بچه ها زیر یک سال را با طعم شکلات آشنا نکنید

به گزارش وبلاگ ماکارون، مریم نصراللهی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در مورد تغذیه بچه ها، اظهار کرد: تا پیش از سن 5 سالگی والدین بسیار باید مراقب تغذیه بچه ها خود باشند؛ زیرا مصرف انواع خوراکی های پرضرر با کاهش اشتها موجب عدم مصرف مواد غذایی مفید شده و سیستم ایمنی بدن کودک را ضعیف می نماید.

بچه ها زیر یک سال را با طعم شکلات آشنا نکنید

او اضافه کرد: والدین باید توجه داشته باشند که اگر کودک زیر یک سال دارند، نباید او را با طعم شکلات آشنا نمایند. اولین تغذیه کودک می تواند در ذهن او باعث ایجاد پایه و الگوی تغذیه ای نامناسب گردد و او برای همواره با این رژیم خو بگیرد؛ بنابراین با اضافه کردن انواع شیرینی های شیمیایی به تغذیه کودک به الگوی تغذیه اش لطمه نزنید و ذائقه او را با شیرینی آشنا نکنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه تغذیه بچه ها و خردسالان باید متفاوت باشد، گفت: از گنجاندن مواد انرژی زا، انواع شیرینی جات و فست فود ها در رژیم غذایی کودک اجتناب کنید.

نصراللهی در ادامه یادآوری کرد: مصرف فراوان شکلات کاکائویی می تواند بچه ها را تحریک پذیر و یا بیش فعال بار بیاورد؛ زیرا این خوراکی سطح فعالیت کودک را نسبت به همسالانش به شکل غیرعادی افزایش می دهد.

او بیان نمود: شکر موجود در شکلات ها سبب بیش فعالی کودک شده و حتی در مواردی زمینه ابتلای او به بیماری دیابت را فراهم می نماید. بعضی شکلات ها حاوی مواد نگهدارنده هستند که می تواند برای کودک پرمخاطره باشد؛ زیرا براساس یافته های پزشکی مصرف بیش از اندازه نگهدارنده ها ممکن است به سلامت جسمی و روانی کودک آسیب برساند.

منبع: همگردی

به "بچه ها زیر یک سال را با طعم شکلات آشنا نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها زیر یک سال را با طعم شکلات آشنا نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید