بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایتی نهاده شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، در 17 مرحله از فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از سوی ستاد علوم و فناوری های شناختی بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت ها نهاده شد.

بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایتی نهاده شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ماکارون، در 17 مرحله از فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی از سوی ستاد علوم و فناوری های شناختی با هدف ترویج و توسعه دانش این علوم و بهره مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی در سطح کشور از چتر های حمایتی ستاد، بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت ها نهاده شد.

اجرای بیش از 170 طرح دیگر

از مجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه فناوری های علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا به امروز 150 طرح با برخورداری از حمایت های این ستاد به اتمام رسید و بیش از 170 طرح دیگر در حال انجام است.

با اجرای سیاست های راهبردی ستاد شناختی و در نتیجه حمایت های این ستاد، طرح های متعددی در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه ها به اجرا عایدی که به عنوان مثال در بهمن ماه امسال، 30 دستاورد فنی و تخصصی در حوزه علوم شناختی حاصل طرح های تحقیقاتی و فناورانه که نشانگر کسب پیشرفت های علمی و تحقیقاتی گسترده در حوزه علوم شناختی در داخل کشور است، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی و به نمایش گذاشته شد.

ساخت انواع دستگاه های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال های مغزی و تحریک مغزی، از جمله دستاور های اجرای طرح های تحقیقاتی در امر فراوری و ساخت فناوری های شناختی در کشور به شمار می آید.

همکاری با بیش از 1500 استاد و محقق

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش در حوزه های علوم شناختی و فناورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی، در حال حاضر با بیش از 1500 تن از اساتید، محققان و متخصصان در 60 مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

ارائه 160 طرح طی 8 مرحله فراخوان

در امسال در 8 مرحله فراخوان، 160 طرح تحقیقاتی به وسیله مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از چتر حمایتی ستاد در زمینه های روانشناسی، فناورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارائه شد که بعضی از این طرح ها، مصوب و در حال انجام است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی خود می کوشد با حمایت از طرح های پژوهشی فناورانه و استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی، فرصت ها و بستر های لازم را برای ترویج و توسعه دانش علوم شناختی در کشور فراهم کند تا با تامین احتیاج های این حوزه، زمینه دستیابی به خودکفایی و کاهش وابستگی ها حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایتی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 320 طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایتی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید