تیغ تیز کرونا و تورم بر گلوی کارگران، مسئولان از قشر کارگر حمایت نمایند

به گزارش وبلاگ ماکارون، کارگران یکی از مهم ترین ارکان فراوری هستند که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی واحد های فراوریی با مسائل جدی روبه رو شدند.

تیغ تیز کرونا و تورم بر گلوی کارگران، مسئولان از قشر کارگر حمایت نمایند

به گزارش از، پس از شیوع ویروس کرونا در اسفند 98 و در پی آن کسادی و تعطیلی اصناف، بسیاری از صاحبان مشاغل در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی، گردشگری، حمل ونقل، مراکز خدماتی، فراوریی ها و غیره خسارات زیادی را متحمل شدند.

اما در استان ایلام قشر کارگر ، از اقشاری بودند که با کاهش فعالیت های اقتصادی آسیب بالایی را دیدند.

مشاغل آزاد نه تنها خسارت اقتصادی زیادی را متحمل شدند بلکه به علت حضور در جامعه و شلوغی ها بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری بودند، اما با این وجود از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز متاسفانه حمایت شایانی از آن ها به عمل نیامده است.

بهزادی از کارگران استان ایلام گفت: احتمال شیوع بیماری کرونا در تاسیسات، نواحی صنعتی، کارخانجات و محیط های کارگری بیش از سایر اصناف است، به همین علت تعدادی از کارگران متاسفانه در دفعات متعدد به این بیماری مبتلا شدند.

او با بیان اینکه کرونا زندگی کارگران را از لحاظ اقتصادی هم تحت تاثیر قرار داده است اضافه نمود: از سوی دیگرکاهش فراوری و بیکاری بخشی از کارگران پس از شیوع کرونا، از عواملی بود که تنگنای معیشتی بیشتری را برای کارگران فراهم کرد، به حدی که گذراندن امرار معاش به دغدعه ای عظیم برای این قشر تبدیل شده است.

انوری یکی دیگر از کارگران استان ایلام گفت: کارگران از جمله کارگران ساختمانی، کارگرانی که در حوزه نظافت منازل، تالار ها یا مراکز تفریحی مشغول به فعالیت بودند در پی شیوع کرونا از نظر معیشتی به طور جدی آسیب دیده اند چرا که یا شغل خود را از دست داده، یا با کاهش عایدی روبرو شده اند.

او اضافه نمود: به همین علت انتظار می رفت در ایام کرونا از این قشر کم بضاعت حمایت ویژه ای به عمل آید، اما متاسفانه علی رغم این مهم خیلی از کارفرما ها از پرداخت به موقع حقوق کارگران ممانعت می کردند که همین امر لطمه جدی به زندگی آنان وارد کرد.

کارگران قشر ضعیف و آسیب پذیری در جامعه هستند که نیازمند حمایت ویژه از سوی مسئولان و ارگان های دولتی می باشند.

احمد خان محمدیان اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا مشاغل زیادی از جمله صنعت غذایی، خدمات، گردشگری، کشاورزی و... آسیب دیدند که برای جبران خسارت تا حد توان تسهیلاتی از سوی اداره کار و تعاون به صاحبان مشاغل پرداخت شد.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: با اینکه قشر کارگر هم از جمله اقشار آسیب دیده از کرونا بودند، متاسفانه بر اساس مصوبات، پرداخت تسهیلات به صورت مستقیم به آنان نداشتیم و تمامی تسهیلات به کارفرما جهت پرداخت معوقات کارگر تعلق گرفت.

او با بیان اینکه مبلغ 116 میلیارد از سال 99 تا به امروز به صورت وام 12 درصد به کارفرما ها پرداخت شده است بیان نمود: اگر کارفرمایی پس از دریافت وام اقدام به برطرف مسائل کارگران نکند با وی برخورد جدی خواهد شد.

با توجه به ضرر و زیان های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر معیشت کارگران، الزامیست در خصوص جبران زیان های اقتصادی وارد شده به این قشر اقدامات چشم گیری از سوی مسئولان ارشد لحاظ گردد تا پیش از این شاهد آسیب قشر کارگر در استان نباشیم.

منبع: تسنیم

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تیغ تیز کرونا و تورم بر گلوی کارگران، مسئولان از قشر کارگر حمایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیغ تیز کرونا و تورم بر گلوی کارگران، مسئولان از قشر کارگر حمایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید