خبرنگاران 38 درصد اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان در خدابنده واقع است

به گزارش وبلاگ ماکارون، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه 38 درصد اقامتگاه های بوم گردی این استان در خدابنده واقع است، گفت: شهرستان خدابنده با داشتن 49 اقامتگاه بوم گردی، بیشترین تعداد این مراکز را در استان دارد.

خبرنگاران 38 درصد اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان در خدابنده واقع است

امیر ارجمند روز سه شنبه در جمع وبلاگ ماکارون اضافه کرد: شهرستان خدابنده با داشتن مناطق بکر گردشگری و تاریخی محل مناسبی برای سوق دادن گردشگران است.

وی گفت: گردشگران در اقامتگاه های بوم گردی می توانند از فرهنگ، آداب و رسوم و آیین های بکر و دست نخورده، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستانشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری مناطق مختلف بهره مند شوند.

ارجمند گفت: مدیریت بوم گردی در بسیاری از روستاها به صورت خانوادگی است و این امر سبب شده اشتغال در روستاها رونق پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: نظر به استقبالی که از سال گذشته تا به امروز از این خانه های سنتی شاهد بوده ایم در حال حاضر احیای بافت های سنتی روستاها با هدف راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان را در اولویت کار قرار داده ایم.

ارجمند اضافه کرد: در زمان حاضر شمار اقامتگاه های بوم گردی استان به 130 مورد رسیده است.

گفتنی است راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 38 درصد اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان در خدابنده واقع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 38 درصد اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان در خدابنده واقع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید