تحویل ندادن ساینا اس به مشتریانی که ماه هاست تکمیل وجه نموده اند ؛ داستان عجیب خودرو ساینا اس

به گزارش وبلاگ ماکارون، بعضی مشتریان سایپا می گویند سایپا از تحویل ساینا اس سرباز می زند و از این موضوع گله مند هستند. جالب اینجاست سایپا مجددا اقدام به پیش فروش این خودرو نموده است.

تحویل ندادن ساینا اس به مشتریانی که ماه هاست تکمیل وجه نموده اند ؛ داستان عجیب خودرو ساینا اس

وبلاگ ماکارون - مجتبی اسماعیلی: سایپا می گوید سی و شش درصد سود تاخیر در تحویل می دهد.

اما در مواردی مشتریان را با ترفندهای مختلف به جایگزین کردن (طرح تبدیل) خودروی ثبت نامی و انصراف از سود تاخیر وادار می نماید.

نتایج قرعه کشی اولین طرح فروش ساینا اس در پانزدهم شهریور ماه امسال اعلام شد و برندگان تا سرانجام شهریور فرصت داشتند تا تکمیل وجه نمایند.

یکی از برندگان خوش شانس! در قرعه کشی ساینا اس می گوید در تاریخ بیستم شهریور ماه تکمیل وجه نموده ام و قرار بوده ظرف مدت نود روز با احتساب روزهای تعطیل و غیر کاری خودرو را تحویل دهند اما خودرو هنوز فاکتور هم نشده است.

بسیاری از برندگان ساینا اس هم این مشکل را دارند و خودرویی تحویل نگرفته اند.

این خودرو با قیمت قطعی 142 میلیون و پانصد و سی و هفت هزار تومان در طرح فروش فوق العاده نود روزه شهریور ماه امسال به متقضایان در قرعه کشی فروش رفته است.

در این طرح 3500 دستگاه ساینا اس فروخته شد.

ساینا اس همان تیبا تغییر شکل یافته مجهز به همان موتور M15 هشتاد و هفت اسب بخاری و گشتاور 128 نیوتون متری و البته قیمتی گران تر است.

سایپا در جواب مشتریان چه می گوید؟

یرخی نمایندگی های عامل فروش در جواب مشتریان می گویند ما هم خبر نداریم. همان قدر می دانیم که شما می دانید!

اما پشتیبانی سایپا که هر بار حداقل بین ده تا پانزده دقیقه زمان می برد تا به کارشناس مربوطه اش متصل شوید می گوید قطعه نداریم.

چرا قطعه ندارند؟ ساینا اس در تمام قطعات فنی با کوییک و ساینا معمولی و تیبا و … مشترک است و قطعات ظاهری و بدنه هم در کشور فراوری می شوند. اگر قطعه نیست چگونه کوییک و تیبا تحویل داده می شوند و این نبود قطعه تنها نصیب ساینا اس شده است؟

سایپا 3500 دستگاه ساینا اس را در طرح اول فروش خود فروخته است

که اگر آن را در قیمت 142 میلیون و پانصد و سی و هفت هزار تومانی هر دستگاه ضرب کنیم به عدد سرسام آور پانصد میلیارد تومان میرسیم.

پانصد میلیاردی که بیش از چهار ماه است نزد سایپا به امانت مانده است

و اگر سود بانکی میانه بیست درصدی را برای آن در نظر بگیریم سایپا بیش از سی میلیارد تومان در این چهار ماه فقط بابت تحویل ندادن این خودرو سود نموده است!

لنگ قطعات ساینا اس هستیم اما دوباره آن را می فروشیم!

سایپا هنوز نتوانسته تعهدات پارسال و امسال خودش را ایفا نماید، اما دوباره آن را در دو طرح نو به فروش گذاشته است.

ساینا اس

در طرح اول ساینا اس این بار در دی ماه امسال با قیمت غیر قطعی 83 میلیون و هفتصد و هشتاد و نه هزار تومان و با موعد تحویل خرداد، تیر، و مرداد 1401 فروش رفته است.

در طرح دوم با عنوان پیش فروش مشارکت در فراوری ساینا S با قیمت غیر قطعی و موعد تحویل یک ساله به فروش می رود.

چگونه وزارت صمت به یک خودروساز مجوز پیش فروش مجدد خودرویی را می دهد که هنوز تعهدات معوق همان خودرو را دارد؟

طرح تبدیل یا ترفندی برای انصراف مشتریان از سود تاخیر ؟

این الحاقیه به وسیله یک پیامک و لینک برای مشتریان ساینا اس ارسال شده است که مطابق آن

مشتریان در انتظار می توانند با تایید این الحاقیه خودروی خود را با تیبا دو معاوضه نمایند.

اما این در حالی است که ابتدا باید از سود تاخیر وعده داده شده صرف نظر نمایند

و نکته مهم دیگر این که زمان تحویل و قیمت تیبا دو هم معین نیست!

خودروساز یا موسسه اقتصادی و اعتباری؟

سایپا مدام می گوید که هزاران میلیارد تومان بدهی دارد اما چگونه می تواند سود تاخیر سی و شش درصدی را پرداخت کند؟

این سودها قرار است از چه منابعی تامین شوند؟

هر چند سایپا با ترفندهایی نظیر ارسال الحاقیه قرارداد مبنی بر تحویل خودرو جایگزین به شرط انصراف از سود، مشتریان را وادار به انصراف از سود تاخیر می نماید.

اما در مواردی که کار به طرح تبدیل خودرو ثبت نامی نرسد، این سود تاخیرها پرداخت می گردد.

چرا که بعضی از طرح های فروش سایپا با عنوان مشارکت در فراوری ارایه می گردد.

نکته جالب اینجاست که سایپا تبدیل به یک موسسه اقتصادی و اعتباری با بیشترین بهره پرداختی شده است.

نام طرح های خود را مشارکت در فراوری گذاشته است،

پول را از مردم می گیرد و خودرویی هم تحویل نمی دهد و سود دیرکرد سی و شش درصدی هم پرداخت می نماید.

ساز و کار خودروسازی به کجا رسیده است که آن ها ترجیح می دهند

به جای فراوری خودرو سپرده گذار جذب نمایند؟

ساینا اس 210 میلیون تومانی با تحویل یک ساعته در بازار آزاد

اما بخش آخر مارپیچ عجیب سایپا به ساینا اس های صفر کیلومتر موجود در بازار آزاد تعلق دارد.

پس این ساینا های مدل 1400 صفر کیلومتر را چه کسانی تحویل گرفته اند و در حال فروش آن هستند؟

در سرانجام از شما درخواست می گردد اگر تجربه مشابهی از هر کدام از خودروسازان داخلی دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: بیت ران

به "تحویل ندادن ساینا اس به مشتریانی که ماه هاست تکمیل وجه نموده اند ؛ داستان عجیب خودرو ساینا اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل ندادن ساینا اس به مشتریانی که ماه هاست تکمیل وجه نموده اند ؛ داستان عجیب خودرو ساینا اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید