطقه تعداد زیادی خطوط کشتی رانی توریستی وجود دارد که گردشگران را به منطقه ها توریستی زیبایی مانند قصر دلمه باغچه (Dolmabahçe) دماغه طلائی (Golden Horn)، مسجد ایا صوفیا، مسجد آبی و بسیاری از دیگر جاذبه های واقع شده در تنگه بسفر منتقل می نمایند. گزینه مقرون به صرفه قیمت دیگر برای تماشای این جهت آبی، سوار شدن به قایق های شهری از منطقه (Eminonu) است. در این جهتها، شما منظره های زیبا و تماشایی از منظره شهر داشته و از منطقه ها مهم گردشگری از جمله کاخ دلمه باغچه، استحکامات نظامی باستانی و روستاهای مختلفی که در دو سوی منطقه اروپایی و آسیایی طرفین تنگه قرار دارند، عبور نموده و به طور حتم از تماشا آن سیر نخواهید شد.
  • یوکوهاما: اگر چه در کشور ژاپن؛ توکیو هم دارای بندر و لنگرگاه زیبایی است اما من شخصا جهتهای قایق رانی یوکوهاما را ترجیح داده و توصیه می کنم. مسافران این جهت آبی، به آرامی از آبراهه گذر نموده و تا خلیج و پل زیبای یوکوهاما در حوالی بندر بزرگ این شهر خواهند رفت که یکی از شلوغ ترین بنادر کشور ژاپن محسوب می گردد. در این جهت، شما منظرهی زیبا و تماشایی از شهر یوکوهاما از جمله بلندترین برج کشور ژاپن را تماشا نموده و در روزهای صاف و آفتابی؛ امکان تماشا کوه زیبای فوجی نیز وجود دارد. به طوریکه اگر به شما یک بار دیگر پیشنهاد گردد که دوباره این قایق رانی را تجربه کنید، دست رد به سینه پیشنهاد دهنده نمی زنید.
  • ونکوور: شهر ونکوور را می توان یکی از زیباترین شهرهای جهان دانست. خطوط قایق رانی مستقر در جهتهای دریایی اطراف شهر، گزینه مناسبی برای تماشای منظره ها زیبا و منظره شهری محسوب شده و تماشا سازه های شهری در برابر زمینه کوهستان های زیبا با قله های پوشیده از برف، تجربه ای استثنائی محسوب می گردد. در این جهت،؛ بخش های زیادی از شهر از جمله پارک ها، سواحل و … دیده می شوند. بعضی از این خطوط قایق رانی تا پل (Lions Gate Bridge) رفته و پس از عبور از پارک استنلی (Stanley Park) به سمت خلیج (Burrard) حرکت می نمایند. یکی از برترین این خطوط (False Creek Ferry) است که بین منطقه (Aquatic Centre) ، جزیره (Granville) و (Plaza of Nations) در تردد هستند. شما در این جهت می توانید از اتواع و اقسام تماشای هایی که شاید روزی فقط در تصورتان بوده، تماشا کنید.
  • : شهر شانگهای در دهانه رود یانگ تسه و محل اتصال آن به دریا قرار گرفته و قطعا در این منطقه یکی از زیباترین منظره ها و منظرههای شهرهای ساحل را در سراسر جهان شاهد خواهید بود. یکی از برترین گزینه هایی که برای تماشای شهر و هیاهوی آن وجود دارد، سوار شدن به قایق های رودخانه هوانگ پو (Huangpu River cruise) است. در این جهت شما از کنار ساختمان های سبک دوران استعمار عبور نموده و آسمان خراش های منطقه پودونگ (Pudong) از جمله برج جین مائو (Jin Mao) و مرکز اقتصادی جهانی را خواهید دید. در طول جهت با سیل همیشگی قایق های کوچک و بزرگی که از این محل عبور می نمایند روبرو شده و قطعا گردن شما از تماشای آسمان خراش های بلندی که در طرفین این جهت قرار دارند، درد خواهد گرفت. پس بعد از پیاده شدن از قایق به شما پیشنهاد می دهیم به فکر یک گلوبند طبی برای خود باشید!
منبع: الی گشت

به "برترین مسیرهای قایقرانی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مسیرهای قایقرانی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید