تامین 7000 تن جو در خراسان رضوی طی 40 روز گذشته

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 100 هزار تن جو در طی 40روز گذشته برای کشور تامین شده که سهم خراسان رضوی از این اندازه هفت درصد یعنی حدود 7000 تن بوده است.

تامین 7000 تن جو در خراسان رضوی طی 40 روز گذشته

مجید جعفری امروز روز 13 خرداد در سی و پنجمین نشست شورای اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط خشکسالی دو راهبرد می توان ارائه داد؛ این روش ها شامل تامین علوفه دام از خارج استان و کم کردن دام های کم بازده است که برترین روش در این میان انتخاب روش تلفیقی است.

وی اضافه نمود: به همین دلیل خرید 100 هزار راس دام سبک عشایر از قرار کیلویی 45 هزار تومان هم در دستور کار قرار گرفته است که در ازای هر دام خریداری شده هم سه کیلو جو رایگان به دامداران داده می گردد. بعلاوه در نظر گرفته شده به ازای هر دام روستایی 30 کیلو نهاده تحویل روستائیان داده گردد و تامین ملاس نیشکر را هم در دستور کار قرار داده ایم. در 40 روز گذشته 100 هزار تن جو برای کشور تامین شده که سهم خراسان رضوی از این اندازه هفت درصد یعنی حدود 7000 تن جو بوده است.

معاون امور دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مورد تامین نهاده طیور خراسان رضوی ادامه داد: نهاده های طیور 100درصد تامین شده و بیشتر از 99 درصد از واحدهای مرغداری استان از این نهاده ها با قیمت مصوب برخوردار هستند به شرط آنکه مرغ تولیدی خود را در کانال قانونی عرضه نمایند که متاسفانه بعضی از مرغداران از این کار امتناع می نمایند. با توجه به تغذیه نامناسب دام ها و لاغری آن ها در بسیاری از شهرستان های استان امکان طغیان بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد که از هم اکنون باید پیش بینی لازم برای سم پاشی مکان های نگهداری دام و انگل زدایی انجام گردد.

بعلاوه در ادامه محمدرضا فرزانه، نماینده بیمه سازمان جهادکشاورزی اظهار کرد: سال جاری برای پرداخت خسارات دامداران و کشاورزان بیمه شده حدود 700 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

این اعلام نظر با اعتراض شهناز رمارم رئیس شورای استان خراسان رضوی روبرو شد.

در این جلسه پیرامون مسائل بیمه کشاورزان، فروش محصولات کشاورزی، حذف واسطه ها و تسهیلات کم بهره به کشاورزان و دامداران و بعلاوه مسائل آبی استان بحث و گفت وگو شد و به علت به حدنصاب نرسیدن اعضا، مصوبه ای تصویب نشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تامین 7000 تن جو در خراسان رضوی طی 40 روز گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 7000 تن جو در خراسان رضوی طی 40 روز گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید