در سفر به کاشان و قشم اقامت در هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی؟

به گزارش وبلاگ ماکارون، سفر کردن برای رفع خستگی پس از مدتی کار و فعالیت و امور روزانه، می تواند بهترین انتخاب برای هر شخصی باشد تا با سفر کردن، جسم و روح خود را نیرویی دوباره ببخشد. مقصد سفر به سلیقه افراد بستگی دارد که از مقاصد محبوب و پرطرفدار تاریخی، می توان شهرهای کاشان و قشم را نام برد. گردشگران می توانند با رزرو هتل در کاشان، اقامتی آرام و دلنشین را تجربه کنند.

در سفر به کاشان و قشم اقامت در هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی؟

بسیاری از گردشگران که شهرهای کاشان و یا قشم را برای سفر انتخاب می نمایند در رابطه با محل اقامت خود، که هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی، دچار تردید می شوند. پس بهتر است قبل از سفر با ویژگی های هتل و اقامتگاه آشنا شد. در این مطلب به مقایسه اقامت در هتل و اقامتگاه بومگردی در شهرهای کاشان و قشم می پردازیم.

هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی

با آغاز فصل پاییز و زمستان سفر به شهرهای جنوبی و گرم مانند کاشان و قشم آغاز می شود. انتخاب هتل یا اقامتگاه بومگردی براساس شرایط و سلیقه گردشگران مشخص می شود. همان طور که هتل ها، طرفداران خاص خود را دارند، اقامتگاه های بومگردی هم خواهان زیادی دارند زیرا شرایط یک اقامت مناسب را برای گردشگران فراهم کرده اند. بومگردی در ایران یک روش نو و تازه در سفر است که بسیاری از افراد هنوز شناخت کافی به این مسئله ندارند.

اقامت در هتل

بعضی اشخاص در سفر خود تمایل دارند که سفری راحت و لوکس داشته باشند. هتل به خاطر امکانات زیادی که دارد، برای این افراد مناسب تر است. هتل ها با توجه به تعداد ستاره هایی که دارند دارای امکانات متفاوتی می باشند. به همین دلیل کسانی که امکانات و خدمات محل اقامت برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب هتل بهترین گزینه می باشد.

اصولاً بسیاری از گردشگران، هتل را برای اقامت انتخاب می نمایند چرا که اقامت در هتل بسیار راحت تر است. مسافران در هتلی که اقامت می نمایند از سه ستاره تا پنج ستاره در واحدهای اقامتی خود، امکاناتی مانند چای ساز، یخچال، تلویزیون، صندلی، حمام و سرویس بهداشتی و بسیاری امکانات دیگر وجود دارد که با بیشتر شدن ستاره های هتل، این امکانات و خدمات بیشتر خواهد شد.

اقامت در هتل یک تجربه لذت بخش

هتل ها اصولاً خدمات و امکانات مشخص شده ای دارند و با خدمات و امکانات بالا، پذیرای مهمانان می باشند. تقریبا بیشتر هتل ها با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی شهر، فاصله نزدیکی دارند. ساختمان بیشتر هتل ها نوساز بوده و در صورت قدیمی بودن، مورد بازسازی قرار گرفته اند. گردشگران در هر طبقه از هتل که اقامت داشته باشند فرقی ندارد و می توانند از آسانسور و خدمات هتل استفاده نمایند.

در تمامی هتل ها، رستوران و کافی شاپ نیز وجود دارد که با رزرو واحداقامتی خود صبحانه و یا تمام وعده های غذایی، بسته به نوع رزرو، در اختیارشان قرار می گیرد. واحدهای اقامتی، روزانه تمیز و ملحفه های آنها تعویض می شود و به این ترتیب، اتاق تمیز و مرتب در اختیار مهمان قرار می گیرد. به همین دلیل اقامت در هتل راحت و لذت بخش خواهد بود.

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه های بومگردی تقریباً خانه های کوچکی هستند که یک محیط سنتی برای اقامت گردشگران، فراهم شده است. اقامت در خانه های بومگردی برای افرادی که سفرهای بومگردی را انتخاب می نمایند، گزینه بسیار خوبی است چرا که با اقامت در خانه های بومگردی، با غذاهای محلی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه، آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

اقامتگاه های بومگردی براساس معماری بومی آن شهر ساخته شده و یا خانه های قدیمی و بزرگی هستند که مورد بازسازی قرار گرفته اند و به اقامتگاه بومگردی تغییر کاربری داده اند. در این اقامتگاه ها می توان با آداب و رسوم و فرهنگ مردم قشم و کاشان بیشتر آشنا شد.

حس آرامش در اقامتگاه های بومگردی

در بومگردی، فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های شهر مقصد، در اولویت سفر قرار گرفته است. به این معنی که، زمانی که گردشگری، سفر بومگردی به قشم یا کاشان را انتخاب می کند به جای اقامت در هتل شیک و مدرن، اقامتگاه های بومگردی را انتخاب می کند و در یک خانه قدیمی و سنتی در قشم یا کاشان اقامت دارد تا با فرهنگ، غذاهای محلی، پوشش، نوع موسیقی و... این منطقه آشنا شود.

گردشگران با این هدف، مدتی با فرهنگ و سنت مردم قشم و شهرکاشان زندگی کرده تا نوع زندگی آنها را از نزدیک حس نمایند. صاحب خانه های این اقامتگاه ها به عنوان راهنما، گردشگران و مهمانان را با فرهنگ و سنت های محلی منطقه، آشنا می نمایند.

امکانات کمتری که در اقامتگاه ها در اختیار گردشگران قرار می گیرد باعث شده تا نسبت به هتل ها قیمت مناسب تری داشته باشند و برای سفرهای دسته جمعی و خانوادگی مناسب است چرا که علاوه بر قیمت مناسب تر، اتاق های اقامتگاه ها، از ظرفیت افراد بیشتری نیز برخوردار هستند.

تفاوت اقامت در هتل و اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه های بومگردی در سال های اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده اما بسیاری از افراد با تفاوت های بومگردی و هتل آشنا نیستند. بومگردی و هتل هر دو شرایط رفاهی و آسایش را در یک فضای خصوصی، برای اقامت گردشگران فراهم کرده اند. اما نحوه ارائه و کیفیت خدمات در هتل و اقامتگاه بومگردی فرق دارد.

در هتل ها خدماتی ازقبیل اتاق یک تخته تا چندتخته، رستوران، امکاناتی مانند استخر، سالن ورزشی و... وجود دارد. خدمات بالایی که در هتل ارائه می شود به این خاطر است که مهمانان در مدت زمان اقامت خود در هتل، احساس آسایش و راحتی بیشتری نمایند. در نتیجه هتل های قشم و کاشان نسبت به اقامتگاه های بومگردی، امکانات بیشتری دارند و امکانات و خدمات بالای هتل ، در اقامتگاه بومگردی وجود ندارد.

بیشتر هتل ها دسترسی راحتی به اماکن مهم شهری و جاذبه های گردشگری دارند. اما در اغلب خانه های بومگردی، فاصله ی آنها تا جاذبه های گردشگری و مراکز مهم شهر دور است. امنیت در هتل ها نسبت به اقامتگاه های بومگردی بیشتر است هر چند که اقامتگاه ها هم در این زمینه دارای مجوز می باشند.

در بعضی از اقامتگاه های بومگردی، حمام و سرویس بهداشتی به صورت مشترک قرار گرفته و این خانه های بومگردی مانند هتل ها امکاناتی ازقبیل خدمات خشکشویی، صرافی، ترانسفر فرودگاهی، روم سرویس 24 ساعته، اجاره ماشین و... ندارند. اقامتگاه های بومگردی به خاطر سبک سنتی و بومی که دارند در ظاهر هم هیچ شباهتی به هتل ها ندارند.

در اقامتگاه های بومگردی صبحانه رایگان و یا یوآل (تمام وعده های غذایی) مانند هتل ، برای مهمانان سرو نمی شود. البته هر یک از اقامتگاه های بومگردی، امکانات متفاوتی دارند. افرادی که علاقه ای به زندگی سنتی و صدای خروس اول صبح و قدم زدن در طبیعت، را ندارند و مایل هستند تا همه چیز به صورت آماده در اختیارشان قرار گیرد، بهتر است اقامت در هتل را انتخاب نمایند.

رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه بومگردی

برای رزرو هتل و یا اقامتگاه بومگردی فرقی نمی کند که قشم یا کاشان را برای سفر انتخاب کرده اید، فقط کافی است از طریق رزرو آنلاین، اقامتگاه موردنظر خود را رزرو نمایید. در سایت های رزرو، اطلاعات کاملی در رابطه با هتل ها و اقامتگاه های بومگردی همراه با عکس و نظرات مسافران قبلی ارائه شده که می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب محل اقامت باشد. بیشتر اوقات در سایت های رزرو آنلاین، تخفیفاتی نیز درنظر گرفته می شود.

مقایسه قیمت هتل و اقامتگاه بومگردی

به صورت دقیق نمی توان گفت که اقامت در هتل ارزان تر است یا اقامتگاه بومگردی، اما در کل اقامتگاه های بومگردی قیمت مناسب تری نسبت به هتل ها در ایران دارند. اقامتگاه های بومگردی هم مانند هتل ها دارای درجه بندی می باشند و نسبت به امکانات و خدماتی که ارائه می دهند، قیمت های متفاوتی دارند.

ممکن است هزینه اقامت در یک اقامتگاه بومگردی، از ارزان ترین هتل هم قیمت کمتری داشته باشد و یا اقامتگاهی که بسیار باکیفیت است می تواند هزینه ای برابر با یک هتل پنج ستاره داشته باشد. بنابراین نمی توان گفت کدام یک هزینه بالاتری دارد.

منبع: فرارو

به "در سفر به کاشان و قشم اقامت در هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کاشان و قشم اقامت در هتل بهتر است یا اقامتگاه بومگردی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید